Että ottaa aivoon kuulla mieheltä..
Meillä pari täystuhoa, jotka sotkevat jatkuvasti. Uhmisikäiset siis. On myös vauva joka valvottaa minua aivan huikeasti, olen tosi väsykissä ja viimeisillä voimilla hoitelen lapsia. Panostan ruokaan, lasten kanssa ulkoiluun jne. perusjuttuihin. Kotihommiin jää vähän aikaa ja voimia, mutta tykkäisin toki hirveästi että koti olisi siisti, sotku ahdistaa ja rasittaa (tietysti siivoan, laitan pyykkejä, pesen tiskejä mutta kaaosta on!). Oltiin lasten kanssa viikko poissa ja mies oli itsekseen, piti kodin siistinä sillä aikaa. Kun tultiin ja lapset taas sotkivat mies tokaisi mulle "kyllä oli siistiä kun MINÄ olin täällä, taas saatananmoinen sikolätti kun TE tulitte tänne". Kysyin että minäkö täällä sotken, ei vastannut. Siis todella syyttää minua tästä! Mä en jaksa!! Molemmat hoidetaan kotia, mutta miehen mielestä minä teen näköjään liian vähän sen eteen. Tekisi mieli jättää koko huusholli sille viikoksi, vaan ei se vauvan ja miehen töitten vuoksi onnistu. Näkisi mistä ne sotkut johtuu.... Tuli heti masisolo olla täällä kotona.
Kommentit (16)
Kyllä noiden isompienkin kanssa vielä saisi suht helposti pidettyä kotia kunnossa kun olisi kädet vapaina siivoilemaan, mutta vauvaa roikotellen se jo vaikeampaa! Kun sattuu olemaan sellainen vauva että äidissä kiinni eikä muualla viihtyisi, eikä viihdy liinassakaan. Voi kun tämän koko setin voisi jättää miehelle, näkisi..
Muakin suututtaa puolestasi. Jumalauta, kai nyt aikuisen ihmisen yksin on helppo pitää koti siistinä, senkus laittaa kaikki paikoilleen samantien, mitä on käyttänyt.
Eikö mies ole tosiaan ollut kaksin lasten kanssa esim. viikonloppua kotona ja nähnyt, mistä ne sotkut syntyy, kuin salaa??! Ellei, niin olisi korkea aika. Miehen työt, joo, ihan hyvä tekosyy hänelle, mutta jos suhteenne edes hipaisee tasa-arvoa, niin sano, että sinä tarvitset vuorostasi omaa aikaa poissa kotoa ja menet viikonlopuksi jonkun ystäväsi luokse, vaikka sitten sen vauvasi luo. Että sovitaan vaan joku viikonloppu tarpeeksi kauas, että ehtii varmasti sumplia työhommansa siihen jamaan, että se on kotiviikonloppu.
Mua niin VITUTTAA tommonen elvistely, kuinka mieheltä muka sujuu ohimennen siisteyden ylläpito, eikä hiventäkään arvostusta naisen panokselle kodin eteen. AAAARGH, näen punaista sun puolesta! Ja vielä kun kuulostat oikein mahtavalta äidiltä; totta kai tärkeämpää on lasten kanssa vietetty aika ja kotiruoka, siinä ohessa ei paljon muuta hoideta kuin pakolliset pyykinpesut ja tiskit, ihan jokaista palikkaa ja nukkea ei ehdi koko ajan omalle paikalleen kiikuttaa.
Rispektiä sulle minulta ja varmasti meiltä muiltakin äideiltä täällä palstalla, me kyllä tiedämme miten isoa työtä teet siellä kotona! :) Harmi vaan ettei miehesi ole koskaan (?) tarvinnut tehdä sitä, eikä hän näin ollen oikeasti käsitä, mitä se työ on. Ei varmaan tarkoittanut tahallaan loukata, hänellä vaan ei ole aavistustakaan.
menet viikonlopuksi jonkun ystäväsi luokse, vaikka sitten sen vauvasi luo.
Vauva varmaan asuu ihan kotosalla, mutta jos hänen KANSSAAN... jonkun ystäväsi luo. :D
Ois syytä ehkä oikolukea paatoksensa ennen lähettämistä... XD
asemasi ja siivousrajotteesi miehellesi? Entä eikö mies sitten koskaan voi olla vauvan kanssa ilman sinua (pulloruokinta pumpatulla maidolla)? Eikö sinulla ole koskaan omaa aikaa? - Ei tarvitse lähteä viikoksi pois, mutta varmaan yksikin päivä (tai puoli päivää) voisi tehdä sinulle hyvää ja avata miehen silmiä. Lähde miehesi seuraavana vapaapäivänä edes osaksi päivää pois (harrastamaan, shoppaamaan, mitä ikinä) ja kysy palattuasi mieheltä, mitä kaikkia kotitöitä hän on poissa ollessasi saanut tehtyä ja oliko helppoa!
Valitettavasti vauva ei huoli pulloa, joten en syöttöväliä kauempaa voi olla poissa :((
mitä tapahtuisi, jos sinä vaikka sairastuisit tms. syystä estyisit imettämästä? Eikö vauva todellakaan huolisi pulloa, vaan kuivuisi ja joutuisi sairaalaan? - Ei vauva varmasti huolikaan pulloa, jos vaihtoehtona on rinta ja äidin läheisyys (jos sitä siis tarjotaan heti vaihtoehtona, kun pullo ei välittömästi maistu).
Oletteko kokeilleet hörpyttämistä, rintamaitoa pullosta ja kaikkia keinoja? Niin, ettei äiti ole samassa tilassa eikä heti luovuteta? Hieman enemmän nälkäinen vauva, jolla on vaihtoehtona vain isä ja pullo/muki, saattaa huoliakin sen pumpatun maidon...Minusta se on aina kaikkien etu, jos vauva ei ole kiinnin VAIN äidissä. Isä saa vahvistusta omalle vanhemmuudelleen ja vauvan ja isän suhde saa lisää läheisyyttä ja luottamusta. Äiti jaksaa paremmin, kun saa edes joskus hieman vapautta eikä ole ainoa lapseen "pakkosidottu".
Minkä ikäinen vauva on kyseessä?
hyväksyntää mutta et saa sitä mikä sinulle kuuluisi ja mikä tekisi sinut onnelliseksi tuossa loputtomassa puurtamisessasi.
Tässä muutama ehdotus:
Vie puolet leluista kellariin ja sit välillä vaihdat.
Siivoa muutenkin kaapit turhasta sekä liiat huonekalut pois! Näin jaksat pitää paikat paremmin kunnossa.
Näe vaivaa ja opeta lapset tavoille = kengät järjestykseen ja lelut tiettyyn paikkaan + muuta.
Ehdottomasti lähdet v-lopuksi vauvan kanssa lomalle jonnekin ja lapset jää isälleen etkä laita ruokaa valmiiksi etkä siivoa. Toista tämä silloin tällöin. Sitä ennen juttelet lääkärisi kanssa ja kysy hänen mielipidettään = varmistat selustasi!.
Tekisisi mieleni sanoa, että älä odota miehesi hyväksyntää asialle vaan lähdet ja pidä suusi kiinni, vihassa ei kannata lähteä:)
mitä te oikein valitatte? Naisethan on luotu em. tehtäviin...
Jos mä ja lapsi lähdettäis jonnekin ja mies jäisi yksin kotiin, niin sikolättihän tästä huushollista tulisi! ;)
mihin luotu?
Naiset on luotu miehelle toveriksi ja avuksi kun miehet ei muuten pärjää!
Miesten pitäisi pitää hyvä huoli perheestään ettei vaimo uuvu lasten kanssa. Vai oletko ollut minkäpituisen ajan lasten kanssa kotona ja kokeillut!
Minä olen ollut monta vuotta kotiäitinä ja työssä ja sanon, että muualla työssä pääsee paljon helpommalla kuin kotona muksujen kanssa!
Ajatella, mutta tämä on faktaa ja piste!
Kehuu miten se aina siivoaa jälkensä eikä sille vaan mene perille että niputta kolme lasta ja minut yhdeksi. Samaten minulla aina kestää pukea (puen 2 pienintä+itseni), minä (me) en sammuta valoja, jne.
En enää välitä sen sanomisista, jos sitä ottaa päähän niin siivotkoon. Minä annan nyt tissiä!
(tai vauvan kanssa jos rintaruokinnassa) viikonlopuksi jonnekin ja jätä mies täystuhojen kanssa kotiin niin saa kokea käytännössä miten koti pidetään siistinä...
Ihan suututtaa puolestasi kun tuommosta suustaan päästelee!!!
mihin luotu?
Naiset on luotu miehelle toveriksi ja avuksi kun miehet ei muuten pärjää!
Miesten pitäisi pitää hyvä huoli perheestään ettei vaimo uuvu lasten kanssa. Vai oletko ollut minkäpituisen ajan lasten kanssa kotona ja kokeillut!Minä olen ollut monta vuotta kotiäitinä ja työssä ja sanon, että muualla työssä pääsee paljon helpommalla kuin kotona muksujen kanssa!
Ajatella, mutta tämä on faktaa ja piste!
Jep, naiset on luotu tyydyttämään miesten seksuaaliset tarpeet ja hoitamaan lapsia, siivoamaan ja pitämään koti kunnossa ja mies tyytyväisenä!
ei puhunut siis sinusta... eli ei syytä sinua.
mitä tapahtuisi, jos sinä vaikka sairastuisit tms. syystä estyisit imettämästä? Eikö vauva todellakaan huolisi pulloa, vaan kuivuisi ja joutuisi sairaalaan? - Ei vauva varmasti huolikaan pulloa, jos vaihtoehtona on rinta ja äidin läheisyys (jos sitä siis tarjotaan heti vaihtoehtona, kun pullo ei välittömästi maistu). Oletteko kokeilleet hörpyttämistä, rintamaitoa pullosta ja kaikkia keinoja? Niin, ettei äiti ole samassa tilassa eikä heti luovuteta? Hieman enemmän nälkäinen vauva, jolla on vaihtoehtona vain isä ja pullo/muki, saattaa huoliakin sen pumpatun maidon...Minusta se on aina kaikkien etu, jos vauva ei ole kiinnin VAIN äidissä. Isä saa vahvistusta omalle vanhemmuudelleen ja vauvan ja isän suhde saa lisää läheisyyttä ja luottamusta. Äiti jaksaa paremmin, kun saa edes joskus hieman vapautta eikä ole ainoa lapseen "pakkosidottu". Minkä ikäinen vauva on kyseessä?
tässä taas yksi imetysvastainen!!Ei kyse ole imetyksestä vaan siitä,että ap;n mies ei ymr hevon veetä lapsiperheen arjesta!ukkoa on taidettu passata liikaa!ettäs kehtaa valittaa!hankkikoon siivoojan jos ei ukko viitti siivota!!
Mitä sit täällä valitat,mee siivoomaan...