Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka viinanhuuruisista juhlista pidät?

Vierailija
16.05.2011 |

Saako olla villiä bailaamista ja sikabileitä, vai pitääkö naukkailla muutama viinilasillinen viimeisen päälle hienistuneessa seurassa?

Halveksitko kenties ns. suomalaista sikailua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa saa juoda mutta itsehillintä on silti oltava. Ällöttää katsella porsastelua ja örveltämistä. Villisti voi bailata olematta umpijurrissa.

Vierailija
2/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tuomitse, sillä lipsahti itsellänikin taannoin ihan takuuvarmasti sikailun puolelle...Vaikka normaalisti juon korkeintaan lievän humalan, siis itselläni tarkoittaa 3-4siideriä.Siis itse pyrin olemaan hankkimatta kaatokänniä, samoin ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ja ystävilläni on kuitenkin aina lapset mukana juhlissa. Mieluummin vain pientä naukkailua.

Vierailija
4/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ja ystävilläni on kuitenkin aina lapset mukana juhlissa. Mieluummin vain pientä naukkailua.

Miksi helvetissä ne muksut on aina mukana? Ettekö koskaan käy esimerkiksi työpaikan saunailloissa tai pikkujouluissa?

Mutta itse asiaan. Sikailun määrän sietokyky riippuu omasta humalatilasta =)

Jos on kohtuu selvinpäin niin mua alkaa nolottamaan jossakin kohtaa... Jos on itse yhtä paljon (tai vähän) humalassa kuin muutkin niin eipä sitä juuri rajoja ole.

Vierailija
5/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme lähinnä vain oman laajan ystäväpiirin järjestämissä pikkujouluissa, vappubileissä ynnä muissa kekkereissä. Ja lapset on olleet aina mukana siksi, että vuosien varrella aina joillakin on ollut niin pieniä lapsia, ettei ole voinut kotiin yksinkään jättää. Kyllä ne lapset ovat vähitellen jääneet sitten pois kun ovat voineet jäädä jo kotiin. 4

Vierailija
6/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaan kyllä bailata eli missä välimuodot?

Vierailija
7/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse örveltänyt alle 20-vuotiaan ja musta se ei oikein ole aikuisten hommaa. En pidä sikailusta. Mulle on sinänsä ihan sama vaikka ihmiset olisi tosi kännissäkin juhlissa mutta siitä en tykkää jos alkavat haastaa riitaa, tapella fyysisesti, huudella typeryyksiä muille, rypeä itsesäälissä, kolhivat itseään tai toisia sillä tavoin, että se olisi ilman känniä vältetty jne.

Lisäksi en pidä siitä, että ne jotka juovat morkkaavat niitä, jotka eivät juo. Itse en ihmisten juomista kommentoi. Silloin toki jos jonkun juominen oikeasti huolettaa mutta en sitäkään juuri sen pahimman juomisen hetkellä mutta muuten en siis tee juomisesta tai juomattomuudesta mitään numeroa. Silloin vastaan jos juomisestani kysytään. Mä olen huomannut, että monille se on aina numeron paikka kun alkoa otetaan tai ei oteta tilanteessa, jossa joku toinen ottaa/voisi ottaa. Esim. jos mennään päivällä terassille toinen selittää miten on ok ottaa keskellä päivää ja toinen, ettei ota koskaan keskellä päivää jne. Musta ihan turhaa aikuisten kesken joilla asiat hallussa alkoholin käytön kanssa.

Itse olen vuosikausia ollut absolutisti noin 20v alkaen. Viime vuosina olen juonut harvakseltaan mutta hyvin pieniä määriä kerrallaan (tosin kun toleranssi on huono sitä lievästi humaltuu jo kahdesta oluesta). Tosin sivistyneisiin viininjuojiin en kuulu, en pidä viinistä vaan lähinnä oluita olen maistellut pubissa kun olen juonut. Esim. yhden-kolmen oluen juominen vaikkapa belgialaisessa pubissa (siis siellä paikanpäällä ja todella harvoin ulkomailla käyn) on mielestäni aidosti kivaa. Nyt olen ollut jo pian 3 vuotta alkotta raskauden ja imetyksen vuoksi en koe jääväni paitsi mistään. Esim uutena vuonna maistoin tipan shamppanjaa kun en koskaan ennen ollut sellaista saanut (enpä siitäkään pitänyt) mutta muuten en ole juonut alkoholia.

Sinänsä kohtuullinen alkoholinkäyttö on mielestäni ok. Mutta erityisesti työssäni olen nähnyt miten paljon alkoholinkäyttö tuo ihmisten elämään vaikeuksia ja tuhoaa viattomien erityisesti lasten elämää eikä juomakulttuuriamme mielestäni oikein ihaillakaan voi. Suurin osa ihmisistä kuitenkin onneksi hallitsee juomisensa. Kukaan ei kuitenkaan voi tietää onko herkkä koukahtamaan ja turha on minusta leikkiä asialla liian kanssa.

Vierailija
8/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa saa juoda mutta itsehillintä on silti oltava. Ällöttää katsella porsastelua ja örveltämistä. Villisti voi bailata olematta umpijurrissa.

Vierailija
9/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon jurit voi sopivassa seurassa toki ottaa. Mutta ei silloinkaan sikailla. Sikailua on se, jos on niin lärvät, että paskantaa kaverin kitaraan, kusee kiukaalle ja vuodattaa sen jälkeen puukko ranteellaan miten paska jätkä on. Ja vastaava.

Yleensä itse juon itseni mukavaksi ja pidän itseni mukavana koko illan. Kiva huppeli, muisti ei mene, ei okseta, juttu kulkee vaivoitta jne. Se on mulle sopivaa.

Vierailija
10/13 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 viinilasillista riittää mulle ja mun miehelle.

Vierailija
11/13 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikailua tai älytöntä toilausta. Bilettää voi ja saa ilman mitään edellä mainituista.

Ennen lapsia otin itsekin välillä rankasti joten tiedän että ihmisillä joilla näitä örvellyksiä sattuu ei ole alkoholin käyttö hallussa.

Tykkään edelleen juoda olutta ja viiniä mutta erittäin harvoin olen nähtävästi humalassa ja jos on pitkän kaavan ilta tiedossa hoidan lastenvahdin.

Vierailija
12/13 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen mentykin. Mutta kyllä nyt 30+ iällä pitää jo osata ottaa. Ei tarvi hienostella, muttei örveltääkään. Otetaan mukavaan hiprakkaan, höpötellään ja rentoillaan.

Vierailija
13/13 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kaveripiirissä oli sitä sakkia että alkupaloiksi varattiin kori olutta jokaiselle ja niitten jälkeen ruvettiin juomaan viinaa ihan tosissaan. Lapset pyöri siellä jaloissa ja joku hoiti jos muisti. Enää ei todella liikuta noissa kekkereissä, en suostu missään tapauksessa enää mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme