Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja soitti kun oli huomannut teinin viillellyn käsivarren.

Vierailija
20.05.2011 |

Oli puhunut teinin kanssa ja halusi varmistaa että kotona tiedetään( teini kyllä kertoikin meidän tietävän)

Opettaja oli aluksi kauhean vaikeana eikä tiennyt miten aloittaisi. Ja myöhemmin kertoi ettei kaikissa kodeissa tykätä tälläisistä soitoista.

Minä kiitin opettajaa ja sanoin että hyvä teininkin huomata että asiaan kiinnitetään huomiota ja puututaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit ettei viiltelyä surra??

lapsesi viiltelee käsiään ja sinä kerrot, kuinka fiksusti otit kommentit vastaan. Jos minä olisi sinä, surisin lapseni viiltelyä enkä ihalisi opea tai itseäni, kuinka sivistyneesti hoidimme homman.

että ap vain toteaa ottaneensa kommentin vastaan ja kiittäneensä opea ja open kiitelleen häntä - viestin sisältö ei esitä mitään vihjettä minkäänlaisesta kiinnostuksesta tehdä asialle mitään, se kertoo vain ap:n ja open kommunikaation hienoudesta.

Vierailija
2/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ette olisi tienneet.

Tuollaista 16+ on tosi vaikea saada hoitoon. Lääkärit kuuntelevat liikaa lapsen mielipidettä eikä vanhemmat voi asialle mitään. Pakkohoitoon ei vanhemman toivouksesta lasta saa tai mihinkään hoitoon ei lapsen tarvitse suostua eivätkä vanhemmat voi asialle mitään vaikka lapset ovatkin vielä alaikäsiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että toteatte teinille että huomattu on? saa varmaan ulkopuolista apua, käy psykiatrilla, mahd. masennuslääkitys? toivottavasti.

kuin että toteatte teinille että huomattu on? saa varmaan ulkopuolista apua, käy psykiatrilla, mahd. masennuslääkitys? toivottavasti.

mistään masennuksesta tms. Nykypäivänä se on (valitettavasti) melkeinpä muoti-ilmiöön verrattava juttu. Tiedä sitten, mitä teinit tuosta saavat mutta juurikin tuon takia kaikkia viiltelijöitä ei oteta tosissaan, vaikka taustalla olisi tosiaan mielenterveysongelmia.

Vierailija
4/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit ettei viiltelyä surra??

lapsesi viiltelee käsiään ja sinä kerrot, kuinka fiksusti otit kommentit vastaan. Jos minä olisi sinä, surisin lapseni viiltelyä enkä ihalisi opea tai itseäni, kuinka sivistyneesti hoidimme homman.

että ap vain toteaa ottaneensa kommentin vastaan ja kiittäneensä opea ja open kiitelleen häntä - viestin sisältö ei esitä mitään vihjettä minkäänlaisesta kiinnostuksesta tehdä asialle mitään, se kertoo vain ap:n ja open kommunikaation hienoudesta.

Ap:han ihan selkeästi ilmaisi aloitusviestissään heidän tienneen viiltelystä jo ennestään. Opettaja oli huomannut asian nyt koulussa ja tarkisti että vanhemmat ovat tietoisia asiasta!

Jos mä oikein käsitin niin ap yritti herättää keskustelua ensinnäkin viiltelystä/nuorten pahasta olosta sekä kotioloista. (Kun opekin oli sanonut et osa vanhemmista ei tykkää kun tuollaista ilmoitetaan)

Ymmärrättekö aina tahalleen väärin vai oletteko oikeasti noin taukkeja kuin viestinne antaa ymmärtää?

Vierailija
5/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Ymmärrättekö aina tahalleen väärin vai oletteko oikeasti noin taukkeja kuin viestinne antaa ymmärtää?

[/quote]

1/3 haluaa ymmärtää väärin( koska avauksen tekijä on aina väärässä), 1/3 on niin taukkeja ja 1/3 osaa lukea ja ymmärtää lukemansa.

Tää on ennenkin huomattu

Vierailija
6/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keino nollata ongelmat. Toiset vetää pään täyteen, mä vedän muutaman viillon kun vituttaa. Vuosia sitten opittu tapa, ja vaikea päästä eroon, varsinkin kun ei ole oikein motivaatiotakaan, kun koen ihan ok keinoksi (toki aina vois purkaa vitutusta esim. johonki hyödylliseen, mutta koen, että tuo vahingoittaa vähemmän ja auttaa enemmän kun suomalaiseen tyyliin perseiden vetäminen)

Vierailija
7/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keino nollata ongelmat. Toiset vetää pään täyteen, mä vedän muutaman viillon kun vituttaa. Vuosia sitten opittu tapa, ja vaikea päästä eroon, varsinkin kun ei ole oikein motivaatiotakaan, kun koen ihan ok keinoksi (toki aina vois purkaa vitutusta esim. johonki hyödylliseen, mutta koen, että tuo vahingoittaa vähemmän ja auttaa enemmän kun suomalaiseen tyyliin perseiden vetäminen)

Kun siitä jää kuitenkin aina arpi?

Vierailija
8/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä jää kuitenkin aina arpi?

vain ikivanhoissa arvissa, jotka on jo aika haalistuneet, nykyään en enää viiltele käsivarsiin, koska se on kaikista tyhmin paikka viillellä, näkyy aina, eikä mua huvita kesiä viettää pitkähihasessa paidassa tuoreita haavoja peitellen.

Vierailija
9/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö sitä hyvänä äitiytenä?

Vierailija
10/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin teininä. En ollut masentunut, ei huumeita tai viina. En edes tiedä mistä johtui, kirjoitin yhden pojan nimen veitsellä, käsivarteen.

Jossain vaiheessa äiti huomasi. En muista mitä puhuimme, huusiko hän vai ihan terve keskustelu oli.. Mutta se kerta jäi siihen.

Se oli niin tyhmä teko. Vieläkin joskus kun tarkkaan katsoo, niin näkyy muutama kirjain, mutta aika heikosti.

Minusta ap on kyllä ihan asiallinen. Miksi soittaa heti psykiatterille, miettiä huostaanottoa?? Miksi aina pitää mennä ihan äärirajoille?

Toivottavasti lapsi ymmärtää että se oli tyhmä ja lapsellinen teko, ja se jää siihen

Vierailija
11/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin teininä. En ollut masentunut, ei huumeita tai viina. En edes tiedä mistä johtui, kirjoitin yhden pojan nimen veitsellä, käsivarteen. Jossain vaiheessa äiti huomasi. En muista mitä puhuimme, huusiko hän vai ihan terve keskustelu oli.. Mutta se kerta jäi siihen. Se oli niin tyhmä teko. Vieläkin joskus kun tarkkaan katsoo, niin näkyy muutama kirjain, mutta aika heikosti. Minusta ap on kyllä ihan asiallinen. Miksi soittaa heti psykiatterille, miettiä huostaanottoa?? Miksi aina pitää mennä ihan äärirajoille? Toivottavasti lapsi ymmärtää että se oli tyhmä ja lapsellinen teko, ja se jää siihen

teinillä hankala vaihe,outo itsetuhoinen poikaystävä ja sittemmin ero hänestä mutta koulu kuitenkin sujuu hyvin ja kotona&kavereiden kanssa menee ihan ok.

Olin melko järkyttynyt asiasta ensin, puhuttiin ja puhuttiin eikä teini edes osannut sanoa mitään syytä. Mihinkään ulkopuoliseen apuun ei suostunut, kielsi sen todella jyrkästi. Lupasi lopettaa viiltelyn ja suostuin jätäämään asian meidän keskeiseksi mutta mikäli viiltoja tulee lisää, lähdemme johonkin puhumaan.

Tietenkin tuntosarvet on koko ajan koholla mutta ainakin nyt menee ihan ok.

Vierailija
12/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat viiltelylle tehneet ennen tai jälkeen opettajan yhteydenoton, sehän tässä oleellista on. Vai onko asia kuitattu sillä, että aikuiset toteavat asian ja teini jätetään oman onnensa nojaan?

Vierailija
13/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOululla ja kotona osataan nyt seurata lapsen vointia. Monella tuo puhuminen ja huomatuksi tuleminen on juuri se, mitä viiltelyllä on haettukin. Jos sitten tulee jotain muuta (runsaasti poissaoloja koulusta, muutoksia kaveripiirissä, vetäytymistä...), pitää toki vahvemmin reagoida.

Vierailija
14/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida luetun ymmärtäminen olla sun vahvuus...

vanhemmat ovat viiltelylle tehneet ennen tai jälkeen opettajan yhteydenoton, sehän tässä oleellista on. Vai onko asia kuitattu sillä, että aikuiset toteavat asian ja teini jätetään oman onnensa nojaan?

Vierailija
15/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muullatavoin kuin viiltelemällä (ja kuvittelemalla että se toinen tapa on vetää pää täyteen). Ei kannata normalisoida tuollaista asiaa!

Ei viiltely aina tarkoita että on masentunut tai haluaa itsensä tappaa, keino nollata ongelmat. Toiset vetää pään täyteen, mä vedän muutaman viillon kun vituttaa. Vuosia sitten opittu tapa, ja vaikea päästä eroon, varsinkin kun ei ole oikein motivaatiotakaan, kun koen ihan ok keinoksi (toki aina vois purkaa vitutusta esim. johonki hyödylliseen, mutta koen, että tuo vahingoittaa vähemmän ja auttaa enemmän kun suomalaiseen tyyliin perseiden vetäminen)

Vierailija
16/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuoret saattavat tosiaan kokeilla kaikenlaista. Muistan, kun itse kokeilin nuorena myös, miltä se tuntuisi enkä tosiaan mihinkään pahaan oloon, vaan vain siksi, että viiltelystä puhutaan paljon. En kuitenkaan viiltänyt. Eli ihan heti ei tarkoita, että olisi välttämättä joku kamala mt-ongelma. Tässä AP:n tilanteessa toki hyvinkin seurattava tilannetta.

Vierailija
17/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tässä viestissä nyt tulisi kehua? Opea vai sinua?

Vierailija
18/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tässä viestissä nyt tulisi kehua? Opea vai sinua?

Vierailija
19/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/23 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä millaisia on kodit joissa ei haluta tälläisiä yheydenottoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi