G: kumpaa kannattaisi alkaa kerätä, Marsiskooleja vai McDonaldsin Coke-laseja?
Värisävyt näyttäisivät olevan aika samat, paitsi Coca-Cola-laseissa ei ole sitä ihan punaista eikä valkoista.
Ai niin, jos teillä on useampia kuin yksi tai kaksi Mariskoolia, niin mitä hemmettiä te niissä pidätte?
Laseista ymmärrän sen verran, että niistä juodaan ja niitä saatetaan tarvita useampia yhtaikaa.
Tero *wannabe AV-mamma*
Kommentit (28)
Kaikki olen saanut lahjaksi, mutta pidän niistä kyllä. Yleensä aina on pöydässä yksi, jossa pidän kynttilää. Usein tarjoan niistä myös kyläilijöille keksejä tai karkkeja. Ystävättäreni käyttää mariskooleja jälkiruoka-astioina, hänellä on niitä todella monta. Cokislaseja meillä on kaksi, ja molemmat erilaisia. Lapset käyttää niitä mehulaseina kun on kuulemma sopivan isoja. Itse en kyllä suosittele keräilykohteeksi kumpaakaan noista. Valitse ennemmin jokin kiva astiasto jota keräilet pikkuhiljaa ;-)
Sitäpaitsi Tero, itse tunnut olevan enemmän av-mamma kuin kaikki av-mammat yhteensä :-)
ja käytän sitä tarjoiluastiana.
Onko siis Muumimukisarja jo täydellinen, Tero?
Ehdotan että harjoittelet Cokis-laseilla ja siirryt sitten asteittain mariskooleihin. Swing both ways, double the fun! :)
Usein tarjoan niistä myös kyläilijöille keksejä tai karkkeja.
Sitäpaitsi Tero, itse tunnut olevan enemmän av-mamma kuin kaikki av-mammat yhteensä :-)
Eikö keksit ja karkit ole vhva no no AV-mammalle? Epäterveellisiä ja rinnastettavissa pahoihin eineksiin? Varmaan kaikkea lisäaineiyakin täynnä.
Voisiko niistä tarjoilla miniporkkanoita, sellerin- tai purjonpaloja?
Kiitos kohteliaisuudesta ;)
Tero
Sama se mitä niissä pitää tai on pitämättä.
Cocis-lasit ovat liian käytännöllisiä ja halpoja.
Suosittelen myös Marimekkoa verhokankaaksi ja vaatetyyliksi, ja muutenkin ne astiat pitää olla tiettyä yhtä sarjaa.
Onko siis Muumimukisarja jo täydellinen, Tero?
Ehdotan että harjoittelet Cokis-laseilla ja siirryt sitten asteittain mariskooleihin. Swing both ways, double the fun! :)
Muumi-mukit olin vallan unohtanut :(
Mutta eikö se ole jo vähän heavy mamma-osastoa, niitähän pitää metsästää jotain huuto.nettiä myöden?
Tero *panee harkintaan*
vai onko ollenkaan ? Mä kun tulin raskaaksi kävi työkaverit tosi paljon mäkissä ja aina kyselivät kuka haluaa lasin. Mä sitten aina otin vastaan ja nyt ne on niin kova sana.
Meillä on montaa eri sarjaa, eri värejä ja suosikit tietty on, mutta kaikkia käytetään ja kaikki käy.
Jotenkin kierolla tavalla en edes välitä kun välillä lasi tippuu ja menee rikki. Ajattelen vaan ei se mitään, en maksanut siitä mitään.
Mariskooleja ostin ison kasan edellisen keräyksen yhteydessä ja pakko sanoa hyvä niin. Nytkin tulevana kesänä on häät ja lahja vaan kaapista. Mariskoolit valittiin vissiin viime tai toissavuonna yo.ten inhokiksi mutta muuten aika yleispätevä lahja on.
Varastot ovat kohta tyhjät ja meidän ostoksilla ei uusia Cittarista haeta.
Mariskooleja tullaan varmaan valmistamaan jatkossakin, Cocis-lasit tulevat olemaan kuumaa keräilykamaa josta voit saada Huutiksessa kunnon voitot 10 vuoden kulutta.
koska av-mamma ei käy Mäkkärissä!
Häpeä on kova, jos kaapista löytyy Coke-lasi, koska joku perheestä on silloin todistettavasti turmioitunut.
mutta niiden röpöliäinen reuna ei tunnu suunmukaiselta. Mutta kattauksessa ne on oikein söpöt varsinkin jos jokaiselle aterioijalle on oma erivärinen.
Mariskoolit säilytetään kotialttarilla rivissä tai niille nikkaroidaan oma hylly keittiön oven yläpuolelle.
Suosittelen myös Marimekkoa verhokankaaksi ja vaatetyyliksi, ja muutenkin ne astiat pitää olla tiettyä yhtä sarjaa.
kiiltävät napit tuota Marimekko-vaatetyyliä?
Sellaisia olen monien naisten nähnyt ostavan kaupoista, ilmeisesti sitten miehilleen, jotka itse eivät osaa ostaa vaatteita? Niitä näkee usein sellaisten reppanoiden risuparta-wannabe-taiteilijoiden päällä, jotka haluavat korostaa ihmisyyttä ja humaaniuttaan ja varsinkin sitä, että eivät ole pahaa kravattiporukkaa.
Olisikohan yksilöllisyys sana jota haen?
Tero
Jotenkin kierolla tavalla en edes välitä kun välillä lasi tippuu ja menee rikki. Ajattelen vaan ei se mitään, en maksanut siitä mitään.
Mariskooleja ostin ison kasan edellisen keräyksen yhteydessä ja pakko sanoa hyvä niin. Nytkin tulevana kesänä on häät ja lahja vaan kaapista. Mariskoolit valittiin vissiin viime tai toissavuonna yo.ten inhokiksi mutta muuten aika yleispätevä lahja on.
Varastot ovat kohta tyhjät ja meidän ostoksilla ei uusia Cittarista haeta.
Kun pitää ottaa se isompi vaihtoehto. Sit voi kyllä ajatella toisinkin, että n. vähän päälle vitosella saa lasin ja vielä hampurilaisaterian kaupan päälle.
Tietty jos muutenkin yleensä ottaa isoilla ranuilla ja juomalla, niin sittenhän noi mukit on ilmaisia.
Onko Mariskooleilakin jotain keräyksiä tai vastaavia? Miten se toimii, mitä kerätään?
Tero
Mariskooleja tullaan varmaan valmistamaan jatkossakin, Cocis-lasit tulevat olemaan kuumaa keräilykamaa josta voit saada Huutiksessa kunnon voitot 10 vuoden kulutta.
arvostetumpi merkki. Mut leimautuuko sitten pahaksi kapitaliksi ja markkinavoimien ohjattavaksi? Mainoksen uhriksi.
Mariskoolin hankkijat ovat varmaan enemmän sellaisia taiteellisia sieluja ja oman polun kulkijoita. Armeja.
Mielikuvissa.
Tero
koska av-mamma ei käy Mäkkärissä!
Häpeä on kova, jos kaapista löytyy Coke-lasi, koska joku perheestä on silloin todistettavasti turmioitunut.
Mulla on kaapissa Kotipizza-laseja ja niitä on peräti neljä(!) (4) kappaletta. Perhepizzasta sai hyvin. Ja varmaan on muutama hajonnutkin. Hyviä laseja ovat.
Tero *tilaa yleensä Americanan oreganolla ja valkosipulilla*
mutta niiden röpöliäinen reuna ei tunnu suunmukaiselta. Mutta kattauksessa ne on oikein söpöt varsinkin jos jokaiselle aterioijalle on oma erivärinen.
Mariskoolit säilytetään kotialttarilla rivissä tai niille nikkaroidaan oma hylly keittiön oven yläpuolelle.
Espanjalaista sampanjamenetelmällä valmistettua cavaa pillillä? Chic!
Löytyykö Ikeasta näppärä ja kekseliäs hylly tähänkin tarkoitukseen? Bra jos näin on.
Tero
Meillä on useampi hajonnut tuosta noin vain. Liekö sit olleet maanantai kappaleita.
Muumimukeja niiden olla pitää.
Pääset kivasti mukaan jo heti alkuun, kun käyt kaupasta ostamassa ne 16 perusmukia. Aina kun katat ne pöytään, muistat mainita, miten ne harvinaisuudet on ylähyllyllä, kun pelkäät, että joku rikkoo ne. Ei tarvitse itse niitä ostaa, kaikki kyllä uskoo tuon selityksen.
T. Tuota selitystä usein käyttänyt
Aika ahkeraan saat käydä hampurilaisella, että saat koko sarjan täyteen. Eikös yhdellä viikolla ole jaossa aina yhdenvärisiä laseja? Joka kampanjassa on muuten erimalliset lasit.
Esitän vastakysymyksen: kumpia jaksat katsella 10 vuoden kuluttua? Kummat antaisit mieluummin lapsille perinnöksi tai kotoa lähtiessä? Kummat ovat monikäyttöisempiä?
Meillä on useampi hajonnut tuosta noin vain. Liekö sit olleet maanantai kappaleita.
Nuo Kotipizza-lasit on olleet tosi kestäviä, on todella tarvinnut lyödä johonkin jos ovat hajonneet. Muistaakseni.
Mutta ne onkin varmaan valinnut Rabbe itse, tarkka pohojalaanen. Cokiksen lasit on jotain McDonaldsin Kiinassa teettämiä lapsityövoimalaseja :( Tietty.
Tero
Coke-laseilla pääset ainakin paljon halvemmalla, saat vatsasi täyteen ja ne lasit ovat hyödyllisempiä ihan käytännön elämän kannalta.
Joten ääni täältä Coca Cola-laseille