vantaan mikkolan saturnuksen päiväkoti
onko kenelläkään kokemuksia? lapseni aloittaa syksyllä tuossa tarhassa
Kommentit (10)
jätetäänkö lapsi ns. oman onnensa ojaan. lapseni kun on melko ujo alkuun ennen kuin alkaa edes muiden kanssa seurustelee/leikkimään
hlökunta muuttuu kuitenkin säännöllisesti.
En usko etät siellä on montaakaan samaa hlöä työssä kuin 2v sitten kun itse siellä olin.
Minkä ikäinen lapsesi on?
Eli hän menee ns isojen ryhmään, tai sitten sisarusryhmään jos siellä sellainen nykyisin on ja siinä lapsien iät on 2-5v välillä.
Sama pomo siellä kyllä on edelleen.
ap
Pitääkö vanhemman olla mukana koko harjoitteluajan vai saaka lapsi jäädä sinne yksin harjoittelemaan?
sekä että on lapselle se paras harjoittelumuoto.
Minkä aikaa teillä on varattu harjoittelulle?
saako lapsi jäädä sinne yksi harjoittelemaan vai pitääkö minun olla mukana koko viikko?
pk:hon ennen kuin hoitosopimus alkaa.
Siinä on vakuutusjutut.
Näin sanoi meidän pk:ssa hoitaja. Lapsen kanssa tosin sai olla niin monena päivänä siellä kun itse halusi. Kunhan ilmoitti etukäteen minä päivänä sopisi olla.
saako lapsi jäädä sinne yksi harjoittelemaan vai pitääkö minun olla mukana koko viikko?
sen tiedon pohjalta on helpompi antaa käytännön vinkkejä miten olisi hyvä toimia.
Jos tuo 1vko tarkoittaa 5 arkipäivää tyyliin ma-pe niin suosittelen olemaan itse lapsen mukana 3-päivänä ja niin että menette aamulla 1-2x jo aamupalahetkelle ja siitä sitten ulos ja lounas.
Kolmantena päivänä voisi olla hyvä, että käyt vaikka kotona tai asioilla tms tuona ulkoiluaikana ja haet apsen sitten lounaalta.
Loppuvkosta eli to&pe voisi sitten kokeilla sitä että viet lapsen esim aamupalalle ja/tai aamu-ulkoilulle ja haet päivälevon jälkeen.
Sen verran pitää sanoa että on hieman talokohtaista miten suhteutvat noihin useamman tunnin harjoittelujättöihin ilman vanhempaa, tosin jos lapsesi hoitosopimus on jo voimassa kun harjoittelemaan menette niin silloinhan siinä ei ole nokan koputtamista senkään suhteen.
Ilman voimassa olevaa hoitospimusta lapsi on ikäänkuin lainsuojaton pkssa, koska päävastuu hänestä on silloin vanhemmilla ei hlökunnalla.
Toiv tästä oli apua?!
eli tuttua kauraa.
Mitä haluat tietää?