Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit uskovat minun valehdelleen...

Vierailija
18.05.2011 |

Nyt on kyllä mieli maassa. On ollut jo jonkin aikaa.

Kaksi vuotta sitten vanha polvivammani alkoi oikein kunnolla vaivata. Kirurgi oli jo sitä mieltä, että leikkaus on todennäköisesti edessä, mutta lähetti minut ensin fysioterapiaan ja painoa pudottamaan ensiavuksi polvelle.

Kului vuosi. Painoa tippui miltein 30 kiloa. Samalla fysioterapia ja salilla treenaaminen olivat vahvistaneet polveani ja olen taas ollut työkykyinen.

Kirurgi tuli siihen tulokseen, ettei polvea ainakaan ihan lähivuosina leikata, ehkä vanhemmalla iällä se saattaa olla tarpeen.

Sen jälkeen työilmapiiri muuttui helvetiksi :( Olinkin kuulemma vain kusettanut. Mitään polvivammaa ei todellisuudessa ole voinut olla, koska kyllä se olisi leikattu.

En enää tiedä mitä tehdä asialle. Pomo ei ota kantaa, mutta näen, että hän epäilee myös että olen vähintäänkin liioitellut vaivaani.

Pidän työstäni, enkä haluaisi lähteä, mutta...

Onko joku muu ollut samassa tilanteessa? Kuntoutus onkin auttanut, mutta sitten ympäristö luulee sinun kusettaneen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nivelissä on kulumaa. Se kuoppa, missä lumpio on, ei ole niin syvä.

Nyt se siis on pysynyt paikoillaan aika hyvin, koska lihakset siinä ympärillä ovat vahvistuneet.

Se kuitenkin täytyy jossakin vaiheessa varmasti leikata, koska kuluma ei tosiaan parane. Mutta julkinen puoli ei katso sitä lähivuosina tarpeelliseksi, koska se pysyy nyt kunnossa jos vaan itse pysyn tässä kunnossa.

ap

Vierailija
2/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa oikein auta muu kuin teet työpaikalla vain työsi ja mahdollisimman hyvin. Olet kertonut tilanteestasi muille. Turha sitä selitellä sen enempää. Jos eivät usko, niin eivät usko. Yritä ottaa neutraali asenne muihin.

Jos tilanne kehittyy kunnolla kyräilyksi ja kiusaamiseksi asti, sano pomolle suoraan siitä, ettei tunnu mukavalta. Kyllä pomon pitää ottaa se kanta, että lääkäri on sairaslomat kirjoittanut ja katsonut tilanteen sellaiseksi, että sairaslomalla on syytä olla. Et ole ollut omin lupinesi pois töistä.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on katteellisia sun upeasta painon pudotuksesta :)

Opettele siihen, että mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat. Sinä itse TIEDÄT mikä tilanne oli. Sen pitää riittää sinulle :D.

Onnea hienosta saavutukseta.

Vierailija
4/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuiliko se polvilääkäri? Espanjaks?

Vierailija
5/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa akkavaltaselta kaupungin tai kunnan työpaikalta.

Älä välitä, sulla on tieto. Noilla kauniit ja rohkeat elämät.

Vierailija
6/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus polvihistoriastasi ja näytä se pomolle.

Vierailija
7/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistukset olen aina vienytkin töihin, kun olen polveni vuoksi ollut poissa.

Mutta sairaslomaahan saa pelkällä valittamisellakin...

Naisvaltainen ala tosiaan kyseessä. Hämmentää vain, kun mukavat työkaverit ovatkin kääntäneet takkinsa tyystin :-/

ap

Vierailija
8/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt niin vaikea uskoa että 30kg ylipainoa ei rasittaisi polvia?! Minusta ihan päivänselvä juttu, että polvi voi parantua, jos syynä on ollut rasitus ylipainosta. Hienoa että olet saanut laihdutettua, jätä typerät epäilijät ihan omaan arvoonsa. työkavereillehan asia ei mitenkään kuulu, pomo on ainut jolle sun terttee mitään kertoa.

Vierailija
9/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoutunut polvi ja selkäleikkaukseen, molempiin monen kivuliaan vuoden jälkeen. Olen oppinut, että ihmiset on kummallisia: jotkut ovat jopa kateellisia vaivoistani, koska minulla on niin paljon vapaata. Olen siis ollut pitkillä sairaslomilla enkä todellakaan nauti vapaa ajastani kovien kipujen vuoksi, enkä voi vapaa ajallani mitään tehdä, kun olen niin kipeä, lisäksi taloudellinen tilanne ei pitkien sairaslomien jälkeen ole kehuttava. Vain ne, joilla on ollut samanlainen vaiva ymmärtää, mitä se on kun on kipeä ja ymmärtävät myös kuntoutuksen merkityksen. Ja näistäkään ne, joilla vaiva on ollut lievempi (eli vaikka 2 vkoa sairaslomaa), hekään ei täysin ymmärrä. Eli aika yksin saa olla vaivojensa kanssa. Ja ironisinta tässä on, että olen hoitoalalla, missä työntekijöiden pitäisi ymmärtää sairaita ihmisiä. Ja minäkin olen törmännyt tähän, että epäillään, että teeskentelen. Kannattaa tutustua Suomen Nivelliiton www sivuihin (www.niveltieto.fi), sieltä voi saada vertaistukea ja muutenkin tietoa. Ja onnea saavutuksistasi, on todella hienoa kun vaivat saa parannettua ilman leikkausta.

Vierailija
10/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä nuo naiset ihan todella eivät epäile sinun valehdelleen vaan ovat vain niin sietämättömän kateellisia uudesta ulkonäöstäsi, että on pakko ilkeillä tavalla tai toisella.

Ihmisten on helpompi sietää lihavia ihmisiä, koska aina voi olla vähän lihavien yläpuolella. Hoikat ihmiset ovat taas uhka.

Vierailija
11/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän sun työkavereita. Kato kun mun äidillä ja nuoremmalla siskolla on paha perinnöllinen nivelrikko ja kyllä niille on tehty selväksi, että vaikka ylipainoa on tietty kaikin keinoin välteltävä ennen sairastumista ja pyrittävä laihduttamaan se heti sairastumisen jälkeen, kyse on vain siitä, että sillä tavalla enempien vahinkojen syntymista hidastetaan. Mikään ei enää paranna jo syntynyttä vaivaa. Kun rusto on kulunut pois, se ei enää kasva takaisin vaikka kuinka laihduttaisit. Ainoa mitä voit toivoa on, että jos sitä on vähän vielä jäljellä niin se ei kulu enempää kun laihdutat ja sitä myöten pystyt kävelemään vähän pitempään - et paremmin ja tuskattomammin, mutta pitempään.

Vierailija
12/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on saikkua myöntänyt alkujaan!

Painonpudotuksella ja liikunnalla on myönteisiä muutoksia ihmiseen, suosittele töissä..

Ajattele, jos et olisi jaksanut hoitaa itseäsi niin olisit joutunut leikkaukseen!! Sehän vasta kamalaa olisi.