Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rästikotityöt kaatuvat niskaan! ahdistaa.

Vierailija
22.05.2011 |

hirmuinen määrä "pieniä" hommia tekemättä. Sellaisia, mitkä eivät ole mitenkään ylivoimaisia, mutta niitä ei vain saa tehtyä. Esim housujen lyhentäminen, perennojen jakaminen, talvivaatteiden laittaminen kaappiin, rikkinäisten vaatteiden paikkaaminen. Ei vain tunnu löytyvän niille aikaa eikä huvita tehdä. Henkistä tukea kaipaisin...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkokausiksi juuri tuollaisista pienistä roikkuvista asioista. Esim. tyyliin talvivaatteiden varastoon vienti ym. Joskus tuntuu että kaikki energia menee vain tuohon stressaamiseen vaikka asian hoitaminen veisi n.2 min. Olen siis yrittänyt ottaa asiakseni hoitaa homman heti kun huomaan sen jolloin niitä ei pääse kasaantumaan. Aina sekään tietty ei onnistu/huvita joten rästejä roikkuu täälläkin.

Jos rästityökasa on jo valmiiksi korkea kannattaa tosiaan laittaa niitä tärkeysjärjetykseen tai oikoa. Voihan talvitakit yhden kesän roikkua naulakossa ja housut voi lyhentää silitettävällä ...? (en nyt muista sen nimeä, palttina? ) Ja mä hyödynnän paljon sitä aikaa jolloin "joudun" pitämään lapsia (5v ja 2.5v) silmällä esim. kylpypäivänä kylppärissä(läträävät siis ammeissa) teen kodinhoitohuoneessa mm. vaatekorjauksia, putsaa lattiakaivoa, vaihdan kissanhiekat ym. toimintaa mikä tapahtuu ko tilassa.

Vierailija
2/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmeniä ellei satoja ja jos teen vain yhden tai kaksi päivässä niin uusia tulee koko ajan enemmän kuin ehdin tehdä. Olen semmoinen ihminen, että haluaisin että kaikki olisi hallinnassani ja kun ei ole, niin lamaannun ja ahdistaa.

Aloita jostain, mistä saat heti näkyvää tulosta. Kerää vaikka talvivaatteet yhteen läjään: mitä pitää pyykätä, mitkä menevät sellaisenaan säilytykseen? Pakkaa ja vie varastoon. Heti tuli lisää tilaa!

Likaiset talvivaatteet menevät tavallisen pyykin seassa ja pesukonehan jaksaa pyörittää vaikka kellon ympäri.

Housujen lyhentämiset ja muut vaatteiden paikkaukset voit hoitaa niin ikään yhdeltä istumalta: kerää kaikki korjausta vaativat vaatteet yhteen kasaan, viritä ompelukone ja surauta kerralla valmista.

Esimerkiksi keittiön kaapit ja laatikot voi siivota ihan hyvin yksi kerrallaan. Tyhjennä kuiva-ainekaappi ja heitä kaikki vanhetunut mäkeen, pyyhi hyllyt ja ovet, lataa loput tavarasta takaisin.

Siivous on helpointa, kun ei anna tavaran kasaantua. Joskus vain pitää ottaa reilusti itseään niskasta ja päättää, että tänä iltana mä lajittelen kaikki jätepaperit ja huomenna vien ne kierrätykseen. Tai kun olet vaatekaapillasi kaivamassa päällepantavaa ja käteesi osuu jokin kummallinen riepu, pistä se samantien kierrätyspussiin, jonka käyt kauppareissulla kippaamassa vaikka UFF:n laatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet uuden elämänasenteen, jota ei pikkujutut hetkauta. Paljon tärkeämpää on olla onnellinen ja hyväntuulinen kuin se, onko jotkut housunlahkeet kunnossa tai kukkapenkki tip top :D

Teet oikeasti sitten vasta kun on inspistä ja sitä odotellessa hoidat vaikka ihmissuhteita (jotka ovat oikeasti sitä tosi tärkeetä kamaa elämässä)!

Vierailija
4/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet uuden elämänasenteen, jota ei pikkujutut hetkauta. Paljon tärkeämpää on olla onnellinen ja hyväntuulinen kuin se, onko jotkut housunlahkeet kunnossa tai kukkapenkki tip top :D Teet oikeasti sitten vasta kun on inspistä ja sitä odotellessa hoidat vaikka ihmissuhteita (jotka ovat oikeasti sitä tosi tärkeetä kamaa elämässä)!

miten tuo opettelu onnistuu?

Vierailija
5/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet uuden elämänasenteen, jota ei pikkujutut hetkauta. Paljon tärkeämpää on olla onnellinen ja hyväntuulinen kuin se, onko jotkut housunlahkeet kunnossa tai kukkapenkki tip top :D Teet oikeasti sitten vasta kun on inspistä ja sitä odotellessa hoidat vaikka ihmissuhteita (jotka ovat oikeasti sitä tosi tärkeetä kamaa elämässä)!

miten tuo opettelu onnistuu?

Ehkä mä olen vaan luonnostaan laiska ja sosiaalinen. Mutta sä tiedostat nyt "ongelman" ja haluat muutosta! Mä ehkä aloittaisin kokeilemalla, että kieltäisin itseäni tekemästä mitään noita pikkujuttuja, vaikkapa kolmeen päivään ja kokeilisin mitä tapahtuu. Tippuuko taivas, meneekö yöunet, ehtiiko kolmessa päivässä ahdistus jo lievenemään. Kävisin kavereitten luona tai puhuisin puhelimessa :)

Vierailija
6/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tai delegoi toisille työt, jotka ei innosta. Itselleni ompelu on tosi kömpelöä, joten maksan mielummin ompelijalle kuin yritän väsätä tuntitolkulla ja tulos ei tyydytä. Ikkunanpesun jaksotan osiin eli kolme ikkunaa/päivä. Talvivaatteet voi pestä vasta syksyllä, joten laita laatikkoon ja muistilappu, että pesemättä.

Vierailija
7/11 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä sairastettiin kolme viikkoa rajua kevätflunssaa. Lapset paranivat, mutta minä sain pahan jälkitaudin. Olen neljättä viikkoa kovassa kuumeessa.

Koti on ihan mullin mallin ja sunnuntaina pitäisi olla esikoisen synttärit täällä...

Ja kaikki varsinaiset työni ovat oikeasti rästissä tämän sairastamisen takia.

Jos huoleni olisi vain se, että perennat ovat jakamatta, antaisin taivasosuuteni...

Vierailija
8/11 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin, isompiakin hommia. Arki, kokopäivätyö ja lapset imevät kaikki voimat.

Laita mieluummin kalenteriin 1 työ/viikonloppu, äläkä jatkuvasti stressaa itseäsi kaikella, mikä on tekemättä. Niin asiat sujuvat kuin huomaamatta, ja lista lyhenee.

Vierailija
9/11 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tee muuta kuin on pakko, jos kerran ahdistaa. Liian pitkät housut kirpparille, talvivaatteet olkoot missä on.

Tai sitten laita nuo tärkeysjärjestykeen ja valitse niistä kaksi, tee ne nyt ihan heti (mihinkään menee tuskin 15 min kauempaa) ja puolessa tunnissa olet jo vapaa. Loput jätät tekemättä ellei inspis iske.

Tuut puolen tunnin päästä sitten kertomaan mitkä teit.

Vierailija
10/11 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yks pieni homma päivässä, niin ovat viikossa jo valmiit. Jos ajattelet kaikkia kerralla, tuntuu liian raskaalta eikä mihinkään jaksa ryhtyä. Tsemppistä!

Vierailija
11/11 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yks pieni homma päivässä, niin ovat viikossa jo valmiit. Jos ajattelet kaikkia kerralla, tuntuu liian raskaalta eikä mihinkään jaksa ryhtyä. Tsemppistä!

kymmeniä ellei satoja ja jos teen vain yhden tai kaksi päivässä niin uusia tulee koko ajan enemmän kuin ehdin tehdä. Olen semmoinen ihminen, että haluaisin että kaikki olisi hallinnassani ja kun ei ole, niin lamaannun ja ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi