Mikä on mielestänne liian pitkä työmatka?
Siis joko kilometreissä tai ajallisesti? Mietin tätä, kun olisi unelmien talo tarjolla, mutta työmatkaa kertyisi noin 65km/suunta eli ajassa vajaa tunti. Jaksaako sitä ajaa vuodesta toiseen?
Kommentit (57)
mä en jaksanut linjaa Nummela - Hgin keskusta joka ikinen arkipäivä, ihan hullun hommaa. Ja tuohon meni jo tunti. Ruuhka-aikaan hyvässä lykyssä puolitoistatuntia, ja turuntie on melkeimpä joka aam tukossa jos ei lähde tyyliin ennen kuutta kotoota. En jaksanut
Jos hyvät tieyhteydet, niin mikä ettei. Mutta jos pitää ajaa jotain pikkuteitä niin vähän harkitsisin.
se on sinusta itsestä kiinni.
Onko liukuva työaika? Mahdollistaa kulkemisen ruuhkahuippujen ulkopuolella.
Entä etätyömahdollisuus?
Lasten mahdolliset koulut kuinka lähellä? Heidän koulumatka?
on tuo 65km suuntaansa. Kestää 1h15min ovelta ovelle kun käytän julkisia. Toisaalta kun kuljin matkaa Helsinki-Espoo niin meni siinäkin lähes 1h suuntaansa (juna+bussi) vaikka kilometreinä matka oli murto-osa tämän hetkisestä.
Tuo oma työmatkani on kyllä mielestäni liian pitkä, olen kulkenut tätä matkaa vuoden verran. Vaikea on vaan lähempää oman alan töitä löytää. Toivottavasti tärppää jossain vaiheessa. Myös työajat vaikuttaa, mulla ei ole esim. liukumaa lainkaan.
välillä on Kehä I tukossa kuin ... Joskus oli työmatka 100km ja hyvin jaksoi senkin, teillä ei ollut kyllä paljoa muuta kuin poroja :)
Jos tykkäät ajamisesta/yleisillä matkustamisesta niin kyllähän tuon kulkee. Mutta ihan ylärajoilla se on viikosta ja vuodesta toiseen ajatellen.
Mulle tunnin työmatka ajallisesti on aika maksimi pidemmän päälle. Olen sellaisia kulkenut ja yli tunninkin ja vanhemmiten ei enää millään jaksaisi.
Julkisilla ok, mutta toi on ihan naurettavaa että omalla autolla ajelisi joka ikinen päivä noin pitkän matkan töihin - miettikää myös ekologisuutta!
MAaseudulla siis, eikä ole ruuhkia. Talvella välillä tiet huonossa kunnossa mutta liukuva työaika.. Normisti menee 40 min /suunta. Yhdeksän vuotta olen ajellut. Joskus kyllä tulee mieleen että lyhyempi työmatka olis kiva... Mutta toisaalta matkalla saa nollattua koti/työasiat meilestään ja yleensä matka menee puhelimessa.... :-)
kävely asemalle + juna 1.5h. Todellakin ON liian pitkä matka, mutta nyt ei ole vaihtoehtoja...
Lasten takia, en halua käyttää enää tämän enempää aikaa työssäkäymiseen. Jos ei olisi lapsia niin venyttäisin matkaa ehkä kolmeen varttiin, en mielelläni sen pitemmäksi.
Kaksi tuntia joka päivä poissa lapsilta. 10 tuntia viikossa.
on valmiita ajamaan enemmän töihin ikään kuin hintana siitä, että saa asua maalla. Sieltä maalta on ehkä varaa ostaa talo, jota lähempää kaupunkia ei olisi varaa hankkia.
Minulle tuo olisi liikaa. Erityisesti siksi, kun pieniä lapsia ja pitää miettiä, miten pitkiksi päiväkotipäivät ja koululaisten yksinäiset iltapäivät venyy. Meillä asia on ratkaistu niin, että asutaan kaupungissa kerrostalossa, lyhyet työmatkat ja arki helppoa, ja sitten meillä on vapaa-ajan asuntona talo maalla, missä ollaan viikonloppuja ja lomia.
Pitempi työmatka voisi vielä mennä, jos sen saisi ajaa maaseudulla, jossa ei koskaan ole ruuhkia. Jos työpaikka on Hesassa ja pitää niihin ruuhkiin tulla, niin ei kiitos. Nyt taas parina päivänä normaalista poiketen ole autoillut ruuhka-aikana pääkaupunkiseudulla, ja ole tosi onnellinen, ettei tarvitse tehdä sitä joka päivä.
Onko lapsen paras asua maalla omakotitalossa? Vaikka yhteistä aikaa menisi hukkaan vanhempien työmatkoihin? Vai onko lapsen paras asua keskustan kerrostalossa? Jolloin vanhempien kanssa ehtii olla kauemmin päivässä? Onko lapsen paras, että vanhemmat viihtyvät siellä missä asuvat?
niitä julkisia heti, kun niillä pääsee alle 2 tunnissa... Nyt ajan 47 kilsan työmatkani reilussa puolessa tunnissa, julkisilla menisi tosiaan liki 2 tuntia (ja silti pitäisi mennä autolla ensin asemalle).
Julkisilla ok, mutta toi on ihan naurettavaa että omalla autolla ajelisi joka ikinen päivä noin pitkän matkan töihin - miettikää myös ekologisuutta!
Mulla työpaikka 5km päässä, aivan ihanaa. Pääsee pyörällä ja bussilla 15min. Lapsella lyhyet hoitopäivät. En todellakaan susotu muuttamaan minnekään Nummelaan yms korpeen, mistä työmatkohin menisi ikuisuus. Mulla vuorotyö, eikä ajokorttia.
Mulle olisi liikaa.
Mulla on noin 1 km jonka tietenkin kävelen joten kaikki sellaiset matkat joita ei voi kävellä järkevässä ajassa on mulle liian pitkiä.
Teen tosin suurimman osan työstä kotoa käsin.
toiset ei. Minulle 65km olisi liian pitkä matka. Toisaalta Helsingin sisällä julkisilla kulkuneuvoilla voi mennä tunti työmatkaan. Mutta se on silti parempi kuin istua auton ratissa kaksit tuntia joka päivä.