G: Miten valmistat popcornit?
Minä ihan perinteisesti kattilassa, tulee ihan maailman parasta :) Lisäksi olen ostanut popparimaustetta (voinmaku) leffateatterista ja sitä kun suhauttaa päälle, on taivaallista!
(Joku tuolla toisessa ketjussa ihmetteli miten tehdään popcorneja jos ei ole mikroa :) Ja meiltä löytyy mikro, silti teen mieluummin perinteisesti, kuten sanoin, ovat paljon parempia kuin mikropopparit (niitäkin olen kokeillut).
Kommentit (10)
vaikka mikro löytyykin. Tulee paljon paremman makuisia poppareita.
saa ihanan kuohkeita poppareita. Kattilaan oljya ja yksi maissin jyvanen, keittolevy paalle, ei saa olla liian kuumalla. Kun maissinjyvanen poksahtaa, voi laittaa loput jyvista kuumenemaan. Kansi paalle ja ravistellaan. Valmiiden poppareitten paalle suolaa ja vahan sulatettua voita.
joskus oon tehnyt kattlassa ja joskus mikrossa
en kuunaan laittaisi päälle mitään ällöttävää lisäainemaustetta. Yök! Vähän suolaa ja voita vaan.
Teflonkattilaan rypsioljya ja kutoselle, jyvilla pohja juuri ja juuri peittoon. Sitten ei tarvitse muuta tehda, EI ravistella. Kun popparit ovat vahan yli puolen kattilan, laitan levyn pois paalta ja seuraan loput. Tarvittaessa kattila pois liedelta.
Kun ei ravistele niin ne pohjimmaisetkin jyvat poppaantuu :).
NAM!
ja suola jo öljyn sekaan mukaan kattilaan.
Liesi kutoselle aluksi, sitten päältä pois kokonaan kun poksuminen on lähtenyt hyvin vauhtiin.
Mä en laita mitään lisäainesotkua vaan ihan oikeaa voita.
Mulla vaan palaa jyvät eikä poksahda ollenkaan. Mitä teen väärin
Olen valitettavasti törmännyt pahanmakuisiin mikropoppareihin.