Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilainen mennä eskariin vaikka kolmasluokkalainen on mahataudissa?

Vierailija
23.05.2011 |

Teoriassa tietty voi mutta pitäisikö mun pitää oireeton eskarilainen kotona etten saa vihoja niskaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä voi pitää kotona kuin sen lapsen joka sairastaa. Muussa tapauksessa pidä kotona molemmat.

Vierailija
2/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisimme käyneet tänään kylässä perheessä, jonka lapset alkavat oksentaa nyt illalla (mahatauti).

Voisinko viedä huomenna meidän lapset tarhaan, koska se pöpö on jo melko varmasti tarttunut meihin?

Tilanteessa on kaksi puolta:

Jos vien tarhaan, niin luultavasti oksentelu alkaa siellä ja tarttuu muihinkin.

Toisaalta. Kuka lääkäri kirjoittaisi minulle saikkua vielä olemattomasta taudista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain varmuuden vuoksi.

Mahataudin yleisin itämisaika on kuitenkin vuorokausi, ja sen yhden päivän taas voi jokainen olla kotona varmuuden vuoksi.

Kiva kun jokainen voi olla yhden päivän aina silloin tällöin kotona "varmuuden vuoksi". Työnantajathan ymmärtävät tämän...

Entä perhe jossa on monta lasta ja aikuista. Kun yksi sairastuu, niin muut ovat poissa "varmuuden vuoksi" ja sitten jos sairastuu toinen, niin ollaan poissa "varmuuden vuoksi" ja taas sama kolmannen kohdalla jne. Samoin flunssien kanssa jne. Ei hyvää päivää, mitä monilapsisempi perhe niin sitä vähemmän muut lapset voivat mennä minnekään kun pitää olla kotona "varmuuden vuoksi" kun joku sairastaa. Kuulostaa pimeältä touhulta.

Olen AP:n kannalla, mutta meillä kummallakin on yhteistä että on monta lasta ja jo isompia lapsia. Meilläkään harvoin enää vatsatauti kiertää koko perhettä, vaan joku tauti jotkut ja joku toinen tauti taas jotkut muut. Lisäksi meillä lapsi on saattanut vierailla kodissa jossa joku muu on ollut vatsataudissa tai muussa tosi ärhäkässä taudissa, eikä ole saanut sitä. Enkä todellakaan pidä muita lapsia kotona varmuuden vuoksi. Tulevan eskarin tosin pitäisin kotona vaan siitä ilosta että saa vapaapäivän.

Vierailija
4/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulustakaan voi olla poissa, kun sisar on kipee. Sehän vasta lapsista hauskaa olisikin, kun saisi jäädä kotiin, eikä tarvitsisi mennä kouluun.

Olen asiaa kysynyt yksityiseltä lääkäriltä ja hän sanoi, että terveen kuuluu mennäkkin hoitoon tai eskariin.

Vierailija
5/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta ei voi olla terve lapsi poissa. Yksikään opettaja ei sitä hyväksy vai sinäkö antaisit luvan siihen.

Täytyykin kokeilla ensi kerralla, että toinenkin lapsi saisi vapaapäivän koulusta.

Tuskin lapseni opettajat kuitenkaan siihen suostuvat.

T.16

Vierailija
6/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan en veisi jos olisi kerrankin mahdollisuus olla kotona.

Vierailija
7/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahatautipotilaan kanssa?

Mahataudit ovat siitä inhoja, että ne tartuttavat jo ennen oireiden ilmaantumista. Jos teillä esikoisella on oksutauti päällä, se mitä todennäköisimmin on kohta kuopuksellakin.

Lisäksi ei ole kivaa, jos se tauti alkaa siellä eskarissa.

Mitään erityistä OPETUSTA lapsesi ei kuitenkaan missaa, joten lienee hänellekin kiva olla kotona.

Vierailija
8/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko taudilta, jos vaikka tarttuvaa.

Vierailija
9/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitää kotona.

mutta itsekeskeisesti ja itsekkäästi ajatellen,äidit työntävät lapsensa kouluun ja tarhaan levittämään tauteja.

t.ope

Vierailija
10/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enpä sitten toisaalta minä ole milliäkään kiitollinen sille, joka tuon mahataudin tartutti meidän eskarilaiseen. Kotona oli jo valmiiksi kaksi lasta korvatulehduksessa, joista toinen alle 2-kuinen vauva. Ja nyt pelkään sydän syrjällään, että vauva saa tuon oksennustaudin. Tai minä, jolloin imettäminen varmasti kärsii.

Vaan eipä se näissä jutuissa ikinä selviä, keneltä se tauti tarkalleen on tullut.

Vierailija
11/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen joka tapauksessa, sen puolesta olisi voinut olla kotonakin. Toisaalta meidän perheessä on kahden kuukauden aikana pyörinyt nyt neljä erillistä mahatautia, joista kaikki ei ole kaikkia sairastaneet. Eli neljästä lapsesta vain osa on sairastanut. Nämä ei mene meillä "aina-kaikki-oksentaa" ja tuntuisi tyhmältä istuttaa kaikkia lapsia varmuuden vuoksi huomaavaisuuden takia kotona. Sorry. Ja jostainhan tämän taudin mun koululainen sai, en ole kuullut että kukaan kavereista tai tutuista olisi sairastanut. Tulee jos on tullakseen.

ap

Vierailija
12/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ekan vuorokauden, jos joku sairastuu oksutautiin. Jos sattuu olemaan tauti joka tarttuu kuin kulovalkea..

Sitten terveet menee kouluun jne..

Oksennustaudin itämisaika voi olla jopa viikko! Ei koululaista voi viikkoa pitää kotona "varmuudenvuoksi" ja sitten menee toinen viikko mahdollisen sairauden takia.

Vierailija
13/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOHTELIASTA,JA TOISIA AJATTELEVAA KÄYTÖSTÄ olisi pitää kotona.

mutta itsekeskeisesti ja itsekkäästi ajatellen,äidit työntävät lapsensa kouluun ja tarhaan levittämään tauteja.

t.ope

Vierailija
14/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain varmuuden vuoksi.

Mahataudin yleisin itämisaika on kuitenkin vuorokausi, ja sen yhden päivän taas voi jokainen olla kotona varmuuden vuoksi.

Vierailija
15/15 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on todennnäköisyys että seuraavan kolmen tunnin aikana täysin oireeton eskarilainen alkaisi oksentamaan? Mahdollista, mutta epätodennäköistä. Tartuttaa toki voi, mutta niin voi myös huomenna. Tai ylihuomenna, oireettomana, ennenkuin oksentaa. Eli jos pitäisin varmuuden vuoksi kotona pitäisi mun pitää koko viikko.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi