Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiellätkö lapsiasi olemasta joidenkin lapsien kanssa?

Vierailija
17.05.2011 |

Itse olen saanut vähän hämmentyneitä kommentteja lapseltani, kun hänen kavereiden äidit eivät anna kavereiden olla esimerkiksi ulkomaalaisten ystävä, sellaisten kavereiden ystävä, jotka käyttäytyvät koulussa ajoittain vaarallisesti, tuovat esimerkiksi teräaseen kouluun tai sairaalakoulusta erityisluokalle palanneiden lastenpsykiatrian toipujien kanssa. Itse siis annan lapseni olla kaikkien noiden kaveri.

Mikäli et antaisi lapsesi olla jonkun kaverin kanssa, niin minkälaisen ja miksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

persujen kannattajien lasten kanssa.

Vierailija
2/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitten isillä on rumat viikset ja joitten äidit käyttää kukallisia mekkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitten isillä on rumat viikset ja joitten äidit käyttää kukallisia mekkoja.

Vierailija
4/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se aina mene ihan noin

huonosti käyttäytyvien, kiusaavien , varastavien ja väkivaltaisten lasten kanssa.

Lapseni pitää olla kotona klo 19, nämä tietyt 8-9v pojat heiluvat puistoissa ja ostarilla vielä klo 21, ei nähtävästi vanhemmat välitä eli näiden lasten vanhemmissa se "vika" on, mikä heijastuu selvästi lapsissa. :(

Eipä tietenkään, 8v lapsilla on täysi oikeus riekkua ympäriinsä iltamyöhään!

Ei minun lapset!

Vierailija
5/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni pitää olla kotona klo 19, nämä tietyt 8-9v pojat heiluvat puistoissa ja ostarilla vielä klo 21, ei nähtävästi vanhemmat välitä eli näiden lasten vanhemmissa se "vika" on, mikä heijastuu selvästi lapsissa. :(

Kotiintulo ajat eivät ole kielto olla kaveri. Vaikka kaverit saavat olla pitempään ulkona niin se ei vaikuta mun lasten kotiintuloaikoihin mutta ei myöskään rajaa kaverisuhteita. Kaveri voi olla kunhan on kotona ajoissa.

Tosin meidän muksu ei kyllä heilu ostarilla edes alku illasta. Kavereille voi mennä kun kysyy luvan mutta kaverilta ei sitten lähdetä mihinkään (toisinaan varmistan asian soittamalla ko. kaverin vanhemmille). Mun pitää tietää missä muksu kulkee. Sitten yläaste iässä katsellaan vapaampaa kulkemista.

lapset, jotka saavat heilua ostarilla ja puistoissa vielä klo 21, eivät tarvitse minun lasta kaveriksi.( Millainen vanhmepi antaa 6-10v lasten roikkua ostareilla iltaisin kuten monesti näkee?!) Meillä koululainen on tuolloin jo nukkumassa ja muutenkin parempi, että pelaa ulkona ollessaan esim. futista tai muita ulkopelejä kuin hengailee ostarilla.

Vierailija
6/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi vältellä yhtä ystävää. Pojassa ei ole mitään vikaa, mutta äitinsä on täysi hullu.

Vierailija
7/26 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin mieluummin kaverit harrastuksista ja mielellään joltain toiselta alueelta. Koulunkin saa nykyään valita vapaasti, joten käyttäisin myös tuon mahdollisuuden hyväkseni. Kannattaa nähdä vaivaa lasten eteen kun ovat pieniä niin sitten murrosiässä pääsee helpommalla.

Vierailija
8/26 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kieltänyt esikoistani leikkimästä naapurin pojan kanssa.

Naapurin poika on pari vuotta vanhempi väkivaltainen erityislapsi.

Tämä lapsi saattaa yllättäen kesken leikkien lyödä, potkia, raapia tai purra. En halua, että lapseni joutuu semmoisen käytöksen kohteeksi.

Vierailija
9/26 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kaveri 8 v. (erityislapsi) yritti mm. hakata tahallaan suurella kivellä meidän 2 v. kuopusta päähän. Onneksi huomasin ajoissa ja lapsi selvisi hengissä...

Vierailija
10/26 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että alkoi käydä meillä lähinnä kiusaamassa lastani. Haukkui myös muille, oli oikea selkäänpuukottaja. Eli ei siis edes oikeasti ollut kaveri vaan kiusaaja.

Vierailija
11/26 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäli heillä on "kaveri", joka kiusaa, aiheuttaa pahaa meieltä tai huonoa käytöstä, sanon ettei kannata leikkiä sellaisen kanssa. En halua tieten tahtoen vahingoittaa omia lapsiani. Varastelevat ja valehtelevat kaverit otan itse puhutteluun. meillä ei käy semmosta porukkaa.

Miksi ei sais omaa lastaan suojella pahalta. En rajoita kavereita rodun, värin tai vakaamuksien vuoksi.

Vierailija
12/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kymmenvuotias poltti tupakkaa, ja varasteli .

Omani oli tuolloin kahdeksan.

Vierailija
13/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen lapsen yksi kaveri on kyllä sellainen kaveri että oon miettinyt onkohan ihan hyvää seuraa? Oon omaa lasta ohjannut olemaan toisten lapsien kanssa. Tää lapsen kaveri on paha suustaan ja nyt viime aikoina ruvennut varastelemaan kaupoista.

Vierailija
14/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks 8 vuotias ei älynnyt että meidän 3 vee kuopus on aika paljon häntä pienempi ja ettei niin paljon pienempää kohdella kuin toista 8 vuotiasta. Muutenkin tää kaveri on tainnu saada vapaan kasvatuksen vai onko saanu kasvatusta ollenkaan. Välillä säälittää tuon "kaverin" kohtalo.

Vierailija
15/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti käyttäytyvien, kiusaavien , varastavien ja väkivaltaisten lasten kanssa.

Vierailija
16/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi katsella muunlaista seuraa.

Tyttöni on nyt 12 v ja lähes koko alakoulun ajan on ollut samoja ongelmia yhden luokkakaverin kanssa. Toi tyttö valehtelee, varastaa koulukavereiltaan ja on varastanut kaikenlaista tavaraa jopa koulusta.

Kirjoittelee ilkeyksiä toisista netissä, aina sen mukaan kuka ei suostu tekemään kuten hän haluaisi. Tähän on puututtu jo koulussakin.

Vanhempansa ja varsinkin äiti, eivät ota mitään kantaa.

Tyyliin, heidän lapsensa ei käyttäydy noin, kyllä tässä on oltava joku väärinkäsitys.

Tossa vaiheessa kun varasti koulusta ja hänelle oli "pakko" antaa joku rangaistus, se oli se että

hänelle oli sanottu ettei saa olla netissä ainakaan kahteen päivään. Oli kuitenkin jo samana päivänä siellä.

Vierailija
17/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä kieltäisinkö suoraan (jos tarvetta olisi), vaan voisin tosiaan ohjata muuhun seuraan.

Tarve on, jos lapsen kaverilla olisi huonoja tapoja (väkivaltaisuus, varastaminen ym.) - ja ihan viimeistään silloin jos tavat alkavat tarttua.

Ulkomaalaisuus ei esimerkiksi ole minusta syy kieltää seuraa. Yksi lapsen hyvistä ystävistä onkin venäläinen ikätoveri :)

Vierailija
18/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kasvatettu niin, että osaa hakeutuu itsensälaisten lasten seuraan! Osaa kyllä olla kaikkien kaveri, mutta ei kaveraa enempiä niiden kanssa, joilla liian erilaiset "arvot"!

Ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut koskaan kavereiden suhteen!

Vierailija
19/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kasvatettu niin, että osaa hakeutuu itsensälaisten lasten seuraan! Osaa kyllä olla kaikkien kaveri, mutta ei kaveraa enempiä niiden kanssa, joilla liian erilaiset "arvot"! Ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut koskaan kavereiden suhteen!

:D ihanat huutomerkit!!:D

Vierailija
20/26 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi