Onko mahdollista että terveyssiteestä saa
haavaumia ja hirveän kutinan? Tuntuu tapahtuvan joka kuukautisten aikaan, että jo yhden päivän siteen käyttö saa koko alakerran ihan tuleen jota kestää sitten viikon. Ja pakko on käyttää kun kk niin runsaat että tamponi ei riitä, oltava side varalla.
Onko muilla kokemusta samasta? Olenkohan allerginen jotenkin jollekin niissä siteissä vai mistä on kyse?
Kommentit (13)
olen käyttänyt siteitä 30 vuotta, erittäin runsaat kuukautiset.
Onko sinulla vaivat sidemerkistä riippumatta?
Sitä täällä tullaan sinulle ehdottamaan. Itse en ole sitä kokeillut, mutta kertasiteet ovat aiheuttaneet mainitsemiasi ongelmia, erityisesti nämä ohuen ohuet siteet. Ihotautilääkärini myös kertoi, että näiden ultraohuiden siteiden yleistyessä, on valitukset siteiden aiheuttamasta kutinasta lisääntyneet. Emme siis ole ainoita.
Itse käytän kestositeitä. Lisäksi minulla on pari vanhaa tummaa pyyhettä, joiden päällä otan ilmakylpyjä kuukautisten aikaan (ainakin kesäisin).
toiset hautoo enemmän kuin toiset. mulla tulee Allwaysistä näppylöitä, rainbow on hyvä.
Mullakin merkkinä tuo sama! Ja aina tulee ostettua samaa merkkiä, en ole edes ajatellut että niissä olisi eroja.
ovat yksinkertaisia eli mahdollisimman vähn muovia ja kemikaaleja. Halpismerkeillä usein parhaimmat ja yksinkertaisimmat siteen, Vuookoset, Pirkka,jne.
Kankaisten kestositeiden avulla moni on päässyt alapään ärsytyksestä eroon.
Sitä täällä tullaan sinulle ehdottamaan. Itse en ole sitä kokeillut, mutta kertasiteet ovat aiheuttaneet mainitsemiasi ongelmia, erityisesti nämä ohuen ohuet siteet. Ihotautilääkärini myös kertoi, että näiden ultraohuiden siteiden yleistyessä, on valitukset siteiden aiheuttamasta kutinasta lisääntyneet. Emme siis ole ainoita.
Itse käytän kestositeitä. Lisäksi minulla on pari vanhaa tummaa pyyhettä, joiden päällä otan ilmakylpyjä kuukautisten aikaan (ainakin kesäisin).
Kuukuppia en ole kokeillut enkä tunne mielenkiintoa tutustua siihen, tuntuu yököttävältä koko ajatus sen kanssa pulaamisesta. Yöllä koitan ollakin ilman pikkareita, vanhan pyyhkeen päällä mutta ongelma on tuo päiväaika jolloin en pysty luottamaan pelkän tamponin pitoon joten se side on pakko olla. Työ on sellainen etten pysty ryntäämään vessaan juuri silloin kun tunnen että pitäisi (opettaja).
Gynekologillakin olen asian vuoksi käynyt. Hän neuvoi pitämään paksumpia terveyssiteitä. Tämä onnistuukin kuukautisten aikaan, mutta ongelmaksi muodostuu runsas valkovuoto muulloin. Tämän vuoksi joudun pitämään käytännössä aina pikkuhousunsuojaa, koska alushousuja saisi muuten päivän aikaan vaihtaa useammat. Olen käyttänyt nimenomaan noita ultraohuita, kun ajattelin niiden vähempi hautovan... Haavaumia kuitenkin vain edelleen tulee.
Juuri ne ohuet hautovat enemmän, koska niissä on kemikaaleja, jotka imevät nesteen sisälleen. Muutenhan ne eivät voi olla niin ohuita.
Tai käytä mieluummin kaksia pikkareita päällekkäin.
Gynekologillakin olen asian vuoksi käynyt. Hän neuvoi pitämään paksumpia terveyssiteitä. Tämä onnistuukin kuukautisten aikaan, mutta ongelmaksi muodostuu runsas valkovuoto muulloin. Tämän vuoksi joudun pitämään käytännössä aina pikkuhousunsuojaa, koska alushousuja saisi muuten päivän aikaan vaihtaa useammat. Olen käyttänyt nimenomaan noita ultraohuita, kun ajattelin niiden vähempi hautovan... Haavaumia kuitenkin vain edelleen tulee.
ei itsellä tota ap:n ongelmaa ole, mutta kaverilleni sopii tuosta samasta syystä vain muistaakseni Vuokkoset-merkkiset siteet.
aiheuttaa mulla vähiten ärytystä, mutta siltikin on siteiden käyttäminen yhtä hel***tiä... Onneksi pystyn kuitenkin tamponeja käyttämään, joten ei nuo siteet ole kauheasti hautoneet. Jos haluat päästä nopeammin tuosta ärsytyksestä eroon, kannattaa kokeilla mietoa cortison-pohjaista rasvaa. Mulla ainakin auttaa.
Oletteko tienneet että niiltä löytyy myös luomupuuvillainen versio?
kestositeet tähän samaiseen vaivaan.
Atooppisen ihon omistavana arvelisin ongelman johtuvan siitä, että siteissä on kumi/muovipinta joka estää ihon hengittämisen.
Suosittelen lämpimästi kuukuppia ja kestositeitä. Itse olin molempia vastaan tosi kovasti alussa. Mutta sitten tajusin, että kuukuppi on yhtä hygieeninen kuin itse olen (ja minä olen tosi tarkka hygieniasta) ja että kestositeet on tosi kivoja ja mukavan tuntuisia.
Kupeista: niitä on erilaisia. Kannattaa ostaa vaikka Lunette ja Diva. Ne on nimittäin aivan erilaisia, taatusti jompi kumpi sopii. "pipari" pysyy kosteana ja olo on kuin ei edes olisi menkkoja :)
Kestikset: tilaa ensin itse ja kokeile. voit pestä lakana/pyyhepyykin mukana. näppärät ompelee itsekin, voi tehdä vaikka pikkareihin täytteet.
toiset hautoo enemmän kuin toiset. mulla tulee Allwaysistä näppylöitä, rainbow on hyvä.