Missä asiassa voit olla varma ettei kannata tulla äidiksi 46-50vuotiaana?
Sä voit kuolla juuri tän takia normaalia nuorempana eli alle 60v.Paikat ei oikeasti kestä.
Minusta tuo 43-44v on se viimeinen juttu.En ymmärrä miksi kukaan haluaa enää tuo n iän jälkeen vauvoja..
Kommentit (18)
Vanhempana ei jaksa enää lapsen murrosikää. Minulle on sanottu suoraan että "tän ikäisenä mä en enää jaksa tollasta", kyse ei ollut mistään älyttömästä toilailusta edes. Tuli aika ikävä olo.
eli missä pointtisi? MInusta yhdenkään 55v täyttäneen ei pidä elää sellaista elämää, jossa joutuu yhtenäkään yönä kuukaudessa heräämään vauvan tai leikki-ikäisen takia, oli tämä sitten lapsenlapsi tai oma lapsi.
Vanhempana ei jaksa enää lapsen murrosikää. Minulle on sanottu suoraan että "tän ikäisenä mä en enää jaksa tollasta", kyse ei ollut mistään älyttömästä toilailusta edes. Tuli aika ikävä olo.
noin teininä, vaikka äitini sai mut 23-vuotiaana.
Minä olen 45 vuotta, ja kestän nykyään teinijuttuja paremmin kuin kymmenen vuotta sitten (ja on vähän pakkokin jaksaa, olen kuudetta vuotta yläkoulun opettajana...).
Toisen synnyttämänä? Silloinhan nuo paikatkin säilyy kunnossa.
Oikeesti, se aika oli ja meni ja jos et siihen junaan ehtinyt, niin se on voi voi. Taas naiset joilla jo on lapsia, miksi ihmeessä niitä lapsia halutaan lisää??? Taas on kiinni seuraavat 20 vuotta, kunnes on omillaan, sit olet jo vanha ja väsynyt eläkeläinen. Ehkä koira tai kissa on sit ratkaisu jos elämä tuntuu tyhjältä??
Oikeesti, se aika oli ja meni ja jos et siihen junaan ehtinyt, niin se on voi voi. Taas naiset joilla jo on lapsia, miksi ihmeessä niitä lapsia halutaan lisää??? Taas on kiinni seuraavat 20 vuotta, kunnes on omillaan, sit olet jo vanha ja väsynyt eläkeläinen. Ehkä koira tai kissa on sit ratkaisu jos elämä tuntuu tyhjältä??
lapsen saaneet tuttavani ovat tulleet raskaaksi vahingossa.
pitäisi olla jo niin valistuneita ehkäisyn suhteen, että on sitten jo omaa tyhmyyttä jos vasten tahtoaan tulee raskaasi, tai sitten sanotaan että oli vahinkoraskaus, ettei tule niin paheksuvia katseita.
Itse tekemättä ja toisen ihmisen toimesta? Pitäisikö raakasti kieltäytyä hommasta vaan sen takia, että on ylittänyt juuri sinun määrittelemäsi sopivan iän ap?
Sori, mutta enpä usko vahinkoraskauksiin.
Olen kyllä tavannut monta ihmistä, jotka on tulleet raskaaksi ehkäisystä huolimatta. On ollut kierukkaa, pilleriä ja kondomia. Ja yhdellä oli jo kuukautiset loppuneet pari vuotta aiemmin.
yli 42v niin ne on aika usein vahinkoja tai nainen jättänyt ehkäisyn pois asenteella et oon vanha en tuu raskaaksi!
yli 42v niin ne on aika usein vahinkoja tai nainen jättänyt ehkäisyn pois asenteella et oon vanha en tuu raskaaksi!
tietää että vielä 46-vuotiaanakin voi tulla raskaaksi.Kuten sanoin, nämä ei mun mielestä ole edes vahinkoja.
mun mies on tällainen 48v äidinja 66v isän muksu ja ainut.
faktaa, että vanhana synnyttäminen voisi aiheuttaa kuolemaa alle 60-vuotiaana? Minun mummoni tekin 12 lasta. Ekan 21-vuotiaana ja viimeisen 45-vuotiaana. naiset ovat tehneet kautta aikojen paljon enemmän lapsia kuin nykyään Suomessakin, ja silti yleensä eläneet pidempään kuin miehet. Mummini muuten eli 92-vuotiaaksi. Ja vaikka tässä on vain pisteotos, niin kyllä maa on täynnä vanhoja mummoja, jotka ovat tehneet lapsi ikään katomatta.
vaikka puhut ihan höpsöjä. Absoluuttisia totuuksia ei ole, ei edes siinä että 43-vuotias olisi äitinä jotenkin aivan eri sfääreistä kuin 46-vuotias... Minkä luonto sallii, sen se sallii, vaikka sinä et.
tuota raskaaksi tulemista 49v, olen tuon ikäinen ja teoriassa varmasi olisi vielä mahdollista, oma isoäitini on saanut nuorimmaisensa tämän ikäisenä.
Jos minä tulisin vielä raskaaksi tekisin kyllä abortin. En kerta kaikkiaan enää haluasi sitoutua seuraavaksi 20v lapseen, nyt kun vanhemmat lapset ovat jo isoja ja hyvin pian jo taloudellisestikin omillaan. Itsekäistä syistä siis tekisin abortin.
parissa vuodessa romahda, ellei sitten ole ollut vino pino pitkäaikaissairauksia parikymppisestä asti. Ja jos tuollaista taustaa on, voi olla riskisynnyttäjä jo alle kolmekymppisenä.
Teet vaan niin kuin itse haluat, ja annat muiden tehdä kuten itse haluavat. Helppoa!