Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijaäidit! Kuinka paljon saatte rahaa kuussa?

Vierailija
24.05.2011 |

Haluaisin lähteä opiskelemaan, mutta taloudellinen tilanne askarruttaa.

Onko opiskelijan tulot surkeammat kuin kotihoidontuki?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotukea, elarin, lapsilisän ja asumistuen yhteensä 830 e

vuokra meni siitä, noin 500 e

eli käteen jäi kaikkeen muuhun noin 330 e.. sillä eli kyllä, kun oli pakko (päivähoito oli ilmainen, mikä tietenkin helpotti asiaa - lapsi söi aamuisin ilmaiseksi)

Vierailija
2/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi ei tule kuin lapsilisät. Eli ihan miehen tuloilla eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuella sain enemmän, joten eipä tää opiskelijaelämä luksusta ole. Nyt onneksi on kesätyö alkamassa joten tuo lisää tuloa perheeseen.

Ota selvää mys työkkärin sivuilta; työtön aikuinen voi opiskella työttömyyspäivärahan turvin kunhan se vaan on sovittu työkkärin ja koulun kanssa ENNEN opintojen aloittamista. Minä kun aloitin opinnot, tuota mahdollisuutta ei vielä ollut eikä siihen voi siirtyä kesken opintojen. Mutta rahallisesti siinä saa enemmän kuin kotihoidon tuella!

Vierailija
4/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahan turvin voi opiskella joo,esim minun kohdallani se vaan ei ollut työkkärin mielestä tarpeen koska olin ollut vuoden sisällä töissä.En olisi edes hakenut kouluun jos olisivat voineet tuon aikasemmin ilmoittaa,mutta saivatpa minut pois kortistosta tilastoja pilaamasta.

Vierailija
5/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Miehen tuloilla mennään vielä jonkin aikaa. Itselläni vain opintotuki, asumistukeakaan ei tähän asumismuotoon valitettavasti saa. Että se niistä "tuloista". Opintolainaa en viitsi pihinä nostaa.

Tiukkaa on, mutta asenteestahan se on pitkälti kiinni. En luopuisi tästä "vapaudesta" ja mahdollisuudesta pelkän rahan vuoksi.

Vierailija
6/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 2 pk-ikäistä lasta ja jos lähden kouluun, on perheemme tulot minun opintotukeni+lapsilisät ja miehen bruttopalkka 2200e/kk.

AP

Vierailija
7/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 2 pk-ikäistä lasta ja jos lähden kouluun, on perheemme tulot minun opintotukeni+lapsilisät ja miehen bruttopalkka 2200e/kk.

AP

itse ainakin jouduin jonkun kympin, kun palkka oli bruttona noin 2000 e

Vierailija
8/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 2 pk-ikäistä lasta ja jos lähden kouluun, on perheemme tulot minun opintotukeni+lapsilisät ja miehen bruttopalkka 2200e/kk. AP

pari vuotta sitten niin miehelläni oli just tuo sama palkka, meillä tosin vaan 1 lapsi. Opiskelijan tuloja ei lasketa päivähoitomaksuun, ja maksu oli meillä 91e. Mutta sehän nyt nousi että varmaan on vähän eri. Netissä on laskureita joilla voit tuonkin laskea.

Vierailija
9/9 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko saada aikuisopintotukea. Mä opiskelen ylempää amkkia, äitiysloma loppu just. Sain tänään tukipäätöksen, saan käteen noin tonnin, lisäksi saan kotihoidontuen, koska lapset on kotona ja lapsilisät. Eli noin 1600e kuussa käteen ja naputtelen opinnäytetyötäni 1-2pv/vko kun lapset on mummulassa hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän