Parmesanjuusto vanhenemassa, reseptejä kehiin, kiitos!
Joo, pastaruokien päälle voi raastaa, mutta mitä muuta?
Kommentit (9)
Mulla on jääkaapissa parmesan-pala, jonka pakkausen p.e. päiväys on 8.4. ja ainakin tänään vielä veistelin siitä pastan päälle ihan hyvää juustoa.
Voithan sen raastaa pakkaseen, siitä on helppo rapsuttaa irti sopiva määrä tarpeen tullen.
Joskus olen tehnyt salami-parmesan-muffineja, oli hyviä. En vaan muista, mistä tuo ohje oli, löytyisköhän googlella..?
Paistetun pizzan päälle lastuina, aivan ihanaa. Varsinkin jos pizza sattuu olemaan ilmakuivatusta kinkusta tehty..
ripotella gratiinien päälle, sekoittaa lihapullataikinaan.
Oikeasti parmesaani on käyttökelvotonta vasta kun se on homeessa ja silloin ei muu auta kuin heittää se menemään.
(Oletan että sinulla on pala parmesaania ja olet säilyttänyt sen ilmatiiviisti, siis ei sitä pussitettua raastetta.)
Päälle voi laittaa vielä jotain maustetta (itse olen laittanut esim. pippuria, oreganoa, kuminaa, rosmariinia), tulee hyviä "sipsejä".
Hyvää tulee (no minusta ainakin:-)) kun sekoittaa parmesaniraastetta perunamuusin sekaan (vähän kuin gnocchitaikinaa).
Mutta en ole itsekään tuohon törmännyt, että parmesani menisi vanhaksi?
Olen joutunut heittämään homehtuneen parmesanjuuston tunkioon, enkä halua toista kertaa heittää. Ja toski on parmesanjuustopala, eikä valmista raatetta. Eihän se olisi sama asia, todellakaan.
ap
Googleta Kinuskikissan ohje Parmesaanikakusta. Toimii! :)
Pestokastike ja parmesan patongin väliin. Avokadolle . Makaronille.
Parmesanjuusto vanhenemassa? Miten?