Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako ala-asteen ope kännätä? entä porukalla?

Vierailija
21.05.2011 |

http://www.stara.fi/2011/05/21/ala-asteen-opettajien-rajut-kannikuvat-j…

mites suomessa, lähtisitkö jakamaan opettajan kännikuvia muiden oppilaiden vanhemmille ja naapureille?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli yläkoulussa meillä oli miespuolinen opettaja, jonka mielestä oli ihan ok ja normaalia, että "jos panettaa, voi panna eikä se muille kuulu". no hän oli sen verran komea, että kaikki tytöt vain katsoivat lääh puuh lääpällään häntä. itse oli hieman yllättynyt moisesta avautumisesta kesken tyttöjen terveysopin tunnin.

Vierailija
22/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuka vaan saa kännätä jos haluaa, oli ammatti sitten opettaja, poliisi, palomies, pappi, lääkäri, hotellin vastaanottovirkailija jne. Jos työt hoituvat hyvin, ei kenelläkään ole nokan koputtamista.

T: lukion ope, joka ottaa joskus kännit (ja on ihan varmasti humalassa 4.6. illalla kun lakkiaiset on juhlittu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kännätä, mutta ei julkisesti. Itse asiassa esim. poliisin pitää aina julkisesti käyttäytyä virkansa mukaisesti oli sitten virantoimituksessa tai ei. Joten on ammatteja, joissa pitää osata käyttäytyä hyvin. Minusta opettaja kuuluu niihin ihan oman moraalini mukaan. En pidä minään oikeutena saada ryypätä oppilaideni tai heidän vanhempiensa nähden.

Ja avaan minäkin kuoharipullon kahden viikon päästä, kotona.

Vierailija
24/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kehitysvammainen ihminen saa ryypäytä, vaikka olisi henkisesti lapsen tasolla.

Vierailija
25/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tasokas juttu kuin se vastikään Suomessa esillä ollut "lapsi kiipeilee päiväkodin pihalla katolla ja tädit vain lörpöttelevät" -kohu.

Vierailija
26/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää meininkiä tuolla Briteissä.

Vierailija
27/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kännätä, mutta ei julkisesti. Itse asiassa esim. poliisin pitää aina julkisesti käyttäytyä virkansa mukaisesti oli sitten virantoimituksessa tai ei. Joten on ammatteja, joissa pitää osata käyttäytyä hyvin. Minusta opettaja kuuluu niihin ihan oman moraalini mukaan. En pidä minään oikeutena saada ryypätä oppilaideni tai heidän vanhempiensa nähden.

Olisipa ankeaa olla tätä mieltä! Ei koskaan voisi lähteä kavereiden kanssa minnekään tai sitten pitäisi koko ajan miettiä mitä mieltä minusta ollaan, en kai vain ole humalassa.

Yleensä olen vain pienessä hiprakassa kun lähden ulos, mutta joskus tulee otettua enemmänkin eikä minua heilauta mihinkään suuntaan näkeekö joku oppilas tai heidän vanhempansa minut silloin. Ja jos haluaisin laittaa kännikuviani esim. facebookiin, ei kenelläkään ole siitä oikeutta vetää herneitä nenään. Aikuinen ihminen voi viettää vapaa-aikansa kuten haluaa ellei kyseessä ole lain rikkominen. Tietääkseni alkoholin juominen on ihan laillista...

T: se lukion ope

Vierailija
28/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ankeaa olla tätä mieltä! Ei koskaan voisi lähteä kavereiden kanssa minnekään tai sitten pitäisi koko ajan miettiä mitä mieltä minusta ollaan, en kai vain ole humalassa.

Yleensä olen vain pienessä hiprakassa kun lähden ulos, mutta joskus tulee otettua enemmänkin eikä minua heilauta mihinkään suuntaan näkeekö joku oppilas tai heidän vanhempansa minut silloin. Ja jos haluaisin laittaa kännikuviani esim. facebookiin, ei kenelläkään ole siitä oikeutta vetää herneitä nenään. Aikuinen ihminen voi viettää vapaa-aikansa kuten haluaa ellei kyseessä ole lain rikkominen. Tietääkseni alkoholin juominen on ihan laillista...

T: se lukion ope

Lukion opelle kommentiksi: Kolmen lapsen äitinä en kykene kertomaan lapsilleni, miten alkoholia käytetään fiksusti, jos juon itseni julkisesti känniin. Kykenetkö sinä? En myöskään luokanvalvojana voi keskustella railakkaasti alkoholia käyttävän oppilaani kanssa siitä, mikä on fiksua juomista ja mikä ei, jos edellisenä viikonloppuna olen vetänyt perseet olalle. Anteeksi, mutta kokisin itseni täydellisen kaksinaismoralistiksi, mitä olen ymmärtänyt oppilaideni inhoavan aikuisissa. Se, että laki sallii jonkun asian, ei tarkoita, että niin täytyy toimia. Ravintoloissa ja baareissa voi kavereiden kanssa käydä ilman kännejäkin. Pari lasillista ei ole sama kuin humala.

Yläasteen ope

Vierailija
29/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä olen vain pienessä hiprakassa kun lähden ulos"

Siis ryyppäät joka päivä? Menet töihinkin "vain pienessä hiprakassa"?!+!?!?

Vierailija
30/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettaja saa kännätä, myös ravintolassa. Mutta julkijuopottelu on virkamiehiltä kielletty. Meidän koulusta yksi opettaja sai viime keväänä kirjallisen varoituksen kun istui aivan humalassa viinapullo kädessä paikallisen kaupan kulmilla. Ei ollut eka kerta, mutta nyt siitä tehtiin poliisille ilmoitus ja sitä kautta henkilöstöpäällikölle ja rehtorille tieto.

Kun ope kännää vaikka ravintolassa, niin sen jälkeen ei oikein voi tulla julkisille paikoille ASIATTOMASTI heilumaan, se on ihan oikeasti niin. t: Ope

Vierailija
31/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn baareissa (= ulkona) n. kerran kahdessa kuussa ja suurimmalla osalla näistä kerroista olen vain pienessä hiprakassa. Kerran tai max. kahedsti vuodessa tulee otetua enemmän, humalaan saakka, joten en ole lainkaan huolissani alkoholin käytöstäni. Kotona en tissuttele lainkaan.

Tällä alkoholin käyttömäärällä minulla ei ole mitään ongelmaa tarvittaessa keskustella opiskelijoiden kanssa vastuullisesta alkoholin juomisesta. Jotkut aikuiset juovat alkoholia ja jotkut eivät, jotkut juovat enemmän ja jotkut vähemmän. Oppilaani eivät ole lapsiani joten päävastuu alkoholivalistuksesta on heidän vanhemmillaan. Minä käyn töissä (selvin päin), hoidan työni hyvin ja vietän sen jälkeen vapaa-aikani kuten haluan.

Vierailija
32/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettaja saa kännätä, myös ravintolassa. Mutta julkijuopottelu on virkamiehiltä kielletty. Meidän koulusta yksi opettaja sai viime keväänä kirjallisen varoituksen kun istui aivan humalassa viinapullo kädessä paikallisen kaupan kulmilla. Ei ollut eka kerta, mutta nyt siitä tehtiin poliisille ilmoitus ja sitä kautta henkilöstöpäällikölle ja rehtorille tieto.

Kun ope kännää vaikka ravintolassa, niin sen jälkeen ei oikein voi tulla julkisille paikoille ASIATTOMASTI heilumaan, se on ihan oikeasti niin. t: Ope

Mutta joo, meidän pedagogisissa opinnoissa tästä samasta aiheesta keskusteltiin monta viikkoa! Ajatelkaa, yliopistotason opinnoissa väänsimme kättä onko opettaja kansankynttilä 24/7 vai onko hänellä virka-aika ja oma elämä...

Vierailija
33/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä asiaa. Olen ollut yläasteella töissä 15 vuotta ja voin sanoa, että paljon olen tehnyt sellaist, johon en olisi ikinä kuvitellut "yliopistotason" koulutuksella joutunut. Se, että pohtii opettajuuden mukanaan tuomaa roolia oppilaiden ja heidän perheidensä elämässä, on sinänsä vielä ihan järjellistä ja jopa tärkeää. Monet opettajat, varsinkin, miehet, väsyvät roolimallina olemiseen.

Vierailija
34/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee juttuja jotka eivät mielestäni ole mitenkään esimerkillisiä. En ole itse nähnyt, mutta kuullut olen.

Vierailija
35/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä siitä, että alakoululaiseni opettaja käy baareiss ja tekee juttuja jotka eivät mielestäni ole mitenkään esimerkillisiä. En ole itse nähnyt, mutta kuullut olen.

Koetko, että kaikkien ihmisten pitäisi elää juuri sinun arvojesi mukaan?

Vierailija
36/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... poikani montessoriopen, omalääkärini ja toisen poikani opettajan kanssa muutama viikko sitten. Itse opiskelen kaikenlisäksi psykoterapeutiksi. : D Käyn ihan säännöllisesti ulkona tuon montessoriopen kanssa, hän on ystäväni.

Mutta tämä siis Irlannissa. En tiedä, miten Suomessa onnistuisi.

Vierailija
37/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä siitä, että alakoululaiseni opettaja käy baareiss ja tekee juttuja jotka eivät mielestäni ole mitenkään esimerkillisiä. En ole itse nähnyt, mutta kuullut olen.

Hän on persoona ja siihen, mitä hän opettaa, vaikuttaa hänen arvomaailmansa. En ole erityisen ilahtunut siitä, jos lapseni viettää muutaman kymmenen tuntia päivässä sellaisen opettajan opetuksessa, jonka arvomaailma on kaukana omastani. Tarkoitan siis, että en pidä siitä. Se ei tunnu hyvältä. Jokaisella on juridinen oikeus tehdä vapaa-ajallaan, mitä haluaa. Minä en silti välttämättä pidä kaikesta, mitä muut tekevät.

Vierailija
38/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on persoona ja siihen, mitä hän opettaa, vaikuttaa hänen arvomaailmansa. En ole erityisen ilahtunut siitä, jos lapseni viettää muutaman kymmenen tuntia päivässä sellaisen opettajan opetuksessa, jonka arvomaailma on kaukana omastani. Tarkoitan siis, että en pidä siitä. Se ei tunnu hyvältä. Jokaisella on juridinen oikeus tehdä vapaa-ajallaan, mitä haluaa. Minä en silti välttämättä pidä kaikesta, mitä muut tekevät.

*korjaa*

Vierailija
39/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajallaan ja vaikka seistä päällään koko päivän, porukalla tai yksin.

Vierailija
40/53 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... poikani montessoriopen, omalääkärini ja toisen poikani opettajan kanssa muutama viikko sitten. Itse opiskelen kaikenlisäksi psykoterapeutiksi. : D Käyn ihan säännöllisesti ulkona tuon montessoriopen kanssa, hän on ystäväni.

Mutta tämä siis Irlannissa. En tiedä, miten Suomessa onnistuisi.

kuinka joskus eksyin juomaan oman sossutyöntekijäni kanssa =D Noh, oli kait sattumaa, että satuttiin samaan baariin ja kieltämättä tilanne oli kyllä enemmän kuin omituinen.

Mutta joo, asennoiduin sillä tavalla, että vapaa-aika se hänelläkin on ja taatusti hänenkin asiakkaitaan tuli enemmän tai vähemmän baareissa vastaan, pieni kaupunki kun oli kyseessä. Tästäkin kyllä reippaasti aikaa, sossun palveluita kun en ole tarvinnut moneen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme