Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko "vihainen" vai ylpeä tyttäreni käytöksestä?

Vierailija
19.05.2011 |

Juttu meni siis näin;

tyttäreni (11 v.) oli viime viikonloppuna hyvän ystävänsä ja tämän perheen kanssa viettämässä heidän kesämökkikautensa avajaisia. Olemme tämän perheen äidin kanssa myös ystävystyneet keskenämme tytärtemme kautta. No, viikonloppu oli ja meni. Eilen illalla tämä perheen äiti soitti ja pahoitteli kovin mökkiviikonlopun tapahtumia, itkeskelikin vähän ja surkutteli, että mun tyttö joutui näkemään sellaista jne.

Olin ihan kysmysmerkkinä linjan toisessa päässä ja ihmettelin, että häh? Ystäväperheen äiti oli ihan ihmeissään, että eikö mun tyttö muka ollut kertonut lauantain tapahtumista mulle. Eipä ollut kertonut.

Mökillä oli otettu sitten kuulemma aikuisten kesken alkoholia. Perheen äidin ja isän välille oli syntynyt niin raju tappelu, että perheen murkkuikäinen poika oli soittanut poliisit paikalle riitaa selvittelemään. Isä oli mm. laitettu käsirautoihin ja "raahattu" mökistä kuistille. Lasten nähden tietenkin. :(

Ystäväperheen äiti oli aivan ällistynyt, ettei mun tytär ollut kertonut mulle mitään näistä tapahtumista. Niin myös mä olen. Perheen äiti sanoi, ettei ole koskaan tavannut yhtä hienotunteista lasta kun meidän tyttö.

Olen toki yrittänyt opettaa mun lapsille, että toisten asiat ovat toisten asioita - ja juoruaminen on rumaa. Mutta olen myös kuvitellut olevani sellainen äiti, jolle voi edellämainitun kaltaiset tapahtumat kertoa.

Olo on siis kovin ristiriitainen. Olenko kasvattanut todella hienotunteisen tytön vai oliko kertomattajättäminen eräänälainen epäluottamuslause tyttäreltäni minua kohtaan?

Kommentteja ja mielipiteitä otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttösi halusi suojella ystäväänsä ja olla lojaali häntä kohtaan.

Ajattelee ehkä, että hermostuisitte ja ajattelisitte kaverinsa olevan hänelle jotenkin "huonoa" seuraa, jos olisi kertonut noista tapahtumista.

Vierailija
2/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tyttäresi on todella järkytttynyt eikä hänellä ole sanoja tuolle tapahtumalle.

Omani ainakin olisivat kauhuissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat lapsen kertomaan, niin saat nähdä mitä kertoo ja millä painolla.

Sanot, että kaverin äiti jo kertoi, mutta haluat kuulla tytön oman version.

En usko että on hienotunteisuutta, se olisi minusta väärässä paikassa (vanhemmille kuuluu tuollaiset asiat kertoa). Lapsi ehkä pelkää, että pahsut koko perhettä ja lastenkin ystävyyttä. Tai ehkä on oikeasti häpeissään kaverin puolesta?

Vierailija
4/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyse ei ole siitä etteikö tyttäresi sinuun luottaisi taikka tahtoisi kertoa, vaan ehkä pelkää juuri sitä miten suhtautuisit kuulemaasi ja mitä seurauksia sillä olisi esim. hänelle ja hänen kaverinsa väleille, ja siksi siis jätti kertomatta.

Vierailija
5/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin tyttäreni on täysin samanlainen! Perheen vanhemmat lapset ovat aina puhuneet avoimesti kaikista mieltä askarruttavista asioista, mutta tämä yksi lapsista ei koskaan...

Meille kävi joku aika sitten tällainen tilanne: Tyttö oli kaverinsa luona kahdestaan perjantaina koulun jälkeen, kuten oli sovittu. Tai näin siis ainakin luulin...

Perheen isä ja äidin veli lapsineen olivat tulleetkin paikalle ja ottaneet tytöt mukaansa uimahalliin. Tyttäreni oli lainannut kaverinsa uimapukua ja pyyhettä. Eihän siinä muuten mitään, mutta perheen isä olikin jatkanut matkaa lankonsa ja tämän lasten sekä oman tyttönsä kanssa kaupungille ja tyttäreni oli tullut yksin junalla ja kävellyt n. kilometrin matkan yksin asemalta kotiin.(pimeässä, pakkasessa, hiukset kosteana).

Sain kuulla asiasta täysin sattumalta ja uskoinkin aluksi väärinkäsitykseen, kunnes sain tentattua asian tyttäreni suusta.

En tosiaan tiennyt sillä hetkellä pitäisikö raivota, itkeä vai hymyillä tyynesti...

Vierailija
6/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverille. Ei tuon ikäinen osaa vielä sillä tavoin olla hienotunteinen. Aina niillä oma lehmä on ojassa.

Ja täytyy sanoa, että itse hiukan kyllä epäröisin tuollaisia mökkireissuja jatkossa... En tosiaan haluaisi lapseni näkevän tappeluita, poliiseja ja käsirautoja. tn. kännätty kunnolla. Mun puolesta vanhemmat saa normaalisti sanailla ja juoda saunaoluetkin, mutta tuo muu... no, no.

Vierailija
7/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän pelkää tuon perheen kostoa eli ei uskalla kertoa mitään, jotta hänen kimppuunsa ei käytäisi.

Normaali kaverin äiti olisi kertonut tuon jo tuodessaan lasta teille (tai kun lapsi haettiin kotiin) eikä olisi pantannut sitä. Eiköhän kyse ole siitä, että tuo äiti soitti vain kuullakseen, onko lapsi ollut hiljaa pedofiliasta tms. ja huokaisi nyt helpotuksesta, kun tyttösi on ollut hiljaa.

Vierailija
8/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö kyllä sitä pelkää, ettei kaverille enää pääsisi. Tyttö tietää kyllä, että olemme hyviä ystäviä perheen äidin kanssa. Olemme tunteneet tyttöjen eskariajoista asti ja ollaan tekemisissä vähintään viikottain.

Kyllä mä tiesin, että mökillä otetaan viinilasillisia, mutta en arvannut että tuollaisiin mittoihin ryyppääminen riistäytyy.

ap

Vierailija
9/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän pelkää tuon perheen kostoa eli ei uskalla kertoa mitään, jotta hänen kimppuunsa ei käytäisi. Normaali kaverin äiti olisi kertonut tuon jo tuodessaan lasta teille (tai kun lapsi haettiin kotiin) eikä olisi pantannut sitä. Eiköhän kyse ole siitä, että tuo äiti soitti vain kuullakseen, onko lapsi ollut hiljaa pedofiliasta tms. ja huokaisi nyt helpotuksesta, kun tyttösi on ollut hiljaa.

Anteeksi mitä...?

Vierailija
10/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja salaliittoteoriat saa alkunsa...

Todennäköisesti hän pelkää tuon perheen kostoa eli ei uskalla kertoa mitään, jotta hänen kimppuunsa ei käytäisi.

Normaali kaverin äiti olisi kertonut tuon jo tuodessaan lasta teille (tai kun lapsi haettiin kotiin) eikä olisi pantannut sitä. Eiköhän kyse ole siitä, että tuo äiti soitti vain kuullakseen, onko lapsi ollut hiljaa pedofiliasta tms. ja huokaisi nyt helpotuksesta, kun tyttösi on ollut hiljaa.

Vierailija
11/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 10v joutuis tollaiseen tilanteeseen, ei hänellä varmaankaan olisi aavistustakaan mitä siitä pitäisi ajatella! Olemme opettaneet että poliisi on " hyvä" eli jos vaikka on eksynyt tai epätietoinen, poliisilta voi aina kysyä.

Jos poliisi tulisi kaverin kotiin/ mökille ja veisi isän käsiraudoissa .... Varmasti lapsi ihmettelisi kovasti. Luultavasti aikuiset ovat seuraavana päivänä vähätelleet tapahtumaa ja saaneet lapset vielä enemmän sekaisin. Sun ontedellakin aika puhua lapsesi kanssa mm siitä mitä viina saa aikaan.

Aiotko vielä päästää lapsesi heidän matkaan??

Vierailija
13/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän pelkää tuon perheen kostoa eli ei uskalla kertoa mitään, jotta hänen kimppuunsa ei käytäisi. Normaali kaverin äiti olisi kertonut tuon jo tuodessaan lasta teille (tai kun lapsi haettiin kotiin) eikä olisi pantannut sitä. Eiköhän kyse ole siitä, että tuo äiti soitti vain kuullakseen, onko lapsi ollut hiljaa pedofiliasta tms. ja huokaisi nyt helpotuksesta, kun tyttösi on ollut hiljaa.

Anteeksi mitä...?

onko ap:n tyttö kertonut viikonlopusta. Sellainen täyspäinen normaali nainen olisi kertonut asiasta jo sunnuntaina, kun tyttö tuotiin kotiin eikä vasta päivien kuluttua. Siksi tätä soittajaa ei kiinnostantu kuin se, onko tyttö kertonut, koska tyttö ei ehkä kerrokaan viinasta ja poliisista vaan siitä, mitä tapahtui tätä ennen...

Aika outo on se kaverin äiti, joka ei muista poliisiepisodia kertoa samantien, kun lapsi palaa vanhemmilleen.

Vierailija
14/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska halusin edelleen viettää aikaa kaverini kanssa ja heidän luonaan.

Parhaan ystäväni isä oli raskaan linjan alkoholisti, joka myöhemmin kuoli alkoholin vuoksi. Isä saattoi kadota viikoiksi ryyppäämään ja tulla epämääräisessä seurassa ystäväni kotiin jatkamaan rellestystä. Olin joskus aina kaverini luona, kun nämä remmit valtasivat perheen kodin. Me lapset menimme piiloon, pakenimme leikkimökkiin tai pihalle leikkimään ja vakoilemaan äijiä. Joskus näimme tappeluitakin. Kuullostaa pahalta, mutta olemme yhä ystäväni kanssa läheisiä, eikä minulle tapahtunut mitään pahaa.

Tuon kamaluuden vastapainoksi saimme elää ja leikkiä rauhassa, tehdä majoja, viettää päivät pitkät tehden aivan mitä halusimme ja syödä mitä kaapeista löysimme. Kukaan ei vahtinut meitä ja olimme ystäväni ja hänen sisarustensa kanssa talon herroja. Ystäväni äiti oli vasta myöhään illalla kotona ja siihen asti olimme keskenämme.

Kotonani oli puolestaan neuroottinen ja masentunut äiti, joka vahti liikkeitäni ja asetti kieroja sääntöjä, jos olin kotosalla. Niinpä olin mieluummin muualla, enkä halunnut hermostuttaa häntä. Ja kerroin ystäväni kodista ja perheestä kaunistellun version, jota ystäväni poissaoleva äiti ei koskaan korjannut.

Nykyisin toki ymmärrän, että ystäväni sisaruksineen oli heitteillä ja heistä olisi varmaan pitänyt tehdä ls-ilmoitus.

Vierailija
15/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että on tapahtunut asioita, joista lapsi ei kykene puhumaan.

Millaiset vanhemmat vetää lärvit mökillä, kun mukana on lapsia?

Vierailija
16/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kehtaamisesta.

Vierailija
17/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että on tapahtunut asioita, joista lapsi ei kykene puhumaan.

Millaiset vanhemmat vetää lärvit mökillä, kun mukana on lapsia?

Vierailija
18/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten lisäksi vielä vieras lapsikin paikalla. Ihan uskomatonta. En kyllä omia lapsiani toista kertaa laskisi tuon perheen mukaan millekään mökkireisulle tai muuallekaan. Ties mitä siellä olisi voinut tapahtua.

Vierailija
19/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten lisäksi vielä vieras lapsikin paikalla. Ihan uskomatonta. En kyllä omia lapsiani toista kertaa laskisi tuon perheen mukaan millekään mökkireisulle tai muuallekaan. Ties mitä siellä olisi voinut tapahtua.

Harmi, että 99% suomalaisista ajattelee toisin kuin sinä ja todella vetää ne lärvät..

Vierailija
20/22 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän pyytänyt ettei kerrottais sulle.Ehkä pelkäs molemmat ettet päästä enää tyttöä kylään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi