Topfieldin digiboxi - mikä sitä vaivaa???
Mulla siis Topfield -merkkinen kaapeliverkon digiboxi, nauhoittava sellainen. Yhtä äkkiä kesken katsomisen "sammuttaa ohjelman" (siis tv:n ruutu pimenee), boxin näyttöön tulee teksti C417 ja sitten run ja sen jälkeen alkaa taas ohjelma näkyä. Ja tota tapahtuu vähän väliä ja joka kanavalla!! Mikähän siinä on vialla ja osaiskohan sille tehdä jotain?
Joo, ja ei tosiaan vaikuta kamalan järkevältä vehkeeltä muutenkaan mutta sillä on nyt pärjättävä.
Kiitos jos joku osaa neuvoa!
Kommentit (43)
Niin mun olisi pitänyt maksaa se itse. Mittaus olisi maksanut 120-150 e. Se oli mielestäni liian iso summa. Mielummin otin sen Samsungin konjeen, joka toimii hyvin.
Ja kun olisit testannut omalla boksillasi muutaman naapurin luona ja todennut että heillä toimii, olisi päivänselvää, että teille tulevassa karvassa on jotain vikaa. Jolloin kustannuksia ei ole luvassa.
Humax ois paras!
Yläkerrassa on Samsung ja se pelittää ihan ok.
Miksi?
Jos sain toimivan laitteen, vaikkei se ollutkaan eka valintani. Ja vielä erotukseksi liki satasen takaisin?
Ehkä jo siksi, että huono antennisignaali aiheuttaa aina omat ongelmansa, vaikkei nykyinen boksi siihen sattuisikaan kaatumaan.
Seuraavaa boksia ostettaessa talon 10-vuotistarkastus voi olla jo ohi, mutta mitäpäs siitä, väliäkö sillä, maksatteko osakkaina uuden kaapelin itse vai maksaako sen rakennuttaja.
Ennemmin tai myöhemmin se revohka on joka tapauksessa edessä, nyt vaan lykkäsit sitä eteenpäin.
Jos sain toimivan laitteen, vaikkei se ollutkaan eka valintani. Ja vielä erotukseksi liki satasen takaisin?
Olemme tässä välissä muuttaneetkin.
Se toki täytyy sanoa Topfieldin puolustukseksi, että Topfieldin perusdigiboxi toimi kyllä hyvin. Eli puhuin tuossa yllä Topfieldin tallentavasta. Kun selvitin vikaa myyjän kanssa, totesi hän tietävänsä ongelman, koska oli itsekin kärsinyt siitä boxinsa kanssa eikä rahojen palautuksessa ollut mitään ongelmaa. :)
Ja mitä noihin huoltoihin tulee, niin ne olivat takuuhuoltoja eikä niistä tarvinnut maksaa itse mitään.
-6
Ensimmäinen Topfield kesti ongelmitta lähes 7 vuotta.
Uusi, ostin 10.6 tänä kesänä, on vietävä toista kertaa takuuhuoltoon
Ei hyvältä näytä...
Mane.
Meillä tallentava Topfield ei sulkeudu ajastetun tallennuksen jälkkeen jos suljet TV:N
ennen tallennuksen loppua.
Muutoin ajastettujen jälkeen kyllä jos TV on kiinni.
Tehdasasetusten palauttaminen ei auta.
Humax oli hyvä 10v sitten hajosi kovalevy.
Konkat vaihtoon. Maksaa muutaman euron.
Minulla on Hdthunder, eikä ainakaan vielä ole mitään erikoista ilmennyt.
Kaverilla on Humax, ja se on jo vuosia toiminut käsittääkseni ilman ongelmia.
Jos on vanha boxi niin vois kokeilla firmwaren päivitystä. Ohjeet löytyy netistä. Mulla auttoi tuo.
os ei firmiksen päivytys auta, niin kuivuneiden konkkien vaihto voi tuoda avun. Korjauspaketteja ja ohjeita löytyy netistä. Mutta tuo vaatii osaamista, kolvaustautoa. Itse tehtynä kannattaa, huollossa tehtynä maksaa niin että osta suosiolla uusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää Topfieldia tähän huusholliin!
mikä merkki sitten oikeasti muka toimii? Meillä oli ProCaster ja se ainakin oli aivan älytöntä pelleilyä, ei toiminut päivääkään kunnolla! Nyt ostettiin Topfield, en olisi halunnut mutta eipä kaupoissa juuri muita ole tarjolla...
öö sonyn on unelma ja toimii.. harmi kun ei vaan enää valmisteta, onni niille suotakoon joka on siitä maksanut hyvän summan ja vieläkin kone pelittää =) eli meille, heh..
noh tässä on toinen hintansa väärrti https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/blu-ray-ja-dvd-soittimet/BDH…;
eli digiboksin kohdalla todellakin pätee sääntö että halvalla ei voi saada parasta, ei edes hyvää! valitettavasti!!
Vanha toppari toimi kauan, mutta halusin HD-version, kun maksukanavilla ei muuten tule lempiohjelmiani. Ostin HD-topparin ja taistelin sen kanssa viikon. Joka toinen päivä jumittui ja hävitti kaikki muutamat onnistuneet tallennuksetkin. Vaihdoin saman hintaiseen HD-Thunderiin, jossa on modernimpi käyttis ja on pari vuotta toiminut erinomaisesti. Nyt on alkanut pariksi sekunniksi jumittaa joillakin kanavilla mutta ei ole jättänyt tallentamatta. Pitäisi vissiin ainakin bootata. Suosittelen HD-Thunderia.
Topfieldin konkkien vaihto https://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää Topfieldia tähän huusholliin!
mikä merkki sitten oikeasti muka toimii? Meillä oli ProCaster ja se ainakin oli aivan älytöntä pelleilyä, ei toiminut päivääkään kunnolla! Nyt ostettiin Topfield, en olisi halunnut mutta eipä kaupoissa juuri muita ole tarjolla...
öö sonyn on unelma ja toimii.. harmi kun ei vaan enää valmisteta, onni niille suotakoon joka on siitä maksanut hyvän summan ja vieläkin kone pelittää =) eli meille, heh..
noh tässä on toinen hintansa väärrti https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/blu-ray-ja-dvd-soittimet/BDH…;
eli digiboksin kohdalla todellakin pätee sääntö että halvalla ei voi saada parasta, ei edes hyvää! valitettavasti!!
oho siis sori kalliilla ei saa hyvää, tällä kertaa näemmä: mun ,moka myönnän! https://www.gigantti.fi/search?SearchTerm=Topfield+digitaalinen+TV+hybr…
Kysymys oli kuusi vuotta vanha ja laitteen tyyppiä ei kerrottu.
Topfield oli valitettavasti huono jo suoraan laatikosta otettuna ja ostettuna jo vuosia sitten sitten. Maksoi aikanaan sikana, jätti ohjelmia tallettamatta säännöllisesti hyytyen ja lopulta yhtenä päivänä tyhjensi kovalevyltä kaikki sinne tallennetut ohjelmat. Tuli ilmoitus "levyvirhe, alustan levyn uudelleen. Paina OK." Muuta vaihtoehtoa ei tarjottu kuin tuo OK. Sammutin virrat ja kun sen käynnistin uudelleen niin tyhjensi levyn joka tapauksessa. Kiitti hei kiitti ja siinä meni noin 150 osaa sarjasta jota ei löydy suomeksi tekstitettynä mistään.
Yksi tuttu osti topparin vaikka sanoimme että älä ihmeessä. Osti kuitenkin. Muutaman kerran autoin sen jumituksien kanssa ja sitten tuttu lakkasi tallettamasta ohjelmia kun se ei kuitenkaan onnistu.
Meillä on jokin vanha topfield tallentava digiboksi. Kaukosäädin temppuilee koko ajan. Esim mitään kanavaa ei saa vaihdettua eikä kelattua eteen tai taaksepäin. Ainoastaan fvr:saa vilkkuu valo painettaessa. Patterit vaihdettu. Myöskin valkoinen valo näkyy pimeässä. Ehkä patterit ei saa jollain lailla virtaa. Joskus auttaa se kun ottaa patterit pois kaukosäätimellä. Suututtaa koko kapula. Pystyykö joku jelppimään. Iso kiitos
Niin mun olisi pitänyt maksaa se itse. Mittaus olisi maksanut 120-150 e. Se oli mielestäni liian iso summa. Mielummin otin sen Samsungin konjeen, joka toimii hyvin.