tehdäänkö imukuppisynnytyksessä aina eppari?
Kommentit (13)
mutta niitä tehdään täällä muutenkin vähän
kätilö
kätilö
tuntunut ainakaan. Seuraavasskain synnytyksessä tehtiin, vaikkei imukuppia. En ole kokenut siitä mitään haittaakaan? Pakko kai se joillekin vaan on tehdä.
kätilö
koska ei ehdi antaa kudosten mukautua hitaasti, vaan tarkoituksenahan on auttaa se vauva nopeasti maailmaan.
Kätilöt arvioivat tilanteen, ei pääse itse valitsemaan. Mutta tosi usein tehdään, ei kuitenkaan aina.
mutta sain 2. asteen repeämät välilihaan ja myös pystysuuntaiset repeämät emättimeen.
koska ei ehdi antaa kudosten mukautua hitaasti, vaan tarkoituksenahan on auttaa se vauva nopeasti maailmaan.
Joskus sillä vain autetaan äitiä, jos väsähtää...
Mun esikoisen kanssa käytettiin imukuppia, koska imukupin käytön syy oli mun voimien ehtyminen ei epparia tehty. Eli ei tehdä aina. Myöskään jos imukupin käyttösyy on tarjonnan korjaaminen ei välttis tuu epparia.
Eli olen kokenut imukupin mutta en epparia ja tikkejäkään ei imukupin takia tarvittu.
ekan lapsen kohdalla tehtiin, siitä on jo aikaa ja silloin se imukuppi oli isompi kuin nykyiset.
Kolmannen kanssa oli taas kuppi ja silloin ei tehty epparia, eikä tarvittu tikkejäkään.
Mulla syntyi eka lapsi imukupin avulla voimien ehdyttyä. Lääkäri ja kätilö kiistelivät epparista, mutta ei tehty eikä mitään repeämää tullut. Ei edes nirhaumaa. Tämä Porvoon sairaalassa 2009.
perhevalmennuksessa kerrottiin, ja eppari on tehty kaikille nille tutuille, joilla on synnytyksessä käytetty imukuppia.