saako ala-asteen ope kännätä? entä porukalla?
http://www.stara.fi/2011/05/21/ala-asteen-opettajien-rajut-kannikuvat-j…
mites suomessa, lähtisitkö jakamaan opettajan kännikuvia muiden oppilaiden vanhemmille ja naapureille?
Kommentit (53)
suhteessa, etteikö sen ammatin harjoittajat saisi juoda alkoholia. Eri asia on miten julkisesti sitä tekee. Minkäänlaisia örvellyskuvia ei opettajan kännäämisistä saa levittää ja opettajan tulee huolehtia, että juhliminen pysyy julkisuuden ulottumattomissa. terv. alakoulun ope
Minä en pidä siitä, että alakoululaiseni opettaja käy baareiss ja tekee juttuja jotka eivät mielestäni ole mitenkään esimerkillisiä. En ole itse nähnyt, mutta kuullut olen.
Koetko, että kaikkien ihmisten pitäisi elää juuri sinun arvojesi mukaan?
Hän on persoona ja siihen, mitä hän opettaa, vaikuttaa hänen arvomaailmansa. En ole erityisen ilahtunut siitä, jos lapseni viettää muutaman kymmenen tuntia päivässä sellaisen opettajan opetuksessa, jonka arvomaailma on kaukana omastani. Tarkoitan siis, että en pidä siitä. Se ei tunnu hyvältä. Jokaisella on juridinen oikeus tehdä vapaa-ajallaan, mitä haluaa. Minä en silti välttämättä pidä kaikesta, mitä muut tekevät.
Se on se riski, jonka ihminen ottaa, kun ei kasvata lapsia tynnyrissä. Lapsi tulee kuulemaan elämässään paljon sellaisia asioita, jotka sotivat kotikasvatusta vastaan. Hyvä niin.
En pidä siitä, että etä voi keskustella asialinjalla.
Minä en pidä siitä, että alakoululaiseni opettaja käy baareiss ja tekee juttuja jotka eivät mielestäni ole mitenkään esimerkillisiä. En ole itse nähnyt, mutta kuullut olen.
Koetko, että kaikkien ihmisten pitäisi elää juuri sinun arvojesi mukaan?
Hän on persoona ja siihen, mitä hän opettaa, vaikuttaa hänen arvomaailmansa. En ole erityisen ilahtunut siitä, jos lapseni viettää muutaman kymmenen tuntia päivässä sellaisen opettajan opetuksessa, jonka arvomaailma on kaukana omastani. Tarkoitan siis, että en pidä siitä. Se ei tunnu hyvältä. Jokaisella on juridinen oikeus tehdä vapaa-ajallaan, mitä haluaa. Minä en silti välttämättä pidä kaikesta, mitä muut tekevät.
Se on se riski, jonka ihminen ottaa, kun ei kasvata lapsia tynnyrissä. Lapsi tulee kuulemaan elämässään paljon sellaisia asioita, jotka sotivat kotikasvatusta vastaan. Hyvä niin.
En pidä siitä, että etä voi keskustella asialinjalla.
Onko sinusta hyvä, että lapset altistuvat myös muillekin arvoille ja ajatuksille kuin niille, joita vanhemmilla on tarjota?
suhteessa, etteikö sen ammatin harjoittajat saisi juoda alkoholia. Eri asia on miten julkisesti sitä tekee. Minkäänlaisia örvellyskuvia ei opettajan kännäämisistä saa levittää ja opettajan tulee huolehtia, että juhliminen pysyy julkisuuden ulottumattomissa. terv. alakoulun ope
jos opettaja tekee sen paikallisessa kulmakuppilassa?
omia alkoholikokemuksiaan lasten kanssa. Ei siis kannata ajatella, että oma lapsi saisi arveluttavia asioita tietoonsa opettajan opetuksesta ja hänen arvomaailmastaan. terv. se äskeinen alakoulun ope
Miten juhliminen voi pysyä julkisuuden ulottumattomissa jos opettaja tekee sen paikallisessa kulmakuppilassa?
mutta en oikein usko, että kulmakuppiloihin kuitenkaan päästetään lapsia katsomaan opettajien tai muidenkaan ihmisten juhlintaa.
Aikuiset on aikuisia, tuskinpa ne tarvitsee lastensa opettajien esimerkkiä alkoholiasioissa.
jos opettaja tekee sen paikallisessa kulmakuppilassa?
Onko sinusta hyvä, että lapset altistuvat myös muillekin arvoille ja ajatuksille kuin niille, joita vanhemmilla on tarjota?
ainakaan alakouluiässä arvoille, joita pidän moraalittomina. Alakouluikäisen persoonallisuus on vasta muokkautumassa. En pidä siitä, että lapseni suhteen auktoriteettiasemassa oleva henkilö viettää moraalisesti arveluttavaa elämää. Tässähän on siis kyse siitä, mistä minä pidän ja mistä minä en pidä. Sinulla voi olla erilaiset näkemykset asiasta kuin minulla. Toisen henkilön ivallisuus ei muuta sitä, mitä minä tunnen tästä asiasta. Tunteeni ovat omiani ja minulla on niihin oikeus.
ainakaan alakouluiässä arvoille, joita pidän moraalittomina. Alakouluikäisen persoonallisuus on vasta muokkautumassa. En pidä siitä, että lapseni suhteen auktoriteettiasemassa oleva henkilö viettää moraalisesti arveluttavaa elämää. Tässähän on siis kyse siitä, mistä minä pidän ja mistä minä en pidä. Sinulla voi olla erilaiset näkemykset asiasta kuin minulla. Toisen henkilön ivallisuus ei muuta sitä, mitä minä tunnen tästä asiasta. Tunteeni ovat omiani ja minulla on niihin oikeus.
lapsesi opettajaa tai sanella hänelle käyttäytymissääntöjä, se riski on otettava, että opettaja saattaa käyttää alkoholia.
Mä henkilökohtaisesti pidän moraalisesti arveluttavina ihan muita asioita kuin alkoholinkäyttöä. Se on kuitenkin Suomessa ihan laillista ja siten jokaisen omassa harkinnassa.
Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, kun lapsi altistuu muillekin asenteille kuin niille, joita vanhemmilla on tarjota. Maailmassa on kuitenkin monia erilaisia tapoja elää, ja niille on altistuttava ennemmin tai myöhemmin. Mä uskon, että omat moraaliset arvoni ovat niin kestäviä, että pystyn välittämään ne lapsille siitä huolimatta, että maailmassa on muunlaisiakin ajatuksia.
Mä en muuten usko, että opettaja kauheasti mainostaa omaa alkoholinkäyttöään, käytti sitä tai ei. Mun mielestä se kuuluu niihin aiheisiin, josta opettajan ei tarvitse oppilailleen avautua.
No, koska sinä et voi kuitenkaan valita lapsesi opettajaa tai sanella hänelle käyttäytymissääntöjä, se riski on otettava, että opettaja saattaa käyttää alkoholia. Mä henkilökohtaisesti pidän moraalisesti arveluttavina ihan muita asioita kuin alkoholinkäyttöä. Se on kuitenkin Suomessa ihan laillista ja siten jokaisen omassa harkinnassa. Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, kun lapsi altistuu muillekin asenteille kuin niille, joita vanhemmilla on tarjota. Maailmassa on kuitenkin monia erilaisia tapoja elää, ja niille on altistuttava ennemmin tai myöhemmin. Mä uskon, että omat moraaliset arvoni ovat niin kestäviä, että pystyn välittämään ne lapsille siitä huolimatta, että maailmassa on muunlaisiakin ajatuksia. Mä en muuten usko, että opettaja kauheasti mainostaa omaa alkoholinkäyttöään, käytti sitä tai ei. Mun mielestä se kuuluu niihin aiheisiin, josta opettajan ei tarvitse oppilailleen avautua.
Aina voi vaihtaa koulua jos opetus ei miellytä. Ei ole pakko alistua sellaiseen, mistä on jyrkästi eri mieltä.
No, koska sinä et voi kuitenkaan valita lapsesi opettajaa tai sanella hänelle käyttäytymissääntöjä, se riski on otettava, että opettaja saattaa käyttää alkoholia. Mä henkilökohtaisesti pidän moraalisesti arveluttavina ihan muita asioita kuin alkoholinkäyttöä. Se on kuitenkin Suomessa ihan laillista ja siten jokaisen omassa harkinnassa. Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, kun lapsi altistuu muillekin asenteille kuin niille, joita vanhemmilla on tarjota. Maailmassa on kuitenkin monia erilaisia tapoja elää, ja niille on altistuttava ennemmin tai myöhemmin. Mä uskon, että omat moraaliset arvoni ovat niin kestäviä, että pystyn välittämään ne lapsille siitä huolimatta, että maailmassa on muunlaisiakin ajatuksia. Mä en muuten usko, että opettaja kauheasti mainostaa omaa alkoholinkäyttöään, käytti sitä tai ei. Mun mielestä se kuuluu niihin aiheisiin, josta opettajan ei tarvitse oppilailleen avautua.
Kyllä minä itse asiassa voin valita lapsteni opettajan Aina voi vaihtaa koulua jos opetus ei miellytä. Ei ole pakko alistua sellaiseen, mistä on jyrkästi eri mieltä.
Opettajakin voi vaihtua luokkaa vaihdettaessa tai kesken lukukauden. Ja miten sitä voi edes tietää, käyttääkö lapsen opettaja alkoholia vai ei?
on oikeus juhlia niin paljon kuin haluan. En kuitenkaan sammuile puistonpenkeille tai konttaa ojissa. Ainakaan silloin jos on mahdollista että joku oppilaani sen näkisi;)
En myöskään laita bilekuvia FB:n. tai mainosta julkisesti juomista.
-yläkoulun erityisope