Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun vaatteet ei mene kaupaksi huutonetissä?

Vierailija
28.10.2005 |

Mikä niissä on vikana? Mikä ja mitkä lastenvaatteet sitten menee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos sitä ei ole, myyjät laittavat lähtöhinnaksi hv:n verran ja sitten ihmettelevät kun kukaan e huuda. Jos on hv niin myyjä saa selville tavaransa todellisen markkinahinnan, mutta ei joudu myymään sillä jos itse arvostaa vaatteitaan sitä korkeammalle.

Toinen etu varsinkin paketteja ostaessa on se että voi neuvotella myyjän kanssa ja ostaa paketista vain ne vaatteet joista itse pitää ja jättää ne harmilliset rojut ottamatta.

Vierailija
2/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut itse hv:n laittaneita muutamaa myyjää ja heillä on aina vaatteet uudestaan ja uudestaan myynnissä. Varmaan harmittaa, kun kaupan päätyttyä jää hinnasta 50 senttiä tai euro vajaaksi ja ostajan taholta on vaan syvä hiljaisuus.

Huutokaupan idea on, ettei myyjän tarvitse miettiä hintaa, markkinat määrää sen. Ja on silloin enemmän kuin kohdallaan ja myyjien ylisuuret hintahaaveilut jäävät oman onnensa nojaan. Nyt joku voi säälistä ostaa, kun jäi niin vähän vajaaksi ja ostaja ei takuulla ole tyytyväinen, kun olisi voinut päänsä pitämällä saada halvemmallakin.

" No tulipa ostettua, vaikka maksoikin" -fiiliksen olen itsekin usein kokenut hv neuvottelujen päätteeksi. Aloin itse miettiä, että miksi ajaa itsensä tuohon epämiellyttävään luovuttajan olotilaan ja siirryn myös niihin hv:n välttelijöihin, muissa kuin vaatepaketeissa, joissa hv:lle on jotan järkevää tekoa.

Vierailija
4/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

....vaan myyjien ja myytävien kohteiden räjähdysmäinen kasvu!!!

Kukaan ei enää kerkeä katsomaan kaikkia kohteita!!!

Kannattaa siis laittaa otsikkoon koko, merkki jo onko vaate POJAN VAI TYTÖN. En enää jaksa avata kohteita " kiva paita 80cm" , " Housut 70cm, kannattaa katsoa"

Itse olen seuraillut huutonettiä alkuvuodesta lähtien ja ostellut pienille kaksospojilleni 60-80cm vaatetta, leluja ja tarvikkeita,.

Ite suosin yksittäisiä vaatteita, koska vanhemmilta lapsilta on jäänyt paljon käyttövaatetta ja paketeissa tulee mukana ns. turhaa. Huutelen harvoin HV kohteita ja moni kohde jää huutamatta, kun ei ole postikuluja ilmoitettu.

Alkuvuodesta ja keväällä, kun metsästin hoitotarvikkeita pojille oli myytäviä kohteita n-300-400 ja nykyään niitä on yli 1200.

Koko luokkaa 60-80cm on aivan älyttömästi myynnissä...keväällä kohteita oli noin 4000-5000 ja silloin kerkesin hädin tuskin seuraamaan sulkeutuvat kohteen, mutta nyt kohteita on jo yli 8000!!!! Enää en kerkeä katsoa kuin osan niistäkään.

Miettikää myös mahdollisia haku-sanoja kohdetta kirjoitettaessa, sillä niin minä kuin moni muu käyttää HAKU toimintoa.

Vierailija
5/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laittakaa myyntiin vähintään yksi laadukas/haluttu tuote ja halvalla ilman hintavarausta!!

takuulla porukka katsoo samalla muutkin kohteenne!

mulla ainakin on toiminut tosin hyvin tämä

huuto.net konkari

Vierailija
6/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtu viel mainita näitä suosittuja ainakin muutamia:

Maisa hiiri /maisy

puuha pete

Bamse (vaatteet) ja muutkin

mansikka marja

reimatec

ruskovilla

marimekko

arabia

miss sixty

tässä vain muutamia mainitakseni... ja mitä alhaisempi lähtöhinta: ilman hintavarausta!! sitä enemmän kiinnostusta ja huutajia!!!

Vierailija
7/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin katson, mitä muuta on myynnissä. Harvemmin tulee ostettua vain jotakin yhtä pientä tuotetta, vaan ostan sellaiselta jolta saa sitten enemmän kerralla.

Hyvä kuvaus tuotteesta myös kannattaa. Itse en huuda mitään, mistä ei ole kerrottu tarpeeksi. Kuntoa kun on vaikea arvioida pelkästä kuvasta. Kuvattomia en huuda lainkaan.

Niin, ja kyllä se vaan on niin, että kauhean paljon noista vaatteista pyydetään! Ei markka-aikana varmasti ollut tuollaisia hintoja... ei huvita ostaa esim. viiden euron vaatetta ja maksaa sitten 6,80 postikuluja.

Vierailija
8/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkivaatteet /tuotteet menee hyvin. Kannattaa laittaa siihen ilmoitukseen linkki " katso tästä muut myytävät kohteeni" . Olen kanssa huomannut että sama ihminen on saattanut tehdä useasta tuotteesta huudon katsottuaan mitä muuta myynnissä.

Ja tuotteen otsikointi todella tärkeää aina väristä ja tyylistä alkaen !

Aloitin myymisen kesällä ja hyvin on mennyt, välillä kyllä ihmettelee että miten ihmiset löytää sieltä mitään kun tavaraa on niin paljon !

Vierailija
9/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niistä puuttuu sulta euromääräiset postikulut? Eli ostaja ei tiedä lopullista hintaa, kun ei voi suorittaa huudon+kulujen välistä yhteenlaskutoimitusta ennenkuin tekee huudon. Kai olet postikulut minimoinut helpostikuorilla? Lisäksi ei kannata myydä pakettina liian vähän vaatetta, sillä ensimmäiseen pakettimaksuun mahtuu lähes 2 kiloa vaatetta! Joten ei kukaan huuda pikkupaketteja korkeiden postikulujen vuoksi. Puntaroi ja tee järkeviä reiluja paketteja. Kengät paketeissa aiheuttaa vaan hylkimisreaktiota pakettia kohtaan.

Toiseksi et kai käytä hv:tä? Sitä on jaettu jo keskustelupalstalla ohjelmaa, joka karsii hv-kohteet automaattisesti ulos. Itsekin juuri tuossa asentelin. En jaksa käydä vielä huudon päätteeksi ektrana hintaneuvotteluja. Jos sellaisia viitsisin tehdä, niin sitten ostaisin täältä ostetaan palstan kautta tai vaikka jostakin yksityiseltä nettikirpparisivulta ennemmin. Saa kaupat aikaan nopeammin.

Kolmanneksi kyllä myyjillä pitäisi olla hieman realistisemmat käsitykset vaatteiden lähtöhinnoista. Harva ostaa pöytäkirppariltakaan mitään yli 4 euron hintaista käytettyä lastenvaatetta.

Ja vauvanvaatteita ei kannata myydä huutonetissä ennenkuin osastojakoa on tehty. Ties koska tuleekaan.

Ja nyt ei mene kesävaatteet kaupaksi. Säästele maalis-huhtikuulle ne.

Niin ja negatiivinen palaute palauteluettelossa ei lisää kauppaa.

Ja ties mitä muita syitä...

Vierailija
10/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteitakin jo yli 100 positiivista, tosin olen saanut nuo pääasiassa ostamalla. Enkä trokaa mitään, omien lasten vaatteita myyn. Joten ei siellä tietenkään ole sitten yli 50 kohdetta merkkivaatetta vaan tavallisia Anttilan ja Sittarin vaatteita pääasiassa. Ilmeisesti postikulut tulee turhan kalliiksi käytetylle vaatteelle, koska joissakin vaatteissa mulla on ollut lähtö jopa 20 senttiä. Eikä silti mene. Olisi kiva kuulla lisää vinkkejä myynnin parantamiseksi.

Vierailija
11/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ostan vaan hyvälaatuisia ja uudenveroisia lastenvaatteita. Jos merkkivaatetta, aina parempi. Nämä sittarin ja anttilan vaatteet hylkään kokonaan, jotenkin ne ei kiinnosta, niitä saa aika halvalla sieltä kaupasta uutenakin... Eikä 2 euron vaatteesta viitsi maksaa postikuluja euroa tai ylikin...

Ajattelinkin sitten tulevaisuudessa kaupata hyvät vaatteet yksittäin netissä ja nämä tavalliset trikoot vien paikalliselle kirpparille.

3:n äiti--