Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin kaikki yliopistoaikana ostetut kirjat pois. En enää osta mitään kirjoja.

Vierailija
18.05.2011 |

Muita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ei tainnut olla ihan oikea, jos et tarvitse mitään oppikirjoja tutkinnon saamisen jälkeen?

Vierailija
2/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaan kirjoja opiskeluaikana, ei niillä ole juuri mitään tehnyt. Sen vähän, mihin niitä tarvitsi, olisi selvinnyt kirjaston kirjoilla. Nyt yritän myydä pois, mutta eivät mene kovin hyvin kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostut ihan kybällä puutarhanhoidosta mutta et tiedä siitä mitään? Entäs sanakirjat, runot?

Niin siis minä en voisi elää ilman kirjoja.

Vierailija
4/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama sanakirja, mutta käytän tietokonetta.

Taidekirjoja en ole heittänyt pois, mutta en osta enää mitään lisää. Kirjat todella ahdistavat. En osta / tilaa mitään lehtiä.

Vierailija
5/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säilyttänyt vain ihan pari pientä kirjaa+sanakirjat opintojen lopettamisen jälkeen. Jos joskus tarvitsen jotain opsikeluaikojen opusta, saan sen lainattua kirjastosta. Toistaiseksi tosin en ole tarvinnut, koska opiskeluajoista on sen verran aikaa, että moni asia on toisin, ja on järkevää lukea vain ajantasaista tietoa eikä kerrata vanhaa.

Vierailija
6/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä itse ainakin olen selvinnyt ihan muutamalla perusteoksella koko opiskeluajan.

Toisaalta, sillon ku kirjat on jo ostettu, ni ehkä ne olisi voinut mennä kiertämään.

Sinun turha voi olla jonkun aarre.

Vierailija
7/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tarvinnut mitään jälkeen päin. Noin 10 vuotta sitten kouluttauduin alempaan tutkintoon ja olen kait lainannut kaikki kirjat, koska mitään kirjoja ei tuolta ajalta ole jäänyt.

Mitään kirjoja en ole kaivannut.

Kaikki opinnäytetyöt olen siirtänyt korpuilta muistitikuille, CD:lle jne.

Kaikki muistiinpanot olen myös heittänyt pois. Jonkun päättötyön olen säilyttänyt muistoksi ja ne ovat kansioissa kellarissa. Koskaan en ole niitä tarvinnut mihinkään.

Todistukset ovat kansiossa ja ehkä joskus tulee aika heittää nekin pois.

Vierailija
8/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä suunnitellut polttavani kaikki graduun liittyvät lippulappuset ja muistiinpanot. Hyllyyn riittää kaunis kansitettu kappale valmiista työstä. Viikon päästä rovio kasaan >:)

Vierailija
9/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja polttaa kaiken?

En usko, että tulet katumaan. Se on vaan jotain vanhaa lastia. Nyt puhaltaa uudet tuulet.

Oletko samaa mieltä, että yliopistokoulutuksesta jää kovin vähän varsinaisia valmiuksia / taitoja? Se on vaan tota tietoa, mikä on noissa kirjoissa.

Sielläkö opit kirjoittamaan ja hakemaan tietoa?

Mitä siis oikeastaan opit?

Tieto vanhentuu ja jotenkin katoaa. Minulle ei edes jäänyt korkeakoulututkinnon arvostus jäljelle. Mitä enemmän opiskelin, sitä vähemmän enää arvostin yhtään mitään.

Vierailija
10/10 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla olen.

Opiskelukirjoissa on vauhdikkaasti vanhenevaa tietoa, jota tarvitaan sen hetken vain tenteissa (ja niissakin silloin, kun opinnot sujuvat ajallaan). Gradussa voi toki kommentoida tuota massakurssikirjallisuutta, mutta varsinaisina lahteina on usein jo oltava kehittyneempaa tietoa kuin tavanomaisessa kurssikirjallisuudessa (etta se professori voisi pitaa tieteellisen esitelmansa seuraavassa konferenssissaan mahdollisimman uskottavasti).

Joo. On siis ihan kertakayttokirjallisuutta ainakin ihan se massojen kurssikirjallsuus, huvittavaa kylla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan