Ostin 13-v tytölleni korkkarit kevätjuhliin, teinkö väärin?
6.luokan päättää siis tänä keväänä.
Kommentit (27)
Kukin saa näyttää just niin hassulta ja horatsulta kuin huvittaa, mutta kasvavalle jalalle korkokengät ovat useammin käytettynä terveysriski riippumatta siitä, kuinka mukavat ne ovat jalassa j akuinka korko ei ole viisitoistasenttinen vaan kivat kuusi senttiä.
Mutta jos sellaiset laittaa jalkaansa kerran tai kaksi vuodessa, asia on täysin ok.
tuskinpa kuitenkaan ostit mitään 14 sentin stilettoja, vaan ehkä lähempänä sitä 3-5 senttiä, mitä aikuisten naisten jaloille jopa SUOSITELLAAN. EIkä korkokenkä mitenkään automaattisesti tee tytöstä horatsun näköistä, aika paljon on kiinni kengän mallista, muusta vaatetuksesta, meikistä ja - tadaa tätä te ette ikinä usko mutta - KÄYTÖKSESTÄ.
Nuorella tytöllä on oikeus nätteihin tavaroihin - kunhan hänellä on myös järkeviä. Kenkiäkin.
Mut hei, useimpien 12-vuotiaiden tyttöjen jalka ei enää kasva. Poikien kanootit kasvavat kyllä vielä pari vuotta, mutta tytöillä se alkaa olla tuossa vaiheessa jo asettunut.
käyvät tytölle hyvin. Itse olen kanssa 13-vuotias tyttö ja ostan korkokengät todistusten jakoon. Kaikilla meidän luokkalaisilla tytöillä on jo korkokengät ja itsekin uskaltaudun sellaiset hankkimaan. Pääasiahan on, ettei ensikertalaiselle liian korkeita korkoja. (korot voivat katketa, tyttö voi horjahtaa mikä on noloa yms.) Tätä mieltä olen itse asiasta. Tuskimpa tyttö miltään horatsulta näyttää, juhlhaanhan pukeudutaan juhlavasti, mikä käy jo yläasteelle menevälle nuorelle naiselle.
elleivät ole liian korkeat kuitenkaan tai suorastaan horatsukorkkarit :) Näitä näkyy kyllä nykyään pennuillakin...
Nuorella tytöllä on oikeus nätteihin tavaroihin - kunhan hänellä on myös järkeviä. Kenkiäkin.Mut hei, useimpien 12-vuotiaiden tyttöjen jalka ei enää kasva. Poikien kanootit kasvavat kyllä vielä pari vuotta, mutta tytöillä se alkaa olla tuossa vaiheessa jo asettunut.
Sama juttu, mikä koskee muutakin kroppaa 12-13-vuotiaana.
juhlakäyttöön, mutta ei päivittäiseen käyttöön tuon ikäiselle ettei tule jalka- ja selkävikoja (ehtii hankkia ne viat ja kivut myöhemminkin!).
ostamaan omalle kutosluokkalaiselle. Viime vuonna katselin ihmeissäni, kun jotkut tytöt niissä horjuivat. Nättejä kenkiä on mataliakin tai parin kolmen sentin kiilakorkoja. Kyllä niitä korkoja ehtii vielä käyttää...
mutta useimmiten nuoret tytöt näyttävät vain noh, typeriltä koroissa. Sen jälkeen kun alkaa olla jotain muotojakin, korot sopivat hyvin. Tytöt ovat vielä sellaisia varsajalkaisia ja kauneimmillaan kun eivät yritäkään vielä olla liian naisen vaatteissa. Kun se kävelykin on sitten sellaista konkkaavaa niissä.
Mutta miltään horatsulta tuskin näyttää vaikka olisi millaiset korot. Ajattelevatko aikuiset naiset todellakin niin että korkoja käyttävät ovat huoria? Itse käytän korkoja päivittäin töissä ja ihan piikkikorkojakin usein 7-11 cm. Ne saavat jalat ja pepun näyttämään hyviltä eikä jalatkaan kipeydy kun käyttää oikeaa kokoa ja vapaa-ajalla rentoilee lenkkarit jalassa. Ei sitä huora tarvitse olla vaikka hyvältä näyttäisikin..
mutta useimmiten nuoret tytöt näyttävät vain noh, typeriltä koroissa. Sen jälkeen kun alkaa olla jotain muotojakin, korot sopivat hyvin. Tytöt ovat vielä sellaisia varsajalkaisia ja kauneimmillaan kun eivät yritäkään vielä olla liian naisen vaatteissa. Kun se kävelykin on sitten sellaista konkkaavaa niissä. Mutta miltään horatsulta tuskin näyttää vaikka olisi millaiset korot. Ajattelevatko aikuiset naiset todellakin niin että korkoja käyttävät ovat huoria? Itse käytän korkoja päivittäin töissä ja ihan piikkikorkojakin usein 7-11 cm. Ne saavat jalat ja pepun näyttämään hyviltä eikä jalatkaan kipeydy kun käyttää oikeaa kokoa ja vapaa-ajalla rentoilee lenkkarit jalassa. Ei sitä huora tarvitse olla vaikka hyvältä näyttäisikin..
vaan täällähän on sanottu, että näyttää horatsulta, ja siltä ne saattaa joskus näyttääkin, kun on kamat liian viihteellisiä... mitä päällään kantaa. Ehkä ripsariakin tulee laitettua 3krt liikaa :)
käyvät tytölle hyvin. Itse olen kanssa 13-vuotias tyttö ja ostan korkokengät todistusten jakoon. Kaikilla meidän luokkalaisilla tytöillä on jo korkokengät ja itsekin uskaltaudun sellaiset hankkimaan. Pääasiahan on, ettei ensikertalaiselle liian korkeita korkoja. (korot voivat katketa, tyttö voi horjahtaa mikä on noloa yms.) Tätä mieltä olen itse asiasta. Tuskimpa tyttö miltään horatsulta näyttää, juhlhaanhan pukeudutaan juhlavasti, mikä käy jo yläasteelle menevälle nuorelle naiselle.
Anteeksi, mutta yläasteelle mennessä ei olla nuoria naisia vaan vielä aivan pikkutyttöjä.
ensin pitää opetella kävelemään korkkareilla ja sitten niillä voi vasta jonnekkin lähteä,harva sen osaa ihan ekallakerralla täysin!
Ihan hyvin voi ostaa... kevätjuhliin itsekkin sain 5 luokan kevätjuhliin. (ekani)
Typerää. Nilkka voi nyrjähtää ja näyttää tytöltä, joka hengaa Prisman ovilla luusereiden kanssa ja joka on kahden vuoden kuluttua teiniäiti.
Vierailija kirjoitti:
12-13 v kutosluokkalainen ei ole mikään nuori nainen. Lapsi vasta.
Et. Korkkarit kopsuen meidänkin 13 vuotias kevätjuhlaansa menee
Isä 82
Vierailija kirjoitti:
tuskinpa kuitenkaan ostit mitään 14 sentin stilettoja, vaan ehkä lähempänä sitä 3-5 senttiä, mitä aikuisten naisten jaloille jopa SUOSITELLAAN.
Siis jossain suositellaan epäterveellisiä kenkiä? Kattia kanssa :D
Mä ostin rippijuhliin just niin korkeat ku tyttö ite halus. Päivän kun niillä kopsutteli, ei sen jälkeen ole jalkaansa suostunut laittamaan minkäänlaisia korkoja.
Kunhan pidät huolen, että tyttö oppii kävelemään koroilla ennen juhlaa. Se on aika nolon näköistä jos on korot, mutta koko ajan hoipertelee.
Itse en ole suostunut 14-vuotiaallekaan hankkimaan korkkareita, hän kun kävelee jalat sisäänpäin laahustaen..