Missä vaiheessa imetystä ab kannattaa ottaa?
Sain pitkittyneeseen välikorvan tulehdukseen amoxin 750 mg x 2. Haluan minimoida lääkeaineen pitoisuuden maidossa. Jos lääkkeen ottaisi juuri ennen imetystä, niin kuinkahan nopeasti maito kertyy? Imetän 1,5 v noin 2 x pv.
Jääkö lääkeaine maitoon, vai poistuuko samassa tahdissa, kuin muutenkin virtsan kautta..
Aika paljon pohdittavaa. Lääke joka tapauksessa vaikuttaa lapsenkin immuniteettiin, jos voi aiheuttaa ripulia.
Kommentit (3)
sama kuuri. Otin lääkkeet normaalisti, imetin heti tabletin otettuani, ei siis ehtinyt aine imeytymään vatsalaukusta.
Ota 2 tuntia tabletin oton jälkeen suuret annokset maitohappobakteereita jotta vauvakins aa maidostasi niitä. Juo lisäksi esim. Gefilus-tehojuomia pari päivässä. JA Vauvalle voit ostaa lisäksi niitä maitohappobakteeritippoja.
Minulla ainakin vauvalla meni minun antibioottikuurista vatsa kivikovaksi ennenkuin sain neuvon ottaa extramäärät maitohappobakteerita!
toipumista
sama kuuri. Otin lääkkeet normaalisti, imetin heti tabletin otettuani, ei siis ehtinyt aine imeytymään vatsalaukusta.
Ota 2 tuntia tabletin oton jälkeen suuret annokset maitohappobakteereita jotta vauvakins aa maidostasi niitä. Juo lisäksi esim. Gefilus-tehojuomia pari päivässä. JA Vauvalle voit ostaa lisäksi niitä maitohappobakteeritippoja.
Minulla ainakin vauvalla meni minun antibioottikuurista vatsa kivikovaksi ennenkuin sain neuvon ottaa extramäärät maitohappobakteerita!
toipumista
liukeneeko tuo lääke äidinmaitoon? Tiedätkö sen siis varmasti?