Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanookaa rehellisesti loppuuko vauvakuume koskaan?

Vierailija
15.05.2011 |

Meillä on jo lapsia ja oli aivan selvä juttu, ettei tällä erää tule lisää ainakaan 4v sisään. Minulla on vain aivan hirveä vauvakuume taas. Enemmän biologinen kuin järjellinen. Kaipaan raskautta en niinkään tarvitsisi lisää lapsia tai ainakaan olla pois töistä.

Pohdin nyt, että jos antaisin nyt lapsen vielä tulla niin loppuisiko se vauvakuume? Miten teille on käynyt? Vai onko se päätös vain pakko tehdä, että lapsia ei tule vaikka tavallaan niitä tosi paljon (biologisesti) haluaisi? Eli menikö teillä vauvakuume iän mukana pois, tai sen ylimääräisen lapsen jälkeen tai jonkun lapsiluvun?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen "vasta" 35v ja lapsia on neljä. Lisää haluaisin palavasti vaikka oma järki sanoo että ikää on jo ihan tarpeeksi ja oma jaksaminen ei riittäisi. Kolme meille piti tulla ja neljäs oli pitkän taivuttelun tulos että mies suostui, ja siis tätä tietoa ehdottomasti viimeisemme.

Vierailija
2/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen "vasta" 35v ja lapsia on neljä. Lisää haluaisin palavasti vaikka oma järki sanoo että ikää on jo ihan tarpeeksi ja oma jaksaminen ei riittäisi. Kolme meille piti tulla ja neljäs oli pitkän taivuttelun tulos että mies suostui, ja siis tätä tietoa ehdottomasti viimeisemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia olen kyllä aina halunnut kolme ja kahden jälkeen kaipasin todella kovasti sitä kolmatta. Mies ei ollut valmis kovin pian siihen kolmanteen ja siksi jouduin odottamaan vuosia. Onneksi mies lopulta suostui tuohon kuopukseen :) Olen aivan varma, että olisin katkeroitunut, jos en olisi saanut edes yrittää kolmatta.

Kun tuon kolmannen sain, ei mulle tullut enää "pakkoa" saada lisää. Olen tosi onnellinen näin. Tosin jos mies olisi ehdottanut neljättä (aivan mahdottomuus,) mä olisin ollut valmis. Mutta ei yhtään enempää.

Vierailija
4/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä välittömästi tajuaa, ettei olisi kannattanut hankkia suurta perhettä.

Kun olet päälle 40v ja huomaat, että oma elämäkin olis kiva, haihtuu se vauvakuume viimeistään.

Vierailija
5/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 26 kun lapsi syntyi. Seuraava vauvakuume tuli kun lapsi oli n. 1,5 v, meni ohi vuoden päästä eikä ole sen jälkeen ollut. Nyt olen 35.

Vierailija
6/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä välittömästi tajuaa, ettei olisi kannattanut hankkia suurta perhettä. Kun olet päälle 40v ja huomaat, että oma elämäkin olis kiva, haihtuu se vauvakuume viimeistään.

isoimmat on jo teinejä, ei ole kuume laantunut...

Kakkonen

Vierailija
7/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta n. 22 v iässä.

olin 26 kun lapsi syntyi. Seuraava vauvakuume tuli kun lapsi oli n. 1,5 v, meni ohi vuoden päästä eikä ole sen jälkeen ollut. Nyt olen 35.

Vierailija
8/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tänä keväänä oli taas ja se haihtui kun vahdin kaverin 2-vuotiasta viikonlopun ajan,tajusin etten todella enää halua sitä.

Vierailija
9/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsia oli kaksi oli ihan selvää, että kolmas saa tulla milloin vaan ja vauvakuume oli kova!

Nyt nuorimmainen on 4v, itse olen 40 v ja voin sanoa että vauvakuume on todellakin lopullisesti ohi. Vauvat on ihania, mutta en ikinä, ikinä haluaisi enää olla raskaana, synnyttää tai hoitaa omaa vauvaa!

Ehkä se liittyy ikäänkin vähän, ainakin itselläni, sillä tavalla että kun fyysisesti paras vauvojensaanti- ikä alkaa olla ohi, niin vauvakuumekin hiipuu.

Vierailija
10/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanniskelemaan parkuvaa kolmeviikkoista, niin haihtuu vauvakuume hetkeksi. :)

Vierailija
11/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ekaa lasta olin kuumeessa jo kauan ennen kuin lapsen "tekeminen" olisi ollut järkeää. Kuume oli kova jo kun esikoinen oli vauva (hankala sellainen). Kuumetta pukkasi myös kun olin lasten kanssa hoitovapaalla ja elämä oli aivan ihanaa.

Sitten menin vaativiin ja stressaaviin töihin, kuopuksella oli korvakierre ja kamala uhmaikä, esikoinenkin sairasteli normaalit flunssat yms. (=ekana talvena ei ollut montaakaan viikkoa etteikö jonkun pitänyt olla kotona sairaan lapsen kanssa), huomasin kuinka kivaa on saada palkkaa ja osaa asioita, innostuin jatko-opinnoista jne. Vauvakuume oli todellakin tiessään.

Nyt nautin kun huomaan lasten kasvavan. En todellakaan haluaisi perheeseemme vauvaa tai uhmaikäistä. Jos "vahinko" tapahtuisi olisin todella järkyttynyt.

Vierailija
12/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kolme ja tuntuu nyt että en riitä millään kolmelle lapselle. Kaikki lyhyin ikäeroin. Mies toivoisi vielä neljättä...En tiedä suostuisinko siihen. Toisaalta kun aikaa vähän menee niin taas voisi jaksaa vauvankin.

Vierailija
13/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vauvakuume iski vauvan ollessa 6vko. Minulla on vaan superhelpot synnytykset yms. Ikääkin olisi niin, että perheemme ennättäisi kasvaa lestadiolaisiin mittoihin ennen hedelmällisen ajan loppua.

Sille vielä joka sanoi teinien kanssa olevan raskasta. Sen näkee sitten. Itse elän vielä siinä kuvitelmassa, että sitä omaa aikaa on kun lapset kasvavat kouluikään. Suunnittelen jo innolla mitä uusia harrastuksia pääsen heidän vanavedessään aloittamaan jne. Odottelen että he 10 vuoden päästä pääsevät kanssani oman lajini aikuistreeneihin. Tai saadaan kotona bändi kasaan kun tulee lisää soittajia yms.

Vierailija
14/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille kommenteista!

Vierailija
15/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvakuumeeni on krooninen, aina heti synnytyksen jälkeen teki jo lisää mieli:)

Tehtyäni 3 lasta 5 vuoden sisään ja kun kaksi pienintä ovat valvottaneet pian 3 vuotta, voin vihdoin todeta, ettei pätkääkään enää tee vauvaa mieli!

Vierailija
16/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea ja rankka hoidettava ensinmäisen vuoden.

Ei ole aika parantanut, eikä paranna. Oli ollut itsestään selvä, että kolme lasta on tervetullut, mutta kyllä selkesi kakkosen jälkeen, että on ehdottomasti viimeinen.

Vierailija
17/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä vauvakuume edes tuntuu. Kaksi lasta on, kumpaakaan ei juuri suunniteltu, mutta otettiin lämpimästi ja rakkaudella vastaan.

Vierailija
18/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee niitä vauvoja vaan pitkittääkseen pikkulapsiaikaa ja ollakseen kotona. Heidän tuntuu olevan vaikea päästää irti siitä vaiheesta.

On normaalia antaa elämän mennä eteenpäin ja nauttia rauhassa niistä kasvavista lapsista ja tehdä heidän kanssa isompien juttuja. Niin ettei aina niin monelle hauskalle ole esteenä uusi pikkuinen...

Ikuiset kuumeilijat, kaikella ystävyydellä: hankkikaa elämä!!!

Vierailija
19/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ikään (35v) ja siihen että esikoinen tuli teini-ikään.

Vierailija
20/36 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ikään (35v) ja siihen että esikoinen tuli teini-ikään.

biologisesti mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan