Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistaa masentuneen?

Vierailija
24.05.2011 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia oireita voi kyllä havaita. Oletko huolissasi itsestäsi vai jostakin läheisestä?

Vierailija
2/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vakavasti masentunut, ei pääse ylös sängystä eikä kykene nauttimaan mistään. Saattaa olla sellanen tunteettoman ja ilmeettömän oloinen. Tai itkeskellä paljon. Mutta kyllä masentunut saattaa pystyä näyttelemään seurassa normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

napinälävessä.

Vierailija
4/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mitenkään. Mutta jos olet tuntenut henkilön jonkin aikaa niin kyllä huomaa kun toinen alkaa lipsua masennukseen. Esim. itselläni masennus tuli takaisin vanhassa työpaikassa ja jälkeenpäin työkaverit sanoi että huomasivat masennuksen siitä, etten enää huolehtinut ulkonäöstäni ja aloin vältellä muita... olin ihan zombi. Noh, tiedän tuon kyllä itsekin.

Sitä en sitten tiedä miksei kukaan yrittänyt auttaa.

Vierailija
5/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole tajunnut kukaan kertaakaan koska en ole sellainen joka valittaisi tai erityisesti näyttäisi muille kielteisiä tunteitaan. Juopuneena ne tunteet tulivat esille mutta niiden ajateltiin olevan vain juurikin juopuneen juttuja ja unohtuneen seuraavana päivänä. Minulle on myös luontaista hymyillä vaikka toinen sanoisi mitä.

Sanoisin että moni perfektionisti saattaa olla masentuneena juuri tällainen eli vain yksin voit näyttää olevasi masentunut ja ulospäin ihminen ei varsinaisesti esitä mutta vain tottuneesti käyttäytyy kuten on oppinut.

Vierailija
6/6 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin tervehdittiin ilahtuen, olin kuulemma aina kuin aurinko, joka saapui paikalle. Koko talon iloisin ihminen, aina hymyilevä!

Kotona en sitten ollutkaan. Tuijotin seinää silmää räpäyttämättä enkä saanut laitettua ruokaa lapsille. Roskat haisivat, lika kertyi. Toljotin vain. Yhtenä aamuna soitin lääkäriin, kun tuntui etten pääse ylös sängystä enää koskaan. Olin vaikeasti masentunut, mutta tein töitä entistä enemmän.