Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanookaa rehellisesti loppuuko vauvakuume koskaan?

Vierailija
15.05.2011 |

Meillä on jo lapsia ja oli aivan selvä juttu, ettei tällä erää tule lisää ainakaan 4v sisään. Minulla on vain aivan hirveä vauvakuume taas. Enemmän biologinen kuin järjellinen. Kaipaan raskautta en niinkään tarvitsisi lisää lapsia tai ainakaan olla pois töistä.

Pohdin nyt, että jos antaisin nyt lapsen vielä tulla niin loppuisiko se vauvakuume? Miten teille on käynyt? Vai onko se päätös vain pakko tehdä, että lapsia ei tule vaikka tavallaan niitä tosi paljon (biologisesti) haluaisi? Eli menikö teillä vauvakuume iän mukana pois, tai sen ylimääräisen lapsen jälkeen tai jonkun lapsiluvun?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee niitä vauvoja vaan pitkittääkseen pikkulapsiaikaa ja ollakseen kotona. Heidän tuntuu olevan vaikea päästää irti siitä vaiheesta. On normaalia antaa elämän mennä eteenpäin ja nauttia rauhassa niistä kasvavista lapsista ja tehdä heidän kanssa isompien juttuja. Niin ettei aina niin monelle hauskalle ole esteenä uusi pikkuinen... Ikuiset kuumeilijat, kaikella ystävyydellä: hankkikaa elämä!!!

Minä olen potenut vauvakuumetta monta vuotta mutta "parantunut" siitä. Meillä on kolme lasta jotka syntyneet 4,5 vuoden sisällä ja nyt kun nuorinkin on jo 2v, tuntuu, että meidän osalta vauvat on tehty, nyt nautitaan näistä vähän isommista ja odotetaan mitä elämä tuo tullessaan. Vähän enemmän omaa aikaa ei olisi pahitteeksi;)ja onhan isompienkin lasten kanssa kivaa! Hädin tuskin riitän näille kolmellekin enkä kertakaikkiaan enää jaksaisi enkä haluaisi aloittaa koko rumbaa alusta. Että minä ainakin sanon, että kyllä se kuume jossain vaiheessa voi mennä ohi:)

Vierailija
22/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen "vasta" 35v ja lapsia on neljä. Lisää haluaisin palavasti vaikka oma järki sanoo että ikää on jo ihan tarpeeksi ja oma jaksaminen ei riittäisi. Kolme meille piti tulla ja neljäs oli pitkän taivuttelun tulos että mies suostui, ja siis tätä tietoa ehdottomasti viimeisemme.

..lisääntyä kuin kanit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Itse tosin kuulun noihin ikuisiin vauvakuumeilijoihin(olen 37v, 4-lasta: vanhin 13v, nuorin 1v). Minäkin haluaisin vielä yhden vauvan, hoitaa ja helliä - olla kuplan sisällä vielä kerran, mutta kun ei se onnistuisi enää mitenkään, kun pitää muutkin lapset huomioida. Ja todellakin, murkkuikäiset vaativat todella paljon!! Olisi itsekästä, jos vielä tekisin lisää lapsia, vaan on katsottava tosiasioita silmiin, etten pystyisi enää jakaantumaan yhtään enempää ja useammalle lapselle, kun nytkin tekee tiukkaa.Ei olisi lapsia kohtaan reilua. Pitää nyt nauttia tästä viimeisestä "vauvasta", ja aloittaa sitten ns.normaali elämä, vaikka kuume kuinka pakottaisi.

Vierailija
24/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotka haluavat lisääntyä ja lisääntyä ja täyttää maan!!!

Apuva!

Vierailija
25/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapään hinkkaamiseen.

Vierailija
26/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jossain vaiheessa on otettava järki käteen. Meillä on 5 lasta ja olen rättiväsynyt. Ei olisi ehkä kannattanut seurata "biologista vauvakuumetta". Eihän näitä nyt poiskaan antais, mutta kyllä asiaa pitää järjelläkin miettiä eikä vain hormoonihuuruisten lasien läpi.

Vierailija
27/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te, että teidän lapsenne haluavat, että teillä on niin monta mukeloa? Ei ole aikaa riittävästi kullekin lapselle, kaikesta jäävät tietyllät avalla paitsi, jos nyt ei jatkuvaa älämölöä lasketa!

Vierailija
28/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös toisiaan, eikä kukaan ole varmasti jäänyt mistään paitsi. Meillä siis 4 lasta. Itse olen 5 lapsisesta perheestä ja muistan vieläkin miten paljon odotimme vielä yhtä pientä sisarusta perheeseemme (äitini oli raskaana, mutta sai keskenmenon myöhäisillä viikoilla). Olin tuolloin jo yläasteella ja surin tapahtunutta pitkään. Samoin nyt aikuisiällä sisaruksista on paljon iloa ja tukea. Siksi haluan omille lapsillenikin kai tarjota samaa.

Vierailija
29/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt toista lastamme ja olimme mieheni kanssa sitä mieltä, että toinenkin lapsi saa tulla, jos on tullakseen.

Vierailija
30/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös toisiaan, eikä kukaan ole varmasti jäänyt mistään paitsi. Meillä siis 4 lasta. Itse olen 5 lapsisesta perheestä ja muistan vieläkin miten paljon odotimme vielä yhtä pientä sisarusta perheeseemme (äitini oli raskaana, mutta sai keskenmenon myöhäisillä viikoilla). Olin tuolloin jo yläasteella ja surin tapahtunutta pitkään. Samoin nyt aikuisiällä sisaruksista on paljon iloa ja tukea. Siksi haluan omille lapsillenikin kai tarjota samaa.

Että ne narisevat narsistimammat jotka eivät jaksa imettää, valvoa tai mitään muutakaan lastensa kanssa arvostelevat toisten lastenhankkimista, kun itse eivät kykene/jaksa sitä. Pöh, sanon minä. Olen samaa mieltä kuin em. kirjoittaja.

Vierailija
31/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume loppu silloin, kun vanhin lapsi ilmoitti, että olen tulossa mummoksi. Eli minulla on 18, 12, 7 ja 4 vuotiaat lapset. Ja lapsikuume on ollu ehkä kymmenen vuotta. Nyt lakkas se ja olen kyllä tietynlaiten vapautunu.

Vierailija
32/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvakuumeeni on krooninen, aina heti synnytyksen jälkeen teki jo lisää mieli:)

Tehtyäni 3 lasta 5 vuoden sisään ja kun kaksi pienintä ovat valvottaneet pian 3 vuotta, voin vihdoin todeta, ettei pätkääkään enää tee vauvaa mieli!

Vierailija
33/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytin 40v ja tajusin, että kolmessa lapsessa on tekemistä välillä liikaakin.

Vierailija
34/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee niitä vauvoja vaan pitkittääkseen pikkulapsiaikaa ja ollakseen kotona. Heidän tuntuu olevan vaikea päästää irti siitä vaiheesta.

On normaalia antaa elämän mennä eteenpäin ja nauttia rauhassa niistä kasvavista lapsista ja tehdä heidän kanssa isompien juttuja. Niin ettei aina niin monelle hauskalle ole esteenä uusi pikkuinen...

Ikuiset kuumeilijat, kaikella ystävyydellä: hankkikaa elämä!!!

Ainakaan en totisesti tahtoisi olla kotona. Olen ns.uraäiti ja työskennellyt läpi kaikki äitiyslomat, sekä palannut töihin lasten ollessa 9-11kk. Työt ovat minulle ehkä suurin syy etten ole jo raskaana taas. Ja kuten sanoin, en oikeastaan kaipaisi sitä vauvaakaan vaan enemmän sitä raskautta. Jotenkin kiitän tämän aivan biologiaan ja myös siihen, että olemme hyvin rakastuneita yhä mieheni kanssa. Mutta seonnut totta, että kun lapset on tehty olisi hyvä keksiä jokin uusi pitkäntähtäimen projekti. Ehkä vene... Auttaisiko? T.ap

Vierailija
35/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä välittömästi tajuaa, ettei olisi kannattanut hankkia suurta perhettä.

Kun olet päälle 40v ja huomaat, että oma elämäkin olis kiva, haihtuu se vauvakuume viimeistään.

komppaa tätä lausahdusta kympillä. Vaikka lapsistani olen onnellinen, niin onneksi sitä neljättä ei koskaan tullut! Elämässä on paljon muutakin kuin lapset ja näissä kolmessakin on ihan riittävästi tekemistä.

Vierailija
36/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alan toivoa, etteivät miniät enää saisi lapsia kun en jaksa enää valvoa auttaessani :-). T.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän