Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt meillekin tuli vesirokko.. lapsi alle 2v, millä estän raapimisen

Vierailija
19.05.2011 |

yön aikana tullut näppyöitä.

saako apteekista rasvaa?

eihän se tartu minuun koska olen sen lapsena todennäköiseti jo sairastanut.. olen raskaana (sen takia vain mietityttää)

vinkkejä miten hoitaa ton taaperon rokkoa?

ei varmaan tänään edes kauppaan? eli kotipäiviä edessä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesirokko

Vesirokko on erityisen vaarallinen raskaana oleville naisille, sillä sikiöön päästessään virus voi aiheuttaa vakavia vaurioita lapselle

Vierailija
2/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kaksi lasta sairasti vesirokon. En ostanut mitään voiteita, eivät näpyt kovasti päivällä edes kutisseet, paitsi yöllä pari kertaa annoin allergialääkettä puolikkaan, niin rauhoittui yökutina ja uni jatkui.

Meillä pienin sairasti pahimpana taudin, onneksi nyt takanapäin. Kolme päivää oli aina se pahin kun oli kova kuume. Itsekin raskaana, eikä tullut mitään kun olen lapsena jo vesirokon sairastanut. Tsemppiä taudin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäistä lääkettä on,en muista nyt nimeä ja sitä voiko alle 2v käyttää, mutta apteekissa tietävät:). leikkaa lapsen kynnet lyhyiksi.vesirokon ei pitäisi tulla uudelleen, äitiysneuvolasta saat tähänkin varman tiedon. itekin olin sairastanut lapsena lievänä vesirokon ja raskausaikana lapseni sairastivat sen, en saanut tartuntaa... voimia

Vierailija
4/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko ei yleensä tosiaan toista kertaa tartu. Sen sijaan vyöruusu on kyllä vakava sairaus ja se voi tulla kyllä nuoremmillekin, jopa lapsille. Sen siis voi sairastaa vain jos on sairastanut vesirokon. Tosin vyöruusu ei taas ole sikiölle vaarallinen.

Katso lisätietoja http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…

Vierailija
5/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli apteekista saa ilman reseptiä kutinaa lievittävää voidetta. TÄmän lisäksi kannattaa antaa ataraxia tai muuta allergialääkettä, mutta sitähän saa vain reseptillä, joten lääkärille pitäisi ainakin soittaa.

kokonaan raapimista ei kyllä saa estettyä millään, mutta onneksi kutinaa saa sen verran hälvennettyä, että pystyy nukkumaan...

Vierailija
6/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekkarin vesirokkovoidetta, joka viilentää ja desinfioi näpyt ja pitäis ehkäistä kutinaa. Sitä me käytettiin, mutta kutittihan niitä silti.

Tähän tautiin menee yleensä viikko.

Vierailija
7/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainaki oman aikuisiän vesirokon hoidin pois, tai sen kutinan, ihan kylmillä, viileiillä pyyhkeillä. Niitä vaa pahiten kutiavien kohtien päälle. Ja koittaa vaikka keksii tekemistä ja antaa vähä erikoisnamiherkkuja jos maistuu. Ite typeryyksissäni raavin niitä rokkoja, nii nytte on rumat arvet jotka ei sit koskaa katoo :(

Voimii teille kaikille sinne

Vierailija
8/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista vesirokkovoidetta. Se tehos kutinaan meillä parhaiten. Ataraxia ei lapsi suostunut ottamaan. Oli ilmeisesti niin pahan makuista.

Vierailija
9/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kului vesirokovoidetta melkein kaks tuubia. Auttoi hyvin, mut piti laittaa tosi usein.

Vierailija
10/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet varmasti sairastanut vesirokon lapsena, jos et siitä itse ole varma. Silloin voit olla levollisin mielin sikiön takia.

Vierailija
11/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokkovoide ei auttanut. Etsiskelin apteekeista mentholispriitä jota itse sain synnytysosastolla hepatoosin aiheuttamaan kutinaan. Sitä siis sivellään iholle ja se todella viilentää ja auttaa, mutta sitä ei mistään enää nykyään saanut, tarjosivat tuota vesirokkovoidetta.

Toivotaan ap, että kun lapsesi on noin pieni, olisi rokkokin lievempi. Meillä meni ikäjärjestyksessä niin, että 8-vuotiaalla se oli ihan järkyttävä, koko lapsi vesikelloilla, 6-vuotiaalla oli keskivertorokko ja 3-vuotiaalla aika lievät oireet.

Saat ap neuvolasta lähetteen verikokeisiin joissa testataan vasta-aineet ja nähdään oletko sairastanut rokon. Minut testattiin kuopusta odottaessani kun isompien päiväkodissa oli silloin vesirokkoa liikkeellä. Olen siis sairastanut sellaisen "yhden näppylän rokon" eikä äitinikään ollut ihan varma olenko sen sairastanut. Kokeessa selvisi että olen. Sinänsähän asialle ei mitään voi tehdä tuossa vaiheessa kun teillä on rokko päällä, mutta helpottaa ehkä oloasi kun tiedät.

Vierailija
12/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisimme ATARAXILLA jota saimme neuvolalääkäriltä reseptillä. Vei lähes kokonaan kutinan. Ja kuumeeseen (jota meillä ainakin oli) käytin ihan Panadolia. Auttavat myös mielellään sinua apteekissakin eli rohkeasti vaan kysymään.

Ja raskaana ollessa vesirokko on tosiaan vaarallinen !!

Vierailija
13/14 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuttelin lämpöisellä vedellä ilman pesuaineita ja taputtelin kuivaksi. Muutama kerta päivässä ei kuivata ihoa!

Vierailija
14/14 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen tyttö ja 12 vuotta minulla on vesirokko ja kutinaa on hirveesti en saanut viime yönä ollenkaan unta kun kutisi niin paljon vanhempani ostivat voidetta mutta tuntuu siltä että se ei auta onko teillä mitään keinoja miten vesirokon saa pois?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä