puistattaa
pojallamme tuli tarhakaveri 5v. kylään klo 17. sovittiin kaverin äidin kanssa että voi olla meillä klo 20 asti äidillä joku meno jossain, joka olisi pitänyt loppua tuolloin.. no ajattelin fiksusti että mennään vielä puoli kahdeksan pihalle että saa näppärästi lapsensa siitä.. noh kello kului ja kului puoli yhdeksältä soitti, että vielä venyy ja kysyi jo kuinkamonelta meillä mennään nukkumaan.. meillä siis tavallisesti arkisin poika jo klo 20 jälk sängyssä! no nyt klo 21.30 ja edelleen muumia katsoo eikä pojan äitiä näy. kerran soitin äskön ei vastausta.. ja itekki olisin jo kovin nukkumaan menossa.. aamulla klo 5 herätys.
Kommentit (47)
mutta omavaltainen lapsen huostaanotto ap. toimesta.
kakkaa jauhat minkä kerkeet, osta enemmin purkkaa.
puhelin on keksitty,sairaalasta luulisi yhen ees löytävän...turha tässä ap:ta on syyttää!!
Jos itselle tulee tilanne jatkossa jolloin ei äiti hae lasta sovittuna ajankohtana on siis parempi heti soittaa poliiseille ja hankkiutua eroon hoidokista. Minun serkkuni usein tuo lapsensa meille hoitoon ja sitten "unohtaa" hakea sovittuna aikana. Aina jotain yllättävää muka tapahtunut eikä ehtinyt sovittuun aikaan. Täytyy pitää huoli ettei vain jatkossa tule syyllistyttyä mihinkään omavaltaiseen...
Ei sitä hyvällä katsota, jos lasta ei anneta omalle äidilleen ja vielä luovutetaan kolmannelle osapuolelle.
Jos minulle kävisi vastaavalla tavalla, että hakuaika alkaisi venymään - kysyisin heti, että sopiiko että lapsi jää meille yöksi (kun tulevat niin hyvin toimeen ja mukavaa on ollut) ja minä vien sitten molemmat aamulla hoitoon. Ja jos äiti vastustelisi, yrittäisin silti sopia ehdottamallani tavalla vedoten siihen, etten halua nousta keskellä yötä lasta herättelemään ja pukemaan. Luultavasti järjestely sopisi suurimmalle osalle äideistä.
Lisäksi EN tekisi mitään numeroa päiväkodissa siitä, että vien vieraan lapsen, vaan sanoisin vain että hän oli meillä yötä.
Mikäs juttu tuo nyt olisi ollut? Seuraavalla kerralla sitten ehkä puhuisin äidin kanssa, ettei tällä kertaa yökyläily käy - ja jos epäilen, että sama toistuu - sanon että ei tällä kertaa (mikäli se ei oikeasti olisi käynyt).
Oma lapseni ei ole koskaan ollut hoidossa kavereillaan, joten vastaavaa omaa kokemusta ei taustalla ole, vaikka tässä asetun tuon toisen äidin asemaan. Toisaalta toivoisin, että omalle lapselleni tehtäisiin niin, kuten minä teksisin, jos minulle tulisi joku oikea välttämätön este (baariesteitä minulla ei ole, kun en käy niissä) - olisi lapsi turvassa.
Yritän olla turvallinen aikuinen kenen tahansa lapselle - se on minun etuoikeuteni - riippumatta siitä millaiseen perheeseen tai millaisille vanhemmille hän on syntynyt.
Äiti oli tulossa hakemaan lastaan ja mitä sinä teit!? Soititko äidille aamuulla kysyäksesi, et vietkö hänet päikkäriin vai kotiin?!
Kätilö teki oharit ja ei itse hakenut lastaan sovittuna aikana. AP kertoi jo aikaisemmin että hänellä oli aikainen nousu aamulla ja nukkumaan olisi kiva päästä itsekin. Olis ollu varmaan tosi kivaa valvoa puoli yötä odottamassa vieraan pennun takia! Tuo kätilö käytti nyt vaan ap:ta törkeästi hyväkseen, ilmaisena lapsenhoitajana. Millainen äiti ylipäätään jättää lapsen vieraalle ja ilkeää tehdä sit tollaset oharit? Kysynpä vaan.
enkö ollut antanut kättärin lastaan hänelle että siitä voi poliis juttu tulla .. olin että anteeksi mitäh!! että hyvänen aika laitan lapset nukkumaan kun kello oli jo vaikka mitä ja äitiä ei kuulunut kun vasta varttia vaille yksi. kyseinen äiti lähetti viestin minulle etä olen lasten varastaja
Tee itse lastensuojeluilmoitus nyt. Kerrot tuon minkä täälläkin, äiti on jättänyt lapsensa hakematta jne.
...Näillä tiedoilla sanoisin, että lapsi on jätetty luotettavan hoitajan hoitoon, sovittu noutoaika siirtynyt muutamalla tunnilla, ei laiminlyöntiä, mutta omavaltainen lapsen huostaanotto ap. toimesta.
Siis lapsen omaa äitiä ei meinaa saada kännykällä kiinni, kun ei siihen vastaa ja lapsi vieraalla kyläilemässä. Entä jos jotain olisi sattunut ja äitiä ei saada kiinni? Kyllä tää kätilö nyt vaan syyllistyy laiminlyöntiin!
Siis pitääkö/voiko teille jäädä tuolla tavalla yhtäkkiä vaan työvuoroon?
Ja kuinka moni jättäisi sellaisessa tilanteessa soittamatta lapsensa hoitopaikkaa, että noutaminen venyy?
Minä en ainakaan jättäisi soitamatta. Tietenkään. Missään tapauksessa.
Siis pitääkö/voiko teille jäädä tuolla tavalla yhtäkkiä vaan työvuoroon?
Ja kuinka moni jättäisi sellaisessa tilanteessa soittamatta lapsensa hoitopaikkaa, että noutaminen venyy?
Minä en ainakaan jättäisi soitamatta. Tietenkään. Missään tapauksessa.
en tietysti tiedä, millä osastolla tämä väitetty kätilö on töissä, mutta meillä tuollainen tulisi kysymykseen lähinnä siinä tapauksessa, että joku seuraavasta vuorosta on poissa ja sijainen ei ole vielä tullut tms. ja joku jää tekemään pidempää vuoroa. Tosi harvoin tätäkään sattuu. Mutta en oikein jaksa uskoa, että joku menisi muutamaksi tunniksi vapailta töihin. Jos ei mitään hätätilaa siis olisi.
Ja kyllä kai nyt jokainen pitäisi lapsen hoitajan tietoisena siitä, mitä tapahtuu. Lisäksi minua ihmetyttää, että miten yksinhuoltaja, joka selkeästi työskentelee päivystävällä osastolla, on laittanut lapsensa tavalliseen päiväkotiin. Vai oliko tässä kyseessä vuoropäiväkoti?
Yhtä kaikki, minun on vaikea uskoa koko tarinaa.
mut ap, kirjoita selkeämmin!
heippa juu vein lapsen pkoohon tänään ja kerroin koko tilanteen yhtään valehtelematta tai kauniinmin esitettyn.. juu lapsen äiti soitti 00.45 että nyt on matkalla kotiin ja ottaa nim x lapsensa .. sanoin kauniisti että olemme kaikki jo nukkumassa ollet tovin. en tiedä mitä oli sanonut kun päiväkodin tädit nyt iltapäivällä kysyi minulta enkö ollut antanut kättärin lastaan hänelle että siitä voi poliis juttu tulla .. olin että anteeksi mitäh!! että hyvänen aika laitan lapset nukkumaan kun kello oli jo vaikka mitä ja äitiä ei kuulunut kun vasta varttia vaille yksi. kyseinen äiti lähetti viestin minulle etä olen lasten varastaja ja hänen nim x ei tule ikinä meille enään. eli kiitos tuli tässäkin esille. kait tosiaan heti kun on kätilä eikä tälläinen tavallinen hoitaja niin oin jotenkin parempi ihminen.. ap
ja ilmoita, että viet aamulla lapset tarhaan. huomenna sit selvittelet asioita enemmän.
omasi nukkumaan ja annat toisen valvoa... Soitat vaikka lastensuojelun hakemaan, ellei äiti vastaa/ hae lastaan...
nukkumaan.. Toivottavasti ei ole sattunut mitään äidille! Etkö tiedä missä asuu? Eikö isää ole kotona?
asuu noin kilometrin päästä meiltä.. lapsen äiti asuu kahdestaan lapsensa kanssa, ei olla mitään hyviä kavereita silloin tällöin vaihdetaan kuulumisia kun lapsiamme yhtä aikaa tarhasta haetaan. ja nyt oli poika kysynyt saako meille tulla leikkimään. ja tietysti sopi mukavan oliset leikit pojilla onkin ollut. hiukan hassua.. :/ ap
kuulunut mitään pojan äidistä? tule kertomaan sitten miten meni. kyllä aika outo juttu kun nyt ei edes vatsaa puhelimeen, toivottavasti kaikki selviää eikä ole sattunut mitään ikävää...
Kysypä pojalta, tietääkö se missä äitinsä voi olla ja että onko mummolaa tms lähellä.
silloinkin, jos lasta ei haeta päiväkodista sovittuun aikaan - siis vaikka pk olisi vielä auki, luotetut hoitajat, keskellä päivää...