Mitä tehdä kun mies vaan pelaa?
Onko peliriippuvaiselle miehelle olemassa mitään toivoa kun hän ei itse halua lopettaa? Onko kenelläkään muulla samanlaista?
Mies istuu koneella lähes koko ajan. Käyn hakemassa koneelta jos tarvitsen apua johonkin ja sinne hän palaa heti takaisin kun hommat on tehty. Oma- aloitteisuutta ei ole enää ollenkaan.
Pakotan hänet sulkemaan koneen 01-02 yöllä kun en voi nukkua. Ärsyyntyy suunnattomasti kun yritän puuttua pelaamiseen. Siitä ei voi puhua tai hän käy vastahyökkäykseen.
Ei kai tämä muuten haittaisi. Olen saanut niin tarpeekseni että hyvä vaan kun saa olla rauhassa. Mutta millaisen mallin lapset saavat isästään?
Tämä pahenee vain. Meillä ei mene hyvin ja pelaaminen on kai miehelle keino paeta todellista maailmaa. Ehkä? Onko jollakulla muulla muuta teoriaa? Mistä voisi enää hakea apua? Erotakkaan en tässä tilanteessa voi.
Kommentit (56)
mies vähättelee pelaamistaan ja vetoaa siihen että mä katselen telkkaria ja oon myös netissä ynm. ynm.
en tiedä mistä tähän saa avun... olen neuvoton.
t. yksi jonka mies pelaa, mutta onneksi ei noin pahasti kun tässä ketjussa joidenkin miehet...
että meitä koneelle miehensä menettäneitä on muitakin. En ole koskaan laskenut, kuinka paljon mies pelaa. Ainakin 10h jos enemmänkin päivässä.
Pitäisi kai kirjoittaa lapulle päivän pelisessiot jos vaikka niihin käytetty aika saisi hänet ajattelemaan.
Tyypillistä meilläkin on tuo, että jos yritän puhua muutoksesta, mies alkaa luettelemaan minun paheitani ja virheitäni. Niitähän meillä jokaisella toki on. Ap
Meillä mies myös viettää aikaansa koneella. Tekee kyllä lasten kanssa ihan välttämättömimmät jos olen poissa ja kun pääsee koneesta irti keksii lapsille jotain menoa yhdessä. Monta kertaa olen ollut tosissani eroamassa mutta kun en kaipaa kumppania vierelleni, lastenvahtia sitäkin useammin ja mies tienaakin hyvin, maksaa meidän asumismenot ja vie lomille ulkomaille niin mitäs tätä muuttamaan. Jos olisin nuorempi olisin eronnut tai vähintäänkin yrittänyt kaikkeni tilanteen muuttamiseksi..
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:01"]Ihanaa, että teitä on muitakin!!! Ärsyttää niiiiiiiiiiin paljon miehen pelaaminen!!! Ei tee juuri mitään muuta kotona, siihen menee koko aika, kun töistä on päässyt.
Ja tässä vielä lasta suunnitellaan, toivon todella että se sitten muuttuisi...:(
[/quote]
Ei se muutu.
Sinun pitää nyt vain hyväksyä virheratkaisu miehenvalinnassa ja jättää se.
Mulla myös samanlainen mies. Heti, kun päästään kämpille ni pistää koneen jo auki, vaikkei ole edes ulkovaatteita ehtinyt riisua. Mies on ollut nuoresta asti kiinnostunut koneista ja pelaamisesta, eikä kolmeekymppiä lähestyessäkään tunnu into loppuvan. Jotenkin tuntuu lapselliselta, että vielä tässä vaiheessa täytyy elää virtuaalimaailmassa ja kuluttaa satoja euroja peleihin ja vekottimiin. Nytkin suunnitelmissa on ostaa uusin Playstation, eihän sekään maksa kuin 450 euroa. Hän "pänttää" tällä hetkellä pääsykokeisiin, mutta koneellahan se istuu yöt pitkät. Meillä on etäsuhde ja näemme vain viikonloppuisin. Tuntuu turhauttavalta, että nekin illat hänen täytyy istua näytön ääressä. Minun pitäisi vielä katsella vierestä niitä pelisessioita, no thanks!
Täähän on vanha ketju. v2009.
Mut asiaan, olen ollut itse samanlainen tapaus kuin ap:n mies, sillä erotuksella että olen nainen. Sitä on kumppanin todella vaikea ymmärtää miten jotkut pelit koukuttaa. Siis jos ei itse ole pelannut näitä pelejä. Tosi paljon myös vaikuttaa pelin sosiaalinen puoli, ryhmäläiset odottaa pelaajilta panosta ihan jatkuvasti. Itseä on joskus vaatimalla vaadittu tulemaan pelaamaan jotain ryhmätehtävää...
Nykyään en pelaa enää 12h päivässä. Mutta eipä ole enää parisuhdettakaan :D Minä pelasin pääasiassa sillä verukkeella, että koska mieskin istuu vaan koneella päivät, niin miksen minäkin ja tee jotain mistä itse tykkään. Ei erottu kummankaan koneella kököttämisen takia vaan siksi koska mentiin "eri suuntiin" elämässä.
Mutta sitä en kyllä ymmärrä jos puoliso on pelannut jo ennen lasten hankintaa paljon, niin miksi tehdä lapsia sellaisen ihmisen kanssa joka ei selvästikään ole kiinnostunut lasten kanssa leikkimisestä yms. Vai alkoiko se pelaaminen VASTA lasten jälkeen? Sitten syynä vois olla just tuo todellisuuden pakoilu... Jos käy töissä, niin työstressi? Tai jos on työtön niin sitten ajankulu. Vaikea on spekuloida mikä se syy muilla on..
hei minulla on juuri sama ongelma pitkä aikaisen poikakaverini kanssa hän vaan pelaa kun menen kylään ja ei juurikaan huomioi minua yleensä se menee niin että hän pelaa koneella ja mä en jaksa enää puuttuu asiaan ja pelaan tai kuuntelen kännyl musaa,, ja kerran hän päätti tulla yllätys visiitille luokseni ja kun saavuin kotiin niin hän oli ottanut tietenkin läppärinsä mukaan ja pelasi vaan ja kun sanoin ai millo sä tänne tulit nii jätkä vaa kattoo ruutuu ja sanoo et ai moi äksen tulin..en jaksa enään ansaitsen parempaa kohtelua ja kun olen hellyydenkipeä en saa huomiota..mitä teen erotakko pitäis niinku äiti ja iskä suosittelisi ollaan seukattu 19.12.2013 asti ja nyt on 6.5.2014
hei minulla on juuri sama ongelma pitkä aikaisen poikakaverini kanssa hän vaan pelaa kun menen kylään ja ei juurikaan huomioi minua yleensä se menee niin että hän pelaa koneella ja mä en jaksa enää puuttuu asiaan ja pelaan tai kuuntelen kännyl musaa,, ja kerran hän päätti tulla yllätys visiitille luokseni ja kun saavuin kotiin niin hän oli ottanut tietenkin läppärinsä mukaan ja pelasi vaan ja kun sanoin ai millo sä tänne tulit nii jätkä vaa kattoo ruutuu ja sanoo et ai moi äksen tulin..en jaksa enään ansaitsen parempaa kohtelua ja kun olen hellyydenkipeä en saa huomiota..mitä teen erotakko pitäis niinku äiti ja iskä suosittelisi ollaan seukattu 19.12.2013 asti ja nyt on 6.5.2014
Ihanaa, että teitä on muitakin!!! Ärsyttää niiiiiiiiiiin paljon miehen pelaaminen!!! Ei tee juuri mitään muuta kotona, siihen menee koko aika, kun töistä on päässyt.
Ja tässä vielä lasta suunnitellaan, toivon todella että se sitten muuttuisi...:(
Se kyllä mua kummastuttaa ulkoilmaihmisenä, miksi mies viettää mielummin aikaansa virtuaalitodellisuudessa, kuin tässä fyysisessä ympäristössä? Elämä lipuu ohi noin.. Ja ikää jo yli 30v miehellä. Niin paljon potentiaalia heitetty hukkaan ja mitä helvettiä..raah.
Millä ihmeellä tämän s**t*n*n pelaamisen saisi kuriin? tekisi mieli viedä 20-vuotias poikani väkisin jonnekin vieroitusklinikalle (jos niitä olisi), peliä iltapäivästä aamun pikkutunneille, koulu jäi kesken, elämä menee hukkaan. Surullista. Kiroan tietokonepelit alimpaan hornaan.
TÖPSELI IRTI. ENNEN KUIN SE EHTII LOPETTAA SITÄ PELIÄ!
Vierailija kirjoitti:
TÖPSELI IRTI. ENNEN KUIN SE EHTII LOPETTAA SITÄ PELIÄ!
Voisi mennä ovi rikki 20-vuotiaalta ja osaahan se laittaa töpselin takaisin. Lapsuudessa oli sellainen meininki, että isänsä huusi kuin rantapiru ja itse en jaksanut sitä huutoa. Välillä huusin takaisin. Poika kai oppi, ettei minua tarvitse niin paljon kunnioittaa. Ja miksi tein lapsia hänen kanssaan? Joo, hölmö kun olin, luulin asioiden parantuvan. Oman lapsuudenkotini ilmapiiri oli vinksahtanut, isä väkivaltainen juoppo, äiti alistuva.
kuka näitä 11 vuotta vanhoja ketjuja nosta???????????????????????????????????????????????????????????
Sellaisia ne milleniaalimiehet ovat, pelaavat kaikki päivät boksereissaan pleikkaa. Turha odottaa vastuunottoa ja aikuisuutta heiltä.
monta vuotta tuli itsekin katseltu tota lähes pulsun tasolle laskenutta tyyppiä, töissä kävi joo, koko vapaa-ajan lähes pelasi, suihkussa kävi kerran viikossa, räyhäsi kaikesta mahdollisesta etc. Erohan siitä tuli ja olisi pitänyt lähteä jo huomattavasti aiemmin. ei tollasta mieslasta kannata jäädä katsomaan. Pelaaminen on heille se suurempi rakkaus. Toki ero tulee sitten tietty ihan puskista "kun meillä on kaikki hyvin". Onneksi ei ehtinyt lapsia tulla tohon liittoon. toi peliriippuvuus vastaa ihan hyvin päihderiippuvuutta, sitä ei vain jostakin syystä pidetä täällä niin vakavana, mutta kyllä se tuhoaa sen puolison ja lasten elämän ihan kivasti.
Odottelet kärsivällisesti, että se kasvaa aikuiseksi. Varmaan suurin osa viisikymppisistä on jo luopunut pelaamisesta.
Miesten peliriippuvuus on tämän päivän tabu, joka on tosi iso ongelma. Tiedän monia pariskuntia, joiden mies vaan istuu koneella kaiken vapaa-aikansa. Mistään ei tähän saa apua, koska ongelmasta ei saa puhua, eikä sitä ole tunnustettu. Miehet tietenkin itse löytää aina selityksen kaikelle, vähättelee pelaamistaan ja siihen menevää aikaa ja viimeisenä vedotaan sit siihen, että oisko parempi jos ryyppäisin ja kulkisin baareissa....olen nähnyt miehiä, jotka oikeasti saa raivokohtauksen kun peli pitää lopettaa, se on pelottavaa.
Meillä tilanne muuttui kun lapsi syntyi, onneksi. Joskus tuntui, että oisko minunkin pitänyt luoda profiili siihen peliin, että oisin saanut kontaktin mieheeni...ja toisaalta joskus tuntui, et huomaiskohan toi edes jos pakkaisin laukkuni ja lähtisin.