Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän omaisuutenne jakautuu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä 80%

autot 15%

korot 5%

Vierailija
22/23 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis omaisuus - velat piti tietty kirjoittaa...

Niin ja mitä tuohon talouselämän artikkeliin tulee, niin on tuttu ja jossain muuallakin oli vastaavasta kirjoitettu.

Olen samaa mieltä, että tällä hetkellä sijoitusasunnot eivät juuri kannata - ainakaan pääkaupunkiseudulla, vaikka vuokrat ovat pääkaupunkiseudulla nousseet jopa 7% vuoden takaisesta!

Itse olen vakaasti sitä mieltä, että vuokralla asuminen on kannattavaa, jos vuokra on 5% tai alle vastaavan omistusasunnon hinnasta vuositasolla. Vastaavasti oletan, että jos haluan omistaa sjoitusasunnon, niin minun pitäisi saada vähintään tuo 5% vuodessa asunnon hinnasta, että siinä olisi jotain mieltä. Tällä hetkellä tuo jälkimmäinen ei toteudu pääkaupunkiseudulla kovinkaan helposti tai jos toteutuu, niin on syytä pysähtyä katsomaan, että onko taloyhtiössä tulossa mittavia remontteja, jotka laskevat sitten tulevien vuosien tuottoa rutkasti.

Itselläni on tällä hetkellä kiinteä omaisuus siis pahasti alipainossa omaisuudessa. Itse ajattelen, että aika ihanne voisi olla pitkässä juoksussa vaikka 30% kiinteässä, 30% koroissa (tiettyyn rajaan saakka, siinä vaiheessa, jos rupee olemaan satoja tuhansia koroissa, niin senkin järkevyyttä kannattaa lähteä miettimään) ja 30% osakkeissa ja 10% autoissa.

Tietty jos kunnon sijottaja on, niin osakkeissa voisi olla jopa 100-ikä eli mun iässä jopa noin 60%.

Mielestäni se, että viime aikoina tavallisetkin perheet ovat alkaneet hankkia sijoitusasuntoja on sen merkki, että nyt on aika väistyä pois siltä markkinalta... No en tiedä onko oikeasti näin, mutta oman sijoitusasuntotyyppisen asunnon myin juuri tänä keväänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteä omaisuus 75%

osakkeet tms. 8%

auto 5%

arvoirtaimisto (tauluja, koruja, kelloja) 12%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä