Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RRRRaivostuttava yhden lapsen äiti

Vierailija
18.05.2011 |

Että jaksaa kypsyttää lapseni kaverin äiti. Hän on niiiiin hiano. Lapsi on ainokainen, aina äidin kanssa sävy sävyyn ja pieninkin juttu mietitään ja suunnitellaan etukäteen puhki. 8-vuotias kulkee taidenäyttelyissä ja gourmet-ravintoloissa ja jatkuva naputus päällä. Pitää olla kuin nukke.

Koko kevään on mäkättänyt koulussa ties mistä, lähetellyt julkiseen jakoon sellaisia yltiöformuloitua, superveemäisiä kirjeitä ja soitellut milloin mistäkin reksille jne.

Rasittavinta on se, että kuvittelee olevansa The Perfect Mother, vaikka tuo ainokainenkin itse asiassa valehtelee äidilleen koko ajan kaikesta, koska rajat ovat ihan naurettavan tiukat ja äiti sekaantuu ihan jokaikiseen asiaan. En halua enää edes päästää lastani heille kylään, koska se tolkuton komentelu kohdistuu sitten häneenkin.

Puhumattakaan nyt siitä, että toisilla voisi olla oikeasti myös erilainen näkemys asioista. Minusta 8-vuotias voi vallan hyvin tehdä vielä lasten asioita ja koska meillä on useampi lapsi,

hän onkin ihan normaali lapsi.

Argh ja argh.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mikään pahe. Mutta muuten ovat pikku peikon näköisiä ja reksillekin soittelen vain johtokunta-asioista.

Vierailija
2/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä voi kuin ihailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu, että lapsia on vain yksi. Tiedän useamman lapsen äitejä, jotka ovat samanlaisia. Itselläni on yksi lapsi enkä tunnista itseäni tuosta!

Vierailija
4/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos esimerkiksi lapset ovat yhdessä, on ihan turhaa nipotusta viedä juuri taidenäyttelyyn, sen sijaan että antaisi lasten _leikkiä_.

Siis kun tämä äiti ei anna sen lapsensa olla yhtään. Häälyy yllä kuin kotka ihan koko ajan. Tätä ei pysty edes selittämään, tätä käytöstä!

Ja tosiaan sen koulunkin pitäisi nyt jotenkin rotatoida kokonaan hänen sääntöjensä mukaan. Ja sieltä pitäisi karsia pois ne lapset, joita ei kasvateta kuten hän toivoo jne. Haluaa päästä valitsemaan opettajat jne.

Vierailija
5/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai useampikin.

Vierailija
6/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aikaa ja rahaa säästyy yhteen lapseen enemmän.

Vierailija
7/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei enää ole tekemisissä tuollaisen kanssa, hiton helppoa!

Vierailija
8/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilemättä tämä äiti olisi ihan yhtä kaamea neljän lapsen kanssa - mutta nyt kun on vain yksi, se kaikki järjettömyys pakkautuu sen yhden lapsen ympärille.

Lapsella on sellainen hyperkorni prinsessanimi ja äiti sitten ohuella, täydellisen äidin, kimeällä äänellä jankkaa sen nimen jokaisen täydellisesti muotoillun lauseen kärkeen. Ja se ääni on sellainen falsetti, täydellisen kärsivällinen ja artikulointi sellaista hyperselvää ja täydellisen kasvattavaa.

Juuri nyt on mitta totaalisen täynnä, koska minun lapseni on tämän lapsen kavereita, joten tekstareita/puheluita tulee parhaimmillaan viisi päivässä ja jos lapseni on siellä käymässä, hänkni saa osansa siitä täydellisestä kasvatuksesta.

Vierailija
9/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni on siellä käymässä, hänkni saa osansa siitä täydellisestä kasvatuksesta.

no sehän taitaa olla vaan hyvä asia.

Vierailija
10/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on samassa koulussa

Vierailija
11/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on samassa koulussa

Vierailija
12/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lasteni (joita on kaksi) vieressä ja kyttää jokaikistä liikettä. Tämä äiti ei anna lasten siis olla ollenkaan keskenään. Menee kerrostalon pihaankin näiden alakoululaisten mukana, laatii leikin sääntöjä jne. Ja tosiaan jos oma lapseni ei laita kotiinlähtiessä sukkia jalkaan (kun asteita oli yli 20), niin häneen suunnataan kasvatustoimenpide ja itketetään lasta lainasukkien kanssa niin kauan, että lapsi tulee sitten lainasukissa. Ja minä saan vielä tunnin luennon siitä, kuinka ne sukat nyt vaan piti olla. Oikeesti. Minusta 8-vuotias saa silpasta lyhyen matkan ilman sukkia toukokuussa kun asteita oli 20 astetta. Ei ikinä tulisi mieleen ruveta siis käskyttämään, komentamaan ja itkettämään toisen lasta tuollaisen asian takia. Edellisen kerran lapsi itki hädissään, kun hänelle huudettiin lapasista. Mukana oli monet käsineet, mutta ko. äiti ei hyväksynyt kuin yhdet ja karjui sitten parkkipaikalla lapselleni, että ne pitää laittaa käteen. Ja joka käänteessä selittää, että "minä olen pomo, kun olen minun kanssani ja minä määrään täällä".

Ei pysy enää terveen käytöksen rajoissa.

Ja koko se tarve liimautua minuunkin sen takia, että lapset ovat kavereita. En ole kenenkään muun äidin kanssa ole ollut tällä tavoin helisemässä. Siis että työaikaan soitellaan tunnin puheluja ja säädetään ja säädetään ja säädetään.

ap

Vierailija
13/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelemme ympäri maailmaa ja vaatteet on joka päivä sävy sävyyn. Mutta lapsia on 2.

Ettei vain naamasi vihertäisi?

Vierailija
14/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kuten ap on kuvaillut niin en usko, että kukaan sulattaisi. Aika turha väittää muuta. Juu, käymme mekin ties missä lasten kanssa, mutta kukaan ei saa käyttäytyä noin kuten tuo äiti. Sano ap ihan suoraan, että pitää näppinsä erossa sinun lapsesi "kasvattamisesta", osaat pukea hänet ihan itse.

Vierailija
15/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku yökylään tullut lapsen kaverikin oli pitänyt hälyttää hakemaan keskellä yötä pois, koska oli pelästynyt tämän äidin käytöstä ja kuinka jo leikkipuistoaikoina hän sai kuulemma kulmilla kummallisen maineen, kun hän riepoi lapioita muiden käsistä kun nämä "leikkivät niillä väärin" - mutta mitään ei siinä käytöksessä silti muuta...

Minäkin istuin tässä puistossa yksi päivä lasteni kanssa ja luin dekkaria. Eikös tämä ilmesty siihen ja raportoi tunnin yksityiskohtaisesti omat viimeaikaiset kirjaostoksensa (vain suomalaista laatuklassikkoja, hän ei koskaan lue dekkareita), vaikka pässikin olisi ehkä tajunnut, että minä en välttämättä ollut siellä seuranpidon tarpeessa, vaan ihan olisin halunnut sitä roskadekkariani lueskella.

Kun nyt vihdoin nuorimmaisenikin alkaa olla niin iso, että ehdin taas jotain lukea.

Ap

Vierailija
16/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mikään pahe. Mutta muuten ovat pikku peikon näköisiä ja reksillekin soittelen vain johtokunta-asioista.

mua niin rupes hymyilyttää tuo peikko kommentti :) ihania pieniä peikkoja kyllä nuo lapset

Vierailija
17/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielipide ja kasvatustapa ei ole se ainoa oikea.

Vierailija
18/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole väittänytkään, enkä niin käyttäydy. Jos meillä on lasten kavereita, en minä meso heidän vaatetuksestaan tuolla tavoin. Katson ettei lapsi lähde säähän sopimattomasti liikkeelle, mutta tasan en pidä tunnin kasvatussessiota ja karju vieraille lapsille, jos tämä haluaa laittaa minun mielestäni väärät tumput käteen.

Tämä äitihän se on kuin Taivaasta laskeutunut Täydellinen Kasvattaja, joka kasvattaa koko kylää vaikka väkisin.

ap

Vierailija
19/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et sinä häntä voi muuttaa se vaan on niin. Oisko helpompi että lapset leikkisivät enmmän teillä kuin heillä. Teillä saa lapset olla lapsia. Naapurin lapselle se voi olla ainoa henkireikä.

Lakkaa stressaamasta asiaa jolle et mitään voi. Ihmiset vaan on niin erilaisia hyväksy se. Nauti omasta vahvuudestasi. sano suoraan mitä ajattelet. Ihmettele miten ihmeessä jaksat olla niin täydellinen kaikessa. (Täydellisiä ei ole olemassa) se mitä kuvaiet kertoo ihmisestä jolla on pakko-oireita suuri kontrollin tarve. Ihmnen joka kärsii näistä oireista ei koskaan voi levähtää ja on sisimässään onneton koska mikään ei anna rauhaa.

Vierailija
20/29 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuttaa, en, mutta kun kaikki normaalit keinot olen yrittänyt käyttää torjuakseni tämän iholletulon, mutta kun ei mene perille millään.

Ja siis tosiaankaan ei onnistu tuo että olisivat enemmän meillä. Siinä kun hän ei pääse kontrolloimaan muuta kuin tivaamalla koko ajan missä mentiin. Vaan heille suunnilleen tilataan meiltä lapsi ja sitten se lapsi pitäisi työntää tuuttiin kasvatettavaksi.

Ja jos jollakulla muulla on synttärit, meidän lapsen pitäisi kulkea synttäreille heidän kyydissään jne. Juhlissa pitäisi olla samanlaiset mekot jne.

Eli sellainen käsittämätön "kaverin merkkaaminen" myös menossa, mistä en pidä yhtään. En todellakaan halua, että lapseni jotenkin eristyy muista tämän lapsen seuraan ainoastaan.

Lapseni ei voi enää sietää häntä, enkä enää minäkään jaksa selittää, miten "kaikkia aikuisia pitää totella" ja muuta soopaa, kun tuo käytös menee aivan järjettömiin mittasuhteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi