RRRRaivostuttava yhden lapsen äiti
Että jaksaa kypsyttää lapseni kaverin äiti. Hän on niiiiin hiano. Lapsi on ainokainen, aina äidin kanssa sävy sävyyn ja pieninkin juttu mietitään ja suunnitellaan etukäteen puhki. 8-vuotias kulkee taidenäyttelyissä ja gourmet-ravintoloissa ja jatkuva naputus päällä. Pitää olla kuin nukke.
Koko kevään on mäkättänyt koulussa ties mistä, lähetellyt julkiseen jakoon sellaisia yltiöformuloitua, superveemäisiä kirjeitä ja soitellut milloin mistäkin reksille jne.
Rasittavinta on se, että kuvittelee olevansa The Perfect Mother, vaikka tuo ainokainenkin itse asiassa valehtelee äidilleen koko ajan kaikesta, koska rajat ovat ihan naurettavan tiukat ja äiti sekaantuu ihan jokaikiseen asiaan. En halua enää edes päästää lastani heille kylään, koska se tolkuton komentelu kohdistuu sitten häneenkin.
Puhumattakaan nyt siitä, että toisilla voisi olla oikeasti myös erilainen näkemys asioista. Minusta 8-vuotias voi vallan hyvin tehdä vielä lasten asioita ja koska meillä on useampi lapsi,
hän onkin ihan normaali lapsi.
Argh ja argh.
Kommentit (29)
asuu hienostorouva. Hänellä on rahaa, vaatteisiin, siivouspalveluun, remonttipalveluun puutarhapalveluun kaikkeen mistä ihmnenvai voi uneksia. Pienenä lapset puettiin kuin nuket heidän ei tarvinnut tehdä mitään kodinaskareita.
Minä olen varmasti aiheuttanut hänelle paljon päänvaivaa ja kauhistelua. Meillä kun lapset tekevät töitä ruohonleikkuusta kasvimaan tonkimisee etc...
Kauhistelua on aiheuttanut tiilikaton puhdistus jonka tein itse samoin ikkunoiden pesu tai lalon kunnostus . Kuljen kumisaappaisa kun sataa kukkamaalla saattaa kasvaa rikkaruoho joka häiritsee naapuria mutta ei minua.
Hän on ehdottanut että voisi ostaa kukkia meidän rajalle olisi viihtyisempää. Hän ei ymmärrä että viihtyisyys voi olla eri asioita.
Sanat ei riitä kuvailemaan tätä kaunista rouvaa.
Olen oppinut näkemään hänen onnettoman elämänsä pyrkimystä täydellisyyteen jota hän ei koskaan tavoita. Nyrpistelyt säälittelyt kaikki mikä hänestä on kamalaa saa minut säälimään häntä.
En ikinä vaihtaisi osia hänen kanssaan. En ikinä haluaisi hänen rahojaan. Niin ja säälikin on sairautta :)
Jos noin paljon ärsyttää, kannattaa oppia vetämään omat RAJAT. Sanot että olet eri mieltä kasvatuksesta ja liian hankalaa olla tekemisissä!
Niin helppoa ja yksinkertaista!
Ei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen ja olla kavereita. Sen voit tyttärellesikin opettaa.
Jos vaikka tämä lapsi onkin oman lapseni koulukaveri (yksi heistä), en ole koko aikana tajunnut, miksi minun pitäisi olla tämän äidin bestis, enkä sitäkään, miksi lapseni pitäisi olla naimisissa tämän toisen lapsen kanssa. Mutta kun tää toinen äiti vetelee ihan koko ajan naruja siellä taustalla niin, että suunnilleen määrää jo senkin, missä minun lapseni liikkuu.
Tämän tajuaa vain sellainen, joka joskus tällaiseen harmaaseen eminenssiin törmää. Olen ihan pökertynyt tästä touhusta!
Ap
Jos vaikka tämä lapsi onkin oman lapseni koulukaveri (yksi heistä), en ole koko aikana tajunnut, miksi minun pitäisi olla tämän äidin bestis, enkä sitäkään, miksi lapseni pitäisi olla naimisissa tämän toisen lapsen kanssa. Mutta kun tää toinen äiti vetelee ihan koko ajan naruja siellä taustalla niin, että suunnilleen määrää jo senkin, missä minun lapseni liikkuu. Tämän tajuaa vain sellainen, joka joskus tällaiseen harmaaseen eminenssiin törmää. Olen ihan pökertynyt tästä touhusta! Ap
Tiedän millaista on olla tekemisissä esim narsistin kanssa jne... Kova linja vaan;et vastaa puheluihin, sanot että olet eri mieltä liian monesta asiasta. Annat hänen kapinoida hetken,mutta sitten kun hän huomaa ettei saa sinusta mitään otetta, hän luovuttaa. käsittele häntä kuin ilmaa aina kun törmäätte.
Minulla kun kuitenkin on toinenkin lapsi ja työ jne. niin tämä on tavallaan hiipinyt päälle tämä tilanne.
Ap
Minulla kun kuitenkin on toinenkin lapsi ja työ jne. niin tämä on tavallaan hiipinyt päälle tämä tilanne. Ap
että joku pompottaa sinua.
Ei voi syyttää muita kuin itseäsi.
ja takuulla mukavanpaa mennä taidenäyttelyyn kuin viettää aikaa lapsesi kanssa.
Olet säälittävän kateellinen ap. Lapsesi kannttaisi etsiä kaltaisiaan kavereita jostain WT-mammojen lapsista niin ei sinunkaan tarvitsisi kadehtia.
aiemmin ihmistä, joka lähtee pompottamaan lapsensa kaverin äitiä. Hieman oudoksuttaa tuo käytös.
Ja tuo lapsi on tosi yksinäinen, joten siinä mielessä äidin ei ehkä kannata ehdoin tahdoin haihduttaa niitä vähiäkin ystäviä.
Tai eivät enää ole kavereita kun kaverini kypsyi totaalisesti siihen tyttöön.
Mutta toki tunnen itse hänen äitinsä ja olen äitiin ihan kypsä myös.
Tyttö on kasvatettu täydellisen äidin toimesta laatuajalla täydelliseksi esimurkuksi. Mammalle on ollut vain hiukan järkytys kun tyttö on istunut tänäkin keväänä vähän väliä jälki-istunnolla. Mamma tulee puhelinlinjoja pitkin rehtorin silmille. Tyttö on kärähtänyt tupakanpoltosta, rahan varastamisesta, kaupasta varastamisesta, kypärättä ajamisesta. Rikkoo kavereidensa tavaroita yms. Ikää on 11v.
Anna ap olla koko perheen. Helpommalla pääset. Älä anna ainakaan lapsesi leikkiä hänen lapsensa kanssa. Muuten käy samoin kuin meille, että pentu lavastaa aina kaikki muut syyllisiksi hommiinsa ja äiti juoksee haukkumassa meitä muita vanhempia. Onneksi kaupassa on tallentavat kamerat niin lopulta oli mamman pakko uskoa, että hänen oma pentunsa siellä lappoi karkkia taskuun. Ja siinä vaiheessa oli uskottava, että se oli hänen pentunsa, joka varasti hänen laukusta sen 100 euroa, eikä naapurin lapsi, kuten pentu yritti väittää.
Tsemppiä sulle ap.