Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rikkaat pihejä?

Vierailija
21.05.2011 |

Siis tosi rikkaat? Olin myymässä kahvia rikkaille, ja useampikin päivitteli että onpa kallista (ei ollu mun päättämät hinnat). Ihan normaalit hinnat oli, monessa paikkaa on paljon kalliimpaakin. Silti oli päivittelyä että aijai, noin kallista, ja sit kaiveltiin pikkuhiluja viisisataslappujen välistä.

Onko tuo yleinenkin ilmiö? En kyllä usko, että rikkaat ovat rikkaita siksi, että pihistelevät pikkurahojen kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleistä valittaa "onpa kallista" asiasta kuin asiasta. Varallisuudesta riippumatta. Toki jos on kovasti tehnyt työtä rahojensa eteen, niin niistä tuppaa haluamaan pitää kiinni. Jos on juuri voittanut lotossa (tms. äkkirikastunut), niin rahaa laitetaan haisemaan ihan vaan huvin vuoksi ja ihan sama mitä maksaa.

Rikkaita varmasti myös ärsyttää se että köyhemmät ovat niin kovasti heidän rahojensa perään, heidän esim. odotetaan aina "tarjoavan" koska heillä on rahaa.

Vierailija
2/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi he voivat valittaa ääneen kahvin kalleudesta ilman että kukaan luulee köyhäksi. Piheys on niin suhteellista. Sama typpi voi seuraavana päivänä ostaa sadan tonnin veneen, mutta ei maksa siitäkään enempää kuin on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ymmärtävät rahan arvon. Lisäksi he voivat valittaa ääneen kahvin kalleudesta ilman että kukaan luulee köyhäksi. Piheys on niin suhteellista. Sama typpi voi seuraavana päivänä ostaa sadan tonnin veneen, mutta ei maksa siitäkään enempää kuin on pakko.

Vierailija
4/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä paljon. Varmaan just sen takia että tuntevat rahan arvon.

Ne jotka "kouhastelee" rahan kanssa eli kulkee viissatasen kanssa pitkin katuja ja esittää rikasta niin ovat yleensä keskivertokansalaisia tai köyhiä kuin kirkonrotat.

Oikeesti rikkailla ei ole tarvetta esittää

Vierailija
5/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko hintaan nähden iso vai pieni kuppi?

Jos maksoi yli 2 eur niin kyllä minäkin olisin moittinut kalliiksi. En ole rikas mutta kovalla työllä kuitenkin kotitarpeiksi vaurastunut, ja halu pitää rahasta kiinni on kova. Ts. kulutan kyllä rahaa mutta katson että ostamani tavaran tai palvelun hinta/laatu-suhde on kohdallaan.

Vierailija
6/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se onko kyseessä pahvimukillinen juhla mokkaa koulun myyjäisissä vai kuppi vastajauhettua Jamaica Blue Mountain-kahvia miellyttävässä ympäristössä.

Vierailija
7/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosi rikkaat? Olin myymässä kahvia rikkaille, ja useampikin päivitteli että onpa kallista (ei ollu mun päättämät hinnat). Ihan normaalit hinnat oli, monessa paikkaa on paljon kalliimpaakin. Silti oli päivittelyä että aijai, noin kallista, ja sit kaiveltiin pikkuhiluja viisisataslappujen välistä.

Onko tuo yleinenkin ilmiö? En kyllä usko, että rikkaat ovat rikkaita siksi, että pihistelevät pikkurahojen kanssa.

Pitäisi ymmärtää kaksi täysin eri asiaa;

Kun olet rikastunut (saanut rahaa)

JA kuinka pitää nuo saavutetut rikkaudet

Näitä ei tavallinen tallaaja tajua tai erota.

Vierailija
8/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pysy rikkaana CityDeal tyyppisten alennusten avulla. CityDealit saa vaan persaukiset ostamaan turhia tavaroita/palveluja kun saa kerrankin "halvalla".

Vierailija
9/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siis aika lailla bonuksia palkan päälle. Mun tulot alle kymmenyksen tuosta.

Ystävä ostaa jatkuvasti vaatteet, vaikkakin laadukkaat, alennuksesta. Matkustaa halvalla. Hankkii isompia käytettynä. On tietoinen hinnasta mistä kauppakassi koostuu.

En tiedä tuleeko piheys lapsuudesta vai mistä, sillä syytä pihistellä ei olisi. Eniten haittaa kun satunnaisesti elää mun siivellä. Mun mielestä saisi ymmärtää että tarjoutuisi maksamaan osansa bensoista jne, koska ne menot ovat aika isot meille.

Vierailija
10/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät asiallisesti osasi takaisin. Tosin jos sinä matkustat joskus hänen siivellään, niin silloin puntit ovat tasan. Ei rikkaan ystävän kuulu maksaa köyhemmän menoja. Mutta omansa pitää maksaa tai sitten vastavuoroisesti toimitaan.

Saa siis aika lailla bonuksia palkan päälle. Mun tulot alle kymmenyksen tuosta.

Ystävä ostaa jatkuvasti vaatteet, vaikkakin laadukkaat, alennuksesta. Matkustaa halvalla. Hankkii isompia käytettynä. On tietoinen hinnasta mistä kauppakassi koostuu.

En tiedä tuleeko piheys lapsuudesta vai mistä, sillä syytä pihistellä ei olisi. Eniten haittaa kun satunnaisesti elää mun siivellä. Mun mielestä saisi ymmärtää että tarjoutuisi maksamaan osansa bensoista jne, koska ne menot ovat aika isot meille.

Vierailija
11/11 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutkin. Niillä on vaan enemmän rahaa. Ehkä heillä jonkun tuotteen ostaminen ei kevennä kukkaroa niin paljoa, mutta voihan ne silti pitää jotain kalliina. Ja joo vanhemmat ihmiet kyllä jaksaa aina päivitellä NIIN KALLIITA HINTOJA, oli sitten rikas tai ei.

Mutta niin jos on rikas niin ei se sitä tarkota, että pitä ostaa kaikkein kalliimmat tuotteet ja alennusmyynneissä ei saisi käydä. En näe mitään eroa rikkaissa ja 'tavallisissa' ihmisissä, niillä on vaan enemmän rahaa, mitä sitten. Itsepähän ovat rahansa ansainneet ja ostavat mitä haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi