G:jos tähän tylsyyteen tulisi vähän actionia: Paljonko oli tulot käteen tässä kuussa? (lokakuu05)
Kommentit (45)
Sehän on teidän ruppasilla työajoillanne ja pitkillä lomillanne suorastaan loistava liksa!
Kokonaisansio 5370¿, käteen 2290¿. että silleen...... veroihin ja muihin maksuihin menee yli puolet tuloista!
elikkä vajaa 300euroa kuukaudessa.. sillä ei paljon pitkälle pötkitä+ noin 20e/kk kodinhoidon tukea 2,3 ja 6 vuotiaista lapsista. kylläpä suomessa arvostetaan kotiäidin hommaa... vaik ei mun kotiäitiys oo kenenkään arvostukesta riippuvainen, mut kuitenki...:)
(+ lapsilisän yhdestä lapsesta). Olen aloitteleva tutkija yliopistolla, siis vasta maisteri. 17 viesti pisti miettimään...Tuosta minua on peloteltu, vuosia voin tutkia, mutta palkka ei nouse eikä virkoja tule aukeamaan.
Nyt ehtisin vielä vaihtaa suunnitelmia, mutta toisaalta oma tutkimus kiehtoo ja kiinnostaa...
Ei muuten kannata työnteko. Viime vuonna sain HULLUN ylituntimäärän takia 1100 enemmän kuussa bruttona ja vain 300 enemmän nettona veroprosentin nousun takia :) Parempi näin.
ylemmän korkeakouluasteen käyneillä 25-29 -vuotiailla keskiansio on 2644 euroa ja 30-34 -vuotiailla 3011 euroa. Ammatin ja sukupuolen mukaan jaoteltuna asinatuntijatehtävissä olevilla miehillä keskipalkka on 2 675 euroa ja erityisasinatuntijatasolla 3250.
http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html#koulutusaste
Opetan lukiossa. Minulla on PALJON ylitunteja ja lisäksi olen tässä kuussa joutunut tekemään jonkun verran sijaistunteja. Veroprosentti alle 20, koska olen ollut alkuvuoden minimiäp-rahalla.
Ei kai siinä nyt niin paljon ihmettelemistä ole. Bruttopalkka nelisen tonnia. Siinä on tietysti matkakorvauksia ja päivärahoja mukana. Paperialalla olen.
Nimittäin sen opetusvelvollisuuden (minulla 20vvkotuntia), täytyy vielä viettää aikaa tuntiensuunnitteluun, kokeiden tekemiseen ja niiden korjaamiseen, aineiden ja pistareiden korjaamisesta nyt puhumattakaan! Lisäksi työhön kuuluu 3tuntia yt-aikaa, joista vain yksi on merkitty meillä lukujärjestykseen. Tai entäpä opettajienkokoukset (kouluajan ulkopuolella lähes pääsääntöisesti), vanhempainillat, ja esim. minulla itselläni luokanvalvojan tehtävät (korvataan yksi tunti rahallisesti), jotka vievät aikaa vanhempiin yhteydenpidon, oppilaiden asioiden (poissaolot/myöhästymiset, jälki-istunnot) hoitamiseen tuntitolkulla viikoittain!!! Opettajien osalta voidaan haaveilla kokonaisaikaan perustuvasta palkkauksesta, vaan kuinkahan tuo toteutettaisiin...
Eli ole vain kateellinen! Tuskin tässä työssä kuitenkaan itse jaksaisit.
Vierailija:
Sehän on teidän ruppasilla työajoillanne ja pitkillä lomillanne suorastaan loistava liksa!
Muutaman vuoden päästä vedät kuitenkin kaikki tunnit samalla kaavalla, kokeistakin varmaan suurin osa kelpaa. Sanakokeiden korjaamiseen kielitaitoisella tuskin montaa minuuttia menee. Normaali työaika on 37 h/vko, joten jos selviät 17 tuntia vähäisemmällä ajalla, niin eikös palkka ole aika huikea?
Teen vuorotyötä valtakunnallisessa mediassa, myös uutispäällikkönä.
Brutto about 3300, netto 2300.