Byggmax? Jollakin kokemuksia yrityksestä?
Nyt on tv:ssä jo jonkin aikaa pyörinyt Byggmax-nimisen rakennus- & remonttitarvikefirman mainoksia. Onko jollakin kokemuksia Byggmaxista? Perustuu ilmeisesti pitkälle nettiostamiseen ja suoraan varastohakuun. Onko ne tarvikkeet todella siellä niin paljon halvempia?
Miten ostaminen toimii: ostetaan ja maksetaan ensin netin kautta ja sitten käydään hakemassa tavarat varastosta vai?
Kommentit (35)
Tuota noin, Byggmax on ITSEPALVELU -kauppa. Tämä takia sielä ei ole henkilökuntaakaan.
Jos palvelun perässä etsii kauppaa, kannattaa suunnata muualle. Tosin hinnat ovat sitten korkeampia, eikä kyllä sieltäkään saa palvelua. Itse olen asioinut Byggmaxxissa kahdesta syystä:
1. Saa rauhassa pihalla tutkia ja ottaa kamat itse
2. Hinnat reilusti halvemmat kuin missään
Edullinen se ainakin on. Markkinoitten edullisimmat klapit niillä on myös
Ihan jees kauppa.
Seinäjoella on ollut BYGGMAX pian parisenvuotta? Yleensä mitä ohi ajelee niin piha on todella hiljainen. Myyjät on enemmänkin rahastajia eikä mitään myyjiä. No tarve tuli eristevillalle, ajoin tontille ja villalaiturin viereen ja totesin että 4metriä korkealta en villoja ala alas heittämään trukkia tarvis joten myyjää etsimään. Myymälää kohti kävellessä ovi aukesi ja joku myyjä sieltä kyseli että onko joku hukassa, olin ainoa asiakas sillähetkellä ja myyjiä oli sentäs nejlä. Jos jouten on aikaa olla niin luulisi asiakkaan ilmestyessä palvelunkin pelaavan.
Paska paikka ja ikävät myyjät. Hinnat on kuitenkin rehellisesti näkyvillä joten ei tarvi k-lautaa, talkkia haltmania ONNEKSI VAIVATA!
Ihan jees kauppa.
Seinäjoella on ollut BYGGMAX pian parisenvuotta? Yleensä mitä ohi ajelee niin piha on todella hiljainen. Myyjät on enemmänkin rahastajia eikä mitään myyjiä. No tarve tuli eristevillalle, ajoin tontille ja villalaiturin viereen ja totesin että 4metriä korkealta en villoja ala alas heittämään trukkia tarvis joten myyjää etsimään. Myymälää kohti kävellessä ovi aukesi ja joku myyjä sieltä kyseli että onko joku hukassa, olin ainoa asiakas sillähetkellä ja myyjiä oli sentäs nejlä. Jos jouten on aikaa olla niin luulisi asiakkaan ilmestyessä palvelunkin pelaavan.
Paska paikka ja ikävät myyjät. Hinnat on kuitenkin rehellisesti näkyvillä joten ei tarvi k-lautaa, talkkia haltmania ONNEKSI VAIVATA!
Ihan jees kauppa.
Tavara on sellaista laadultaan ettei muut rautakaupat myy ja koitapa saada CE meekinnät tuotteista...
Höpöhöpö. Myyvät käytännössä ihan samaa tavaraa kuin muutkin. Osa on ihan suoraan merkkitavaraa ja osa taas sellaista merkkitavaraa, joka ei ole ko. merkin omassa paketissa..:).
Yllätyksekseni huomasin että iso osa heidän tavaroistaan on itseasiassa kotimaisia.
Itse ostin kokeeksi tuota itsetasoittuvaa lattiatasoitetta joka on lähes 3 kertaa halvempaa kuin muualla ja laadultaan parasta mitä itse olen koskaan käyttänyt. Yritin tutkia kenen valmistama se on, mutta tietoja ei löytynyt. Hakiessani myymälästä lisää, huomasin lavan muoveissa valmistajan nimen. Nimi oli Bostik..:)
NIIN PASKAA TOIMINTAA KUIN VERKKOKAUPPA KUN VAAN IKINÄ VOI OLLA, TILASIMME TUOTTEEN JA TOIMITUSAJAKSI LUVATTIIN 3-5 ARKIPÄIVÄÄ. KUUDENTENA PÄIVÄNÄ SOITIMME JA KYSYIMME MISSÄ TUOTE VIIPYY. LATELIVAT VALHEEN ETTÄ MUUTAMA PÄIVÄ NIIN SE TULEE. TÄSTÄ 4 ARKIPÄIVÄÄ ETEENPÄIN SOITIN JA KYSYIN ETTÄ MISSÄ TUOTE VIIPYY? OHO NO NYT EI MENE KUIN MUUTAMA PÄIVÄ JA SAAT SEN RAHTIVAPAASTI, LUPASIVAT SOITTAA TAKAISIN EIVÄTKÄ SOITTANEET! RULJANSSIA ON NYT KESTÄNYT 13 ARKIPÄIVÄÄ JA TUOTETTA EI VIELÄKÄÄN NÄY, PUHELINVAIHTEEN TYTTÖ NIMELTÄ NIINA NAURAHTI MINULLE PUHELIMESSA KUN KERROIN ASIAA ETTÄ MISSÄ TUOTE VIIPYY? EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN
Me tilattiin maaliskuun loppu puolella hiiligrilli joka ei ollut halvimmasta päästä. Tuote tuli suht koht lupaamassa ajassa, mutta kun kokosimme grillin alkoi vikoja löytymään. Osat ei mennyt paikoilleen, maalia puuttui yms. Reklamoimme tuotetta saimme vastaukseksi että saatte grilliin suojahupun... No joo kyllähän se olis peittänyt maalin puuttumiset, mutta kun grilliä ei saanut täysin kasaan... Odottelimme vastausta soittelimme useaan otteeseen ja sitten kuukauden kuluttua siitä kun grilli oli saapunut ja reklamointi oli tehty soitin hyvin äkäisen viesti ja sanoin ottavani kuluttaja asiamieheen yhteyttä niin lupasivat selvittää miten toimitaan. Seuraavana päivän tuli email, että saamme uuden grillin. No se nyt saapui ja ihan yhtä potkittu laatikko kun edellinenkin täytyy kasata ja katsoa saavatko viedä molemmat helvettiin..
Turun liikkeestä olen ostanut polttopuut klapit kahtena vuonna useampaan otteeseen ja aina on ollut hyvä palvelu kun olen pyytänyt nostamaan säkit autoon. Klapit ovat kyllä välillä olleet vaikeita palamaan, ehkä liian tuoretta ja Virosta tulleet.
Byggmaxin mainoksista käy ilmi että kauppaa ei ole tarkoitettu naisille niin en käytä. (Harvinaisen tökeröä mainontaa muuten.)
Itse olen käynyt koko sen historian ajan kun remppaan vanhaa mökkiä, parasta kun saa itse valita mitä ottaa ihan rauhas. Olen saanut hyvää palvelua ja kilpailukykyiseen hintaan. Muissa liikkeissä meinaa mennä hermot kun se ainut näkyvillä oleva varastomies tyhjää trukilla rekkaa ja joutuu odottamaan. Suosittelen byggmaxia
Seinäjoella tullut asioitua jo kolme vuotta. Viime syksynä jotain tapahtui...Palveluhalukkuus nimittäin romahti. En tiedä miksi, ainakin päällikkö sielä vaihtui lehti-ilmoituksen perusteella..liekö ollut vaikutusta asiaan en tiedä mutta into auttaa asiakasta ainakin katosi tuolloin. Noh eipä siinä,paskaa palvelua muuallakin joten ihan sama missä käy
Täällä taisi olla muutama bygmaxin oma mies mainostamassa. Maalit ja laastit jotain ihmetuotteita, joita pitäisi jonkun ensin testata...
Byggmax toimitti ruttuisen rullan kokolattiamattoa. Rullassa oli niin pahat rutut, että matto jäi asennuksen jälkeen kupruille, tulos oli hyvin epäsiisti. Reklamoin asiasta valokuvien kera. Byggmax myönsi että matossa näkyy aaltoilua. Yhtiö kehotti suoristelemaan mattoa, mutta ei suostunut mihinkään hyvitykseen. No, eihän tällainen matto tietenkään suoristu, kun sen jäykkä alustaosa on terävillä rutuilla.
Älkää siis ostako Byggmaxin halpoja kokolattiamattoja, vaan hankkikaa laatumattoa asiallisilta toimittajilta.
Haluaisin jakaa muille esimerkkinä bygmaxin toiminnasta.
Osimme tiskipöydän joka tuli kotiin tuotuna, ilman että sitä oli kukaan vastaanottamassa.
Teimme päällisin puolin tarkastuksen että kaikki kunnossa.
Asennuksen lopuksi poistimme pintaa suojaavan teipin ja tämän altaa paljastui iso klommo tiskialtaan etukulmassa.
Olin yhteydessä bygmaxin asiakaspalveluun jossa todettiin kuvien perusteella selkeä klommo mutta harmikseen ei kuulu heidän korvata klommosta aiheutuvaa esteettistä haittaa koska olimme ehtineet asentaa pöydän jota yli kolme viikkoa odotimme paikoilleen. Eli pintaa suojaavat teipit jotka oli tarkoitettu suojaamaan pöydän pintaa olisi pitänyt ottaa pois ennen asennusta.
Kuluttajasuojaan olimme yhteydessä ja he yrittivät sopua mutta bygmax ilmoitti ettei tule vastaan vaan asiakas vastaa teipin alle jääneenä klommon seuraukset. Meitä ohjeistettu tekemään tutkinta asiasta mutta lupasin bygmaxin asiakaspalveluun että teen asiasta korjoituksen lehteen ettei kukaan muu mene samaan lankaan että suojateipit pitää poistaa ennen asennusta ja jos et poista vastuu jää kokonaisuudessaan asiakkaan maksettavaksi.
Luonnollisesti bygmax ei saa meistä eikä monesta muustakaan rakennusalan firmasta asiakasta enään.
Byggmax on kallein ja vieläkin enemmän harmittaa, että miten niiden sivut voi olla niin paskat. Ei edes viitsi tehdä enää hintavertailua Byggmaxin sivuilla. Ei toimi, ei kerro tuotteista jne. liikaa tyhmiä popuppeja..
Tänään teki Vaasan myymälä sellaisen oharin että noutovaraston portti oli kiinni jo klo 18:55 vaikka pitäisi olla auki klo 19:00 asti. Hinnat ok mutta kun ajattelee kokonaiskustannuksia niin ei välträmättä halvin liike. Todella tarkkaan pitä esim painekyllästetyt tarkistaa liikkeessä. Itse kun luotin ehkä liikaa liikkeessä laatuun niin ikäväksen sain kotona todeta että paljon oli sekundaa joukossa. Halkeamia, vinoja, mitat mitä sattuu jne. Palvelustakaan ei voi paljon puhua. Ynseä katse myyjillä kun itsellä on pari kolmekymmentä vuotta lasissa enemmän. Jos kysyy jotain neuvoa niin tulee hyvin vaivautuneet ja palveluhaluttoman tuntuiset vastaukset. Ei mielestäni mitään todellisia myyjiä.
Kokkolan Byggmaxissa kävin tänään ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kyseisessä firmassa. Ynseä ja asiakasta halventava palvelu. Laadukasta puutavaraa pihdataan ja yrittävät myydä kieroja ja koloisia lautoja ensin.
Byggmax toimii drive-in periaattella. Keräät itse tarvikkeet (puu, kivi tms. tuotteet) pihalta ja ajat mittauskaistalle, jossa kerätyt tuotteet mitataan (tarkistetaan ja kirjataan ylös). Sen jälkeen voit kierrellä myymälän läpi ja kerätä oheistuotteet (ruuvit yms.). Myymälässä voi vierailla ihan muutenkin vaan. Itse olen saanut Byggmaxissa (Pori) todella asiallista palvelua ja olen löytänyt kaiken tarvitsemani. Kauppa ei sovi uusavuttomille, sillä työtekijöitä on todella vähän, joten todellinen asiakaspalveluaika on lähinnä neuvontaa yms. siitä mistä tuotteet löytyvät. :) Toivottavasti tästä on hyötyä sinulle. Hinnat löytyvät Byggmaxin nettisivuilta www.byggmax.fi ja itse olen huomannut, että esim. maalit ovat kolmanneksen tai jopa puolet halvempia kuin muualla. Puutavaroista on aina hyviä tyrkkyjä ja ruuvit ovat todella edullisia. Samoiten laminaattilattiat (laadukkaita myös).