Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlien tarjoilusta

Vierailija
23.05.2011 |

Miten te olette hoitaneet ne kun toisaan saattaa tulla tosi monia vieraita päivän aikana. MINNE säilötte kakut ja muut tarjottavat + kuohuviinit. Onko teillä joku lisäjääkaappi ?

Kuka tekee tarjoilut, onko teillä apua. Entäs juhlapäivänä, kuka hoitaa kahvin keittelyt jne.

Suolaista vai makeaa enemmän

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä/tuttava/naapuri auttelemaan kahvin keitossa ja likaisten astioiden keräilyssä ja tarjoilun hoitamisessa.

Rahalla saa tietysti vaikka jonkun pitopalvelusta auttamaan tarjoilussa.

Nykyään tuntuu se suolainen usein maistuvan paremmin kuin makea. Itse varaisin enemmän suolaista ja sitten joku makea juttu, tyypillisesti kaiketi kakku.

Kylmätila on monessa kodissa ongelma. Meillä on kyläkellari, sinne saa osan. Vanhemmat asuu naapurissa, joten on käytetty heidänkin jääkaappia ja haettu sieltä, kun oma tyhjenee.

Itse ottaisin osan valmiina tai sitten tekisin sellaisia tarjottavia, jotka voi pakastaa ja tehdä etukäteen. Meillä anoppi useina uttelee leipomisessa, tykkää siitä ja on siinä hyvä.

Vierailija
2/2 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tarjoamme sellaista, että jos jää, siitä voi ainakin suurimman osan pakastaa. Suolaista enemmän, jotenkin kuvittelen sen nykyään maistuvan paremmin. Tarjoamme suolaisia piirakoita (voi sitten pakastaa, jos ei mene) ja salaattia (salaattia jonkun verran valmiiksi, mutta sitä voi sitten tehdä lisää, jos tarvitsee.)

Teemme tarjoilut osan itse, osan tilaan valmiina, mutta emme odota ihan hirveän isoa vierasmäärää. Kahvin keittelyt hoitaa ylioppilaan 17-vuotias pikkusisko.

Tarjoiluja säilömme siten, että tyhjennämme normaalit jääkaapin tavarat minimiin, osa kylmälaukkuihin (meillä on yksi kylmäkalleilla jäähdytettävä ja toinen joka käy verkkovirralla). Lisäksi meillä on maakellari, jonne saa kylmään tavaraa. Ei niiden kuohuoviinienkään tarvi olla kaikkien yhtä aikaa kylmässä. Osa kylmään, ja sitten lisää esim. pakastimeen, jossa kuohuviini viilenee aika nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla