Kiellätkö lapsiasi olemasta joidenkin lapsien kanssa?
Itse olen saanut vähän hämmentyneitä kommentteja lapseltani, kun hänen kavereiden äidit eivät anna kavereiden olla esimerkiksi ulkomaalaisten ystävä, sellaisten kavereiden ystävä, jotka käyttäytyvät koulussa ajoittain vaarallisesti, tuovat esimerkiksi teräaseen kouluun tai sairaalakoulusta erityisluokalle palanneiden lastenpsykiatrian toipujien kanssa. Itse siis annan lapseni olla kaikkien noiden kaveri.
Mikäli et antaisi lapsesi olla jonkun kaverin kanssa, niin minkälaisen ja miksi?
Kommentit (26)
huonosti käyttäytyvien, kiusaavien , varastavien ja väkivaltaisten lasten kanssa.
Lapseni pitää olla kotona klo 19, nämä tietyt 8-9v pojat heiluvat puistoissa ja ostarilla vielä klo 21, ei nähtävästi vanhemmat välitä eli näiden lasten vanhemmissa se "vika" on, mikä heijastuu selvästi lapsissa. :(
kannattaisi katsella muunlaista seuraa.
Tyttöni on nyt 12 v ja lähes koko alakoulun ajan on ollut samoja ongelmia yhden luokkakaverin kanssa. Toi tyttö valehtelee, varastaa koulukavereiltaan ja on varastanut kaikenlaista tavaraa jopa koulusta.Kirjoittelee ilkeyksiä toisista netissä, aina sen mukaan kuka ei suostu tekemään kuten hän haluaisi. Tähän on puututtu jo koulussakin.
Vanhempansa ja varsinkin äiti, eivät ota mitään kantaa.
Tyyliin, heidän lapsensa ei käyttäydy noin, kyllä tässä on oltava joku väärinkäsitys.Tossa vaiheessa kun varasti koulusta ja hänelle oli "pakko" antaa joku rangaistus, se oli se että
hänelle oli sanottu ettei saa olla netissä ainakaan kahteen päivään. Oli kuitenkin jo samana päivänä siellä.
Olen myös sanonut, että en halua nähdä tätä tyttöä enää koskaan meillä. Hän on varastanut meiltä useastikin tavaraa.
Ekan kerran 8-vuotiaana ja asiasta juteltiin. Lapsi itki ja selitteli että kyseessä oli väärinkäsitys, vaikka lapseni barbi putosi hänen takkinsa alta meiltä lähtiessä, ja lapsen äiti oli samaa mieltä väärinkäsityksestä. En ymmärrä miten tollainen voisi olla väärinkäsitys?
Mutta kun varasti viimeksi meillä käydessään, noin puoli vuotta sitten, se oli sitten viimeinen tikki.
Mun hiustenkuivaajani hävisi ja yksi toinen tyttö, lapseni luokkakaveri joka kävi heillä, löysi sen heiltä.
Tunnistan sen kuvauksesta ihan varmasti, koska se on väriltään keltainen, olen saanut sen tilaajalahjana Ellokselta joskus aikaa sitten ja siihen on pudonnut violettia hiuslakkaa.
Ton varastajalapsen äiti oli taas sitä mieltä,
ettei ole mitään todisteita siitä että se olisi minun.
Se on kuulemma "ostettu kirpputorilta".
huonosti käyttäytyvien, kiusaavien , varastavien ja väkivaltaisten lasten kanssa.
Lapseni pitää olla kotona klo 19, nämä tietyt 8-9v pojat heiluvat puistoissa ja ostarilla vielä klo 21, ei nähtävästi vanhemmat välitä eli näiden lasten vanhemmissa se "vika" on, mikä heijastuu selvästi lapsissa. :(
Kotiintulo ajat eivät ole kielto olla kaveri. Vaikka kaverit saavat olla pitempään ulkona niin se ei vaikuta mun lasten kotiintuloaikoihin mutta ei myöskään rajaa kaverisuhteita. Kaveri voi olla kunhan on kotona ajoissa.
Tosin meidän muksu ei kyllä heilu ostarilla edes alku illasta. Kavereille voi mennä kun kysyy luvan mutta kaverilta ei sitten lähdetä mihinkään (toisinaan varmistan asian soittamalla ko. kaverin vanhemmille). Mun pitää tietää missä muksu kulkee. Sitten yläaste iässä katsellaan vapaampaa kulkemista.
kiusaavien, rumasti käyttäytyvien ja varsinkin rajattomien, vapaan kasvatuksen saaneiden lasten kanssa, koska seura tekee kaltaisekseen.
uudehko ok-alue, 4-10-vuotiaat seilaavat omin päin pitkin korttelia iltaan asti. Etenkin viikonloppuisin, ja iltapäivät koulun jälkeen.
Tänään ollaan kaveri, huomenna huudetaan että häivy täältä, ei me sun kans olla. Sitten taas ylihuomenna jos muuta seuraa ei ole, kelpaisi kaveriksi.
Onko kaikki lapset tällaisia nykyään vai onko tämä alue jokin poikkeus?Antaisitteko olla tällaisten kaheleiden kaverini? Joilla ei ole mitään tapoja
kiusaavien, rumasti käyttäytyvien ja varsinkin rajattomien, vapaan kasvatuksen saaneiden lasten kanssa, koska seura tekee kaltaisekseen.
Lapsi vastaa omista teoistaan ja jos hölmöilee saa rangaistuksen. Huono seura ei ole tekosyy hölmöillä.
Kaikkien kanssa voi olla kaveri kunhan ei hölmöile. Joskus on hölmöilty ja sitten ollaan oltu kotiarestissa mutta en missään nimessä lähde kieltämään kaverisuhteita. Mun mielestä se vain luo turhaa kapinaa lapseen.