Mitä mieltä tällaisesta?
Tuttavaperhe pyysi meidät mukaan yhteen lastentapahtumaan. Me suostuimme koska lapsemme ovat kavereita.
No, perillä kävi sitten ilmi, että perheen äiti oli keksinyt rangaista lastaan kieltämällä tältä osallistumisen ko. tapahtumaan.
Ihan kiva, me järjestettiin asian takia töistä palkatonta vapaata jne. ja sitten joudun sanomaan lapsilleni, että eivät saakaan tästä kaverista seuraa!
Juttua oli hehkutettu ja odotettu monta viikkoa ja lapsille nimenomaan se kaverin seura oli asiassa se juttu...
En tajua tuollaista äitiä lainkaan! Lapsen "rike" oli ihan mitätön, ja oikeastaan enemmän vanhempiensa syytä kuin hänen - eikä nyt ainakaan meidän lasten vika! Nyt heitäkin rangaistiin ja meitä juoksutettiin turhan päiten.
Ei ole eka kerta kun ihmettelen ko. naisen aivoituksia, mutta taisi olla vika kerta kun pompotti minua.
Kommentit (5)
asioita kuin vain omalta kannaltaan. Ei ajattele edes lastaan yhtään!
Hölmöintä tilanteessa oli se, että koko juttu oli alkujaan hänen ideansa.
Ap
miten lapsia kuuluu rangaista?
Minkä ikäsistä lapsista nyt edes puhutaan?
Mitä jos lapsi sairastuisi ja juttu menee sen takia myttyyn? Suutut koska sinulle ollaan rehellisiä.
Kyllä minusta jokanen vanhempi päättää itse perheensä toiminnasta, te voitte mennä sinne lastentapahtumaan ihan keskenännekin tai viettää muuten vapaapäivää.
Elämässä joskus tulee asioita joita ei voi itse muuksi muuttaa. Onhan se ikävää jos lapset ei näe toisiaan, seuraavalla kerralla sitten.
mikä on kohtuullinen ja mikä kohtuuton rangaistus. Ko. tapauksessa lapsi oli isänsä kanssa, eikä isä valvonut, mitä lapsi teki. Äiti hikeentyi tästä ja perui siksi tämän tapahtuman. Vaikka vika oli isän, eikä lapsen.
Ja kyllä sen rangaistuksen voi antaa niin, ettei samalla rankaise ihan sivullisiakin. Tässä tapauksessa ko. äiti itse kutsui meidät mukaan, ei pukahtanutkaan tapahtuneesta ennakkoon - niin että olisimme voineet perua lähtömme. Me olisimme päässeet ko. paikkaan ihan milloin tahansa muulloinkin.
Seuraavaa kertaa ei tule. Tämä pompottaminen riitti nyt. Meidän lapsilla on paljon muitakin kavereita, tämän äidin lapsella on todella vähän kavereita...
ap
Olet aikamoinen tuomitsemaan muiden tekemisiä (mutta todellakin, on sellaisia kohtuuttomia schäferin kasvattaja -vanhempia olemassa)
voisit sanoa tuttavallesi suorat sanat ja kertoa miten pettyneitä sinun lapset olivat.