Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset synnytyksen jälkeen

Vierailija
19.05.2011 |

Kuinka nopeesti teillä alkoi menkat synnytyksen jälkeen? Mulla on synnytyksestä 5 viikkoa ja aamulla alkoi jälleen vuotamaan. Imetän, mutta lisämaitoa menee lisäksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla kuukautiset alkoi 4vkoa synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen säännöllinen 28pvn kierto. Mulla jälkivuotokin kesti 7vkoa esikoisesta, ei puhettakaan kuukautisista. Esikoisesta kuukautiset alkoi 10kk synnytyksestä, kaksosten jälkeen kesti 1v4kk ennen kuin kuukautiset tulivat.

Vierailija
2/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole alkanut mutta imetän edelleen. Sun tilanteeseen kuukautisten alkaminen synnytyksen jälkeen vaihtelee hirveästi. Eli voi olla kuukautisetkin mutta mulla jälkivuoto vuosi 2viikkoa ja oli viikon tauolla ja vuosi viikon lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmelta ekalta 6vkoa synnytyksestä ja jatkunu säännöllisenä seuraavan raskauden alkuun. Neljännen jälkeen meni 3kk ja olin tosi yllättynyt. Ja oon täysimettäny kaikki vähintään 4kk ikäiseksi.

Vierailija
4/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat alkoivat, kun poika oli 10 kk ikäinen. Nyt toisesta jälkivuoto 10 viikkoa ja menkat eivät ole ainakaan vielä alkaneet, tyttö 5,5 kk.

Vierailija
5/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan muksun jälkeen 6 vkoa synnytyksestä juuri samana iltana kuin päivällä oli jälkitarkastus. Oli pullomaidolla.

Tokasta, jota imetin puolet ja puolet pullosta, alkoivat vasta 8-9 kk synnytyksen jälkeen :)

Vierailija
6/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokasesta on kuukautiset käynnistynyt heti.

Imetys on 98 ja puoli prosenttisen varma ehkäsy jos kaikki 3 kohtaa täyttyy:

1) synnytyksestä alle 6 kk

2) kuukautiset ei ole alkanut

3) imetys SÄÄNNÖLLISTÄ, eli ei yli 4 h taukoja (edes yöllä).

Minun lapset on nukkunut välillä 4 h ja rapeat unia. Sairaalassa jo sain nukkua tälläset pidemmät unet. Esikoisen koko ensimmäinen yö meni vauvalassa koska olin ollut salissa 3 vuorollista.

Sinulla saattaa myös olla vielä jälkivuotoa, se saattaa kestää 2 kk. Välillä loppua ja alkaa uudelleen. Mutta voi olla hyvin myös kuukautiset, eli varovaisuutta seksiin!

Neuvolassa olen todistanut kerran kun nainen tuli tekemään raskaustestin ja vauva oli 1 kk ikänen kantokopassa. ;)

Vierailija
7/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parin päivän päästä jälkivuodon loppumisesta tulivat ensimmäiset kuukautiset (tuttuine kipuineen, mistä arvasin, että kyse on menkoista, eikä jälkivuodon jatkumisesta). Vauva oli täysimetyksellä 5,5 kk:n ikään asti ja osittaisimetys jatkui 1 v 10 kk ikään. Lapsen ensimmäisen elinvuoden ajan kuukautiskierto oli tosi epäsäännöllinen (25-70 päivää), mutta sitten säännöllstyi.

Vierailija
8/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin reilu 5 kk kumpaakin ja imetys on ollut kuvioissa mukana menkkojen alettua.

Vierailija
9/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa menkat 4,5kk synnytyksestä, oli sitten täys- tai osittaisimetys. Täysin pullovauvaa ei vielä ole ollut, joten tiedä sitten miten kävisi.

Jälkivuotoa on ollut 3-4 viikkoa, välillä niukempaa ja sitten taas runsaampaa.

Vierailija
10/10 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jälkivuotoa n. 4 viikkoa ja sen jälkeen 2 viikkoa "taukoa" ja kuukautiset alkoivat (vuoto ihan erilaista kuin jälkivuoto). Eli 6 vkoa synnytyksen jälkeen. Täysimetin 4 kk ja osittaisella mennään nyt, kun poika on 5 kk.

Hain ehkäisypillereitä apteekista ja farmaseutti nauroi minulle, kun kerroin, että kuukautiset alkoivat jo (6 vkoa synnytyksestä). Totesipa vielä, että "Mullakin oli yli vuoden poissa menkat synnytyksen jälkeen".

Jäin pohtimaan, että miksiköhän niitä pillereitä pitäisi edes syödä, jos kerran kuukautisetkaan "EI VOI alkaa" heti. Jäi niin vituttamaan (anteeksi, mutta sopinee asiaan) tuo farmaseutin kommentti, mutta en siinä hetkessä tajunnut mitään sanoa.

Ja onhan niitä saman vuoden puolella syntyneitä sisaruksiakin (ei kaksosia) nähty.

Eli olkaa varovaisia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi