ARGH, en jaksa enää naapurin ahdistavaa mummoa! Päivystää koko ajan rappukäytävässä. :(
Muutettiin tähän kerrostaloon puolisen vuotta sitten ja alkuun tuo mummo vaikutti vaan ihan semmoselta höpsöltä vanhukselta joka vain halusi jutella. Pikkuhiljaa kuitenkin kävi ilmi että mummo on tunnettu piinaaja rapussa ja kaikki välttelevät häntä.
Mummo siis oikeesti päivstää rapussa AINA. Aina kun ovi käy ylhäällä tai rapun ulko-ovella, mummo hyökkää ovelleen. Asuu vielä sen verran alhaalla että ehtii yllättää kaikki.
Ja auta armias jos pysähdyt kiltteyttäsi kuuntelemaan, joudut seuraavat puoli tuuntia kuuntelemaan valitusta sairauksista ja 10 vuotta sitten kuolleesta miehestä ja säästä yms. Rappukäytävät ovat niin kapeat että ohi ei pääse ilman että työntää mummon pois tieltä. Monesti tämä vielä ottaa kädestä kiinni eikä meinaa päästää menemään.
Jos sanoo että on kiire eikä ehdi jutella, alkaa tekoitku ja valitus että "ei tällästä kuolevaa ämmää kukaan kuuntele, tapan itseni" ja niin edelleen. Viimeinen pisara oli maanantaina kun oikeasti myöhästyin töistä tämän henkilön takia. Olin juoksemassa bussipysäkille kun mummo taas tapansa mukaan hyökkäsi rapussa ja alkoi huutaa että nyt on hätä, nyt on kamala hätä. Tottakai pysähdyin ja olin jo soittamassa hätänumeroon, kunne sselvisi että "kamala hätä" olikin se kun mummon veli ei ollut vielä lähettänyt postikorttia etelänmatkaltaan! Kiva myöhsätyä bussista ton takia!
Alkaa ihan oikeasti jo vituttaa omassa rappukäytävässä liikkuminen! Onko muilla ahdistavia mummoja naapurissa?
Kommentit (13)
yhteys kuntasi kotihoitoon ja kerro että siellä on sellainen tapaus joka tarvisi jotain apua. sairaalta kuulostaa.
Tervehdit sitä kohteliaasti, sitten et jää kuuntelemaan yhtään mitä se sanoo, vaan jatkat matkaasi vaikka se huutaisi perääsi.
Nyt tiedät senkin, että jos se huutaa kamala hätä, niin ei ole. Sanot että soita hätänumeroon ja jatkat matkaasi.
on ahdistelija-mummo tuossa viereisessä rivitalossa. Se aina vinkuu että mun pitäis päästää lapseni sen luo kylään. En uskalla päästää kun on niin outo.Ja ei me ees sitä tunneta kun ollaan pari kk vasta asuttu täällä. Se on kans aina jotenkin kuolemansairas ja aika monena vkl se tilaa ambulanssia ittellensä.
Vappuna se suuttui kun oli kuulemma ostanu ilmapalloja ja mun lasten olis pitäny tulla sinne, sanoin että vietettiin perhevappua.
Mummo kuulostaa sairaalta/ yksinäiseltä. On varmaan hyvä, että joku käy tarkistamassa tilanteen. Eihän tosta mitään tule että joutuu panikoimaan rappukäytävässä hyökkivää mummoa...
ihan kamalaa! joskus tuollaisia mummoja takertuu kaupassa ja niitä saa juosta karkuun, mutta ei sentään ole vielä tarvinut missään talossa asuessa tuollaisia kestää. ehkä sun on vain tönittävä se mummo pois tieltä ja lakattava kuuntelemasta sitä, vaikka sitten itkisi perään ja tappaisi itsensä. ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää, varsinkaan kun et ole edes sukulainen..onko tyypistä tehty valitusta isännöitsijälle? jos olisi nuorempi ihminen kyseessä niin olisi varmaan potkittu jo pellolle, mutta kun meillä suomessa nyt pitää kunnioittaa vanhuksia vaikka ne sitten pilaisikin kaikkien muiden elämän, se on niin väärin.
onko mulla ylipäätään oikeutta soittaa mihinkään kotihoitoon kun en ole mummolle mitään sukua? Tai siis, voiko ne jonkun lähes tuntemattoman soitosta alkaa tutkimaan asiaa?
Ja hissiä ei ole, on niin vanha talo.
- ap
onko mulla ylipäätään oikeutta soittaa mihinkään kotihoitoon kun en ole mummolle mitään sukua? Tai siis, voiko ne jonkun lähes tuntemattoman soitosta alkaa tutkimaan asiaa?
Ja hissiä ei ole, on niin vanha talo.
- ap
Luulisi kyllä että sieltä ainakin neuvottaisiin, mihin voit ottaa yhteyttä, jos he eivät voi ottaa tohon mitään kantaa.
Ei toi voi jatkua, mummelihan on ihan sekaisin ja terrorisoi muitakin ihmisiä teidän talossa.
kotihoitoon, mutta en usko että ne tekevät asian eteen mitään. Kuulostaa vaan siltä että mummo on hyvin yksinäinen ja kuka tahansa kelpaa juttukaveriksi. Valitettavaa tietysti että tällaisia yksinäisiä mummoja ja pappoja on vaikka kuinka, mutta ei kotihoito siellä ala käymään jos ei oikeasti ole jotain hoidollista tarvetta. Eli yksinäisyys ei riitä syyksi.
kotihoitoon, mutta en usko että ne tekevät asian eteen mitään. Kuulostaa vaan siltä että mummo on hyvin yksinäinen ja kuka tahansa kelpaa juttukaveriksi. Valitettavaa tietysti että tällaisia yksinäisiä mummoja ja pappoja on vaikka kuinka, mutta ei kotihoito siellä ala käymään jos ei oikeasti ole jotain hoidollista tarvetta. Eli yksinäisyys ei riitä syyksi.
Ei pelkkä yksinäisyys saa ihmistä, vanhustakaan, käyttäytymään noin. Että suorastaan jahtaa ja terrorisoi muita ja koko rappu pelkää kohtaavansa hänet.
Kyllä täytyy olla jotain muutakin ongelmaa.
ihan kamalaa! joskus tuollaisia mummoja takertuu kaupassa ja niitä saa juosta karkuun, mutta ei sentään ole vielä tarvinut missään talossa asuessa tuollaisia kestää. ehkä sun on vain tönittävä se mummo pois tieltä ja lakattava kuuntelemasta sitä, vaikka sitten itkisi perään ja tappaisi itsensä. ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää, varsinkaan kun et ole edes sukulainen..onko tyypistä tehty valitusta isännöitsijälle? jos olisi nuorempi ihminen kyseessä niin olisi varmaan potkittu jo pellolle, mutta kun meillä suomessa nyt pitää kunnioittaa vanhuksia vaikka ne sitten pilaisikin kaikkien muiden elämän, se on niin väärin.
Yksinäinen, muistamaton, sairas, kenties psyykkisesti sairas. Oisko ok jos sua tönittäisiin? Potkittaisiin pellolle?
miten hän käyttäytyy ja että olisi avun tarpeessa?
Kysele naapureiltasi, tietäisikö joku hänen sukulaisistaan. Mun mielestä olisi ehkä järkevintä
jutella heille, mikäli saa heihin yhteyden.
olen niin vittumainen tapaus että moiset eivät haittaa yhtään. Feissaritkin onnistun lähes aina karkottamaan yhdellä mulkaisulla.
Jopa konsulentit ruokakaupassa jättävät rauhaan:)
anna hänelle suklaata