Laittomasta huostaanotosta tuomio
Asianajotoimisto Fredman & Mansson.
Laittomasta huostaanotosta tuomio sosiaalijohtajalle ja kaupunki vahingonkorvaukseen Pohjois Karjalassa.
Lue lisälinkit:
Koko julkinen selosta löytyy täältä.
Asianajaja Jussi Sarvilavi.
Hyvää mainosta Asianajotoimistolle.
Toivottavasti jarruttaa myös huostaanottoja.
http://www.fredman-mansson.fi/fi/uutiset/165-laittomasta-huostaanotosta…
Kommentit (10)
Jatkoa edelliseen.
Tässä lisätietoa asianajajasta, joka hoiti asiaa.
http://www.fredman-mansson.fi/fi/henkilosto/jussi-sarvikivi
tehdään liian vähän ja liian myöhään, mutta samaan aikaan myös liikaa ja väärin perustein. Inhimillisiä väärinarviointeja sattuu, mutta myös turhaa vallankäyttöä ja päsmäröintiä.. valitettavasti.
T: 1,5 vuotta alalla epäpätevänä tosin
Hyvä.
Tästä se oikeusvaltion laillinen
viranomaisten ja siis ammattilaisten ja koulutettujen
toiminta lähtee.
Toivotaan, että mahdollisimman moni lapsi ja perhe
tulee saamaan jatkossa oikeutta ja oikeudenmukaista kohtelua,
jos ei muulla niin sitten korvausten
ja tietenkin kunnollisten korvausten
kera käräjäoikeuksissa!
Epäpätevien sossulaisten suorittama ja toteuttama
huostaushulluus lähenee siis, toivottavasti!,
loppuaan.
ymmärsin et sossu on toiminut oikein mutta lain palapeli antaa mahdollisuuden rahastaa pikku keinottelulla!
Vanhemmille olisi mielestäni pitänyt antaa rangaistus et ovat saattaneet lapsensa noin epävarmaan tilanteeseen. Sain sen mielikuvan et vanhemmilla on muut herkut mielessään.Toivottavasti tyttö saa jostain turvallista apua kohti aikuisuutta!
Ja höpönlöpö, oikeus katsoi sossun menetellen väärin ja sillä siisti! Kyllä oikeus olisi puuttunut jos se olisi katsonut että lapsella olis ollut muka jotain hätää. Täällä on taas tämä yksi ja sama sijari puolustelemassa puoskarien liiketoimia. Lapsikauppa ja lasten kustannuksella rahastus pitäisi Suomesta kieltää ja kitkeä kovalla kädellä.
nuo käräjät sit olleet sitä rahastusta?
Kyllä olen todellakin sitä mieltä et vanhemmille pakkotyötä tai muuta vastaavaa mukavaa jos millään tavoin laiminlyövät lapsiaan. Ja tässä ymmärtääkseni juuri niin on tapahtunut!
minäkin muutin 17vuotiaana yksin asumaan asuntolaan, ja siellä asui(ilman aikuisen ohjausta,ilman vanhempia) 15v-17vuotiaita ala-ikäisiä(toki myös täysi-ikäisiä) eikä nuo nuoret ollut heitteillä,en minäkään. koulussa käytiin, ruuat ostettiin ite opintotuella(asuminen oli maksutonta).
olisi sit pitänyt huostata kymmeniä nuoria kun hehän oli sinusta heitteillä,ei siellä kyllä sossuja näkynyt.
ensimmäinen oma asunto minulla oli 15 vuotiaana,jossa asuin vuoden(tukihenkilö oli openi,mutta ei koskaan edes käynyt mun luonani, mutta minä olinkin kiltti tyttö).
lisäksi nyt jo aikuinen pikkusiskoni oli viikot yksin ylä-aste iässä,minä olin kirjoilla saman katon alla mutta käytännössä aina viikot pois ja viikonloppuisin vaan paikalla. (tosin vanhempani olivat apuna ja tukena tarvittaessa) itse sisko meni kouluun,tuli koulusta,teki läksyt. kävi kaupassa teki ruuan ja siivosi.
tietty viikonloppuisin myös minä. se kämppä oli aina siisti,ruokaa oli aina kaapissa,siskolla oli aina puhtaat vaatteet(kas kun osasi pestä itse pyykkinsä) ei bileitä,eikä hän juonut koskaan, en minäkään.nyt hän on aikuinen ja sosionomi ammatiltaan,että revi siitä.
tehdään liian vähän ja liian myöhään, mutta samaan aikaan myös liikaa ja väärin perustein. Inhimillisiä väärinarviointeja sattuu, mutta myös turhaa vallankäyttöä ja päsmäröintiä.. valitettavasti.
T: 1,5 vuotta alalla epäpätevänä tosin
millaisessa työtehtävässä toimii epäpätevä työntekijä?
mikä sinusta on sellainen tilanne sitten missä on väärin perustein tehty huostaanotto. ja millainen tilanne täytyy olla että sinun mielestä huostaanotto on tarpeellinen?
ymmärsin et sossu on toiminut oikein mutta lain palapeli antaa mahdollisuuden rahastaa pikku keinottelulla!
Vanhemmille olisi mielestäni pitänyt antaa rangaistus et ovat saattaneet lapsensa noin epävarmaan tilanteeseen. Sain sen mielikuvan et vanhemmilla on muut herkut mielessään.
Toivottavasti tyttö saa jostain turvallista apua kohti aikuisuutta!
Käräjäoikeuden julkinen selosta laittomasta huostaanotosta Pohjois Karjalassa.
Hyvä että asia saa julkisuutta ja kansalaiset osaavat olla varuillaan, sekä etsiä apua.
Tästähän saattaa alkaa todellinen kilpailu Asianajotoimistojen kesken, joka tietenkin parantaa kansalaiseten asemaa ja oikeusturvaa, sekä heikentää samalla sossujen mielivaltaa.
http://www.fredman-mansson.fi/images/stories/oikeustapauksia/julkinen_s…
---