Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä tehty sisäilmatutkimukset ja jatkoja mietin

Vierailija
15.05.2011 |

Meille tehtiin sisäilmatutkimukset ja sen tuloksena oli, että meillä on todella puuttellinen ilmanvaihto. Kuulemma voisi helpottaa jo kovasti tämän ongelman poistaminen.

Lisäksi myös toisesta makuuhuoneesta löytyi sädesieniä; joista yksi voi kieliä kosteusvauriosta, muista ei huolta. Kuitenkaan raja-arvot eivät ylittyneet ja tuolle yhdellekin sädesienelle voi olla selityksenä takkapuiden läheisyys. Mitään toimenpiteitä ei siis tämän osalta tarvitse tehdä, ellei itse halua edetä poranäytteisiin.

Meillä ei ole hajuhaittoja, eikä tiettävästi putkirikkoa yms. Mies on itse rakentanut talon aikoinaan ja tietää mitä missäkin on tehty ja miten.

Se miksi halusin ilmanäytteet, oli se, että yksi lapsistamme on yskinyt jo todella pitkään. Myös itselläni on ollut nyt muutamia poskiontelutulehduksia 1½vuoden sisällä, kun olen ollut äippälomalla/hoitovapaalla.

Muutenkin meillä on riehunut useampi flunssa viimeaikoina, mutta yleensä vedotaan isoon perheeseen.

Saimme raportin, jossa mitään jatkotoimenpiteitä ei siis vaadita noiden homejuttujen osalta, koska arvot eivät ylity.

Kysyin tutkijalta, että pitäiskö tilata ne poranäytteet, niin hän sanoi, että tietenkin jos ei oireet tällä lapsellamme helpota, niin voihan sitäkin harkita muttei nyt tosiaan mitään välttämättömyyttä ole.

Mies suhtautuu yli nuiveasti asiaan. Hänen mielestään näytteiden otto olisi rahojen tuhlausta.

Minä taas haluaisin sielulleni rauhan, että emme aiheuta lapsille mitään peruuttamatonta.

Mitä tekisitte?

Itsellä tämä asia kuumottaa niin kokoajan kielenkantoja, että miehenkin kanssa varmaan käyty jo eron rajamailla, useaan otteeseen:(

Kyllä mies sanoi, että hommaa vain tutkijat, mutta jos mitään ei löydy, niin minun pitää sitten maksaa viulut. Sanoin,että minulle tämä asia ei ole hinnasta kiinni, mutten ymmärrä miehen asennetta koko hommaan, keleen, kele.

Eiköhän tuo terveys ole se ykkönen.

Onko kellään ollut mitään vastaavaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, homekoirateam haukkui koko talon, turhaan. Koko talo revittiin auki eikä ollut kuin yksi kohta mikä piti korjata. Käytännössä sama vaikka olisi itse alkanut hajottaa paikkoja. Miten näistä koirista on tehty jumalia vaikka haukkuvat vähän kaikkea missä saattaa olla jotain.. Jo sopimus poistaa vastuun koiralta, lukekaa vaikka itse.

Vierailija
22/23 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän homeille oireilee ja niistä sairastuu vaikka raja arvo ei ylity. Johan te oireilette. Sädesieni on vaarallinen myrkky ja ilmanvaihdon korjaaminen ei sitä poista. Ei kannata nyt jäädä vatvomaan asiaa vaan toimia ennen kuin lapsikin sairastuu pysyvästi astmaan.

Eihän kukaan halua myöntää että itse rakentamassa talossa on ongelma. Näin kuitenkin on enkä nyt usko että takkapuista oireilette vaan siellä on ihan rakenteissa sitä hometta. Korjaus kustannusarviota ja laajempaa tutkimusta. Ota ihmeessä ne rakenneavaus näytteet, voi tulla ilmi vielä jotain muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vintti.yle.fi/ohjelmat.yle.fi/homeloukku/miian_jounin_perhe.html

Siinä sitä asiantuntijaa suomen sisäilmatutkimukselta, itse piti oikeuden kautta osoittaa salmisen huijaukset. Älkää menkö lankaan titteleiden takia.