rooma ja pukeutuminen
kun menee ROomaan ja katselemaan niitä perinteisiä turistipaikkoja (e välttämättä vatikaania, mut esim muita kirkkoja kyllä) niin pitääkö siellä olla hame päällä vai voiko olla housuissa ja jos pitää olla hame niin pitääkö sen olla pitkä vai riittääkö polviin asti?
Kommentit (17)
Saako Vatikaanissa nainen vierailla alle polven mittaisissa housuissa, vai täytyisikö olla hame ?
Miten luulet Vatikaaniin pääseväsi? Vatikaanin museoon pääsee ihan vaikka farkuissa.
Kiitos. Täältä saa aina niin ystävällisiä neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:18"]Saako Vatikaanissa nainen vierailla alle polven mittaisissa housuissa, vai täytyisikö olla hame ?
[/quote]
Ei sillä ole väliä onko housut vai hame, kunhan ei ole liian paljastava. Eli polvet peittävä alaosa pitää olla.
Itse olen ratkaissut asian niin, että laukussa on mukana kaksi kevyttä isoa huivia.
Toisen voi sitaista olkapäille ja toisen hameeksi polvet peittämään vaikka caprien päälle.
Olen ollut Roomassa ihan hihattomassa paidassa ja kevyissä housuissa. Kirkkoja varten voi ottaa huivin tms. Ei siellä ole mitään pukeutumissääntöjä. Turisteilla on päällään mitä sattuu ja niitä riittää.. Varakkaat italialaiset pukeutuvat tyylikkäästi, mutta kaikkihan siellä eivät ole rikkaita.
Kirkkoihin mennessä (yleensäkin Italiassa) naisilla pitäisi olla olkapäät peitettyinä, samoin polvet. Miestenkään ei ole soveliasta mennä kirkkoon polvihousuissa. Muuten Italiassa pukeudutaan niin kuin muuallakin, tosin tyylikkäämmin.
Jos aiot kirkkoja kierrellä, pukeudu niin, että olkapäät ja polvet peittyvät. Jos haluat muuten revitellä ja vähän sulautua joukkoon, laita vähän korkoa kantapään alle, sovita kenkien väri muihin vaatteisiin, äläkä kanna reppua mahan päällä.
Mielestäni on hyvä, että on sääntöjä. Uimapuvussa altaaseen ja juhlakamineissa kirkkoon. Jos se on jollekin ylivoimasta peittää valkoista ihraa, niin pysy rannalla ja kittaa olutta. Huoh!
Onpas se kumma jumala, kun suuttuu jostain shortseista tms.
Onneksi minun jumalani on joustavampi.
ei kannata mennä, jos tuollaiselta tuntuu.
pietarin kirkkoon kannattaa mennä illemmalla, jos ei halua jonottaa, päivällä siellä on pitkät jonot, mutta viiden jälkeen pääsee suoraan sisään (sen turvatarkastuksen kautta). itse liikuin roomassa capreissa ja t-paidassa, monilla oli huivi mukana ja kirkkoon mennessä sen laittoi harteille eikä ollut ongelmaa.
mun jumala ymmärtää erilaisuutta ja on suvaitsevainen ja sietää sen, että erilaisia tapoja on olemassa ja niiden mukaan voi elää, kun turistina liikkuu :)
Onpas se kumma jumala, kun suuttuu jostain shortseista tms.
Onneksi minun jumalani on joustavampi.
ei kannata mennä, jos tuollaiselta tuntuu.
pietarin kirkkoon kannattaa mennä illemmalla, jos ei halua jonottaa, päivällä siellä on pitkät jonot, mutta viiden jälkeen pääsee suoraan sisään (sen turvatarkastuksen kautta). itse liikuin roomassa capreissa ja t-paidassa, monilla oli huivi mukana ja kirkkoon mennessä sen laittoi harteille eikä ollut ongelmaa.
mun jumala ymmärtää erilaisuutta ja on suvaitsevainen ja sietää sen, että erilaisia tapoja on olemassa ja niiden mukaan voi elää, kun turistina liikkuu :)
Tämä ei kuitenkaan koske Suomea. Suomalaisten pitää sopeutua muualta tulevien tapoihin, lopettaa suvivirret, järjestää uintivuorot sukupuolen mukaan jne. Näinhän se menee. Suomalainen on aina väärässä!
Pietarin kirkkoon mentäessä ovat tarkkana. Ja parissa muussakin...
on kätetevä. Sen saa kiedottua hameeksi shortsienkin päälle ( tai lyhyen mekon).
eiks roomassa ole valtaosa väestöstä muslimeja?
Sen verran voin sanoa, että Pietarin kirkkoon ei ole ainakaan asiaa lyhyissä shortseissa tai topissa.. jos ei mukana mitään pidempää puettavaa, kyllä käännytettään kylmästi pois. Tosi tarkkaa muutenkin sisäänpääsy, vähän kuin menisi lentokoneeseen, sillä lailla syynätään. Todella tarkat säännöt - elikkä tylsä jonottaa tunti, jos ei pääsekkään sisään.