Pienituloisia, onko teitä
täällä ollenkaan?
Terveisin osa-aikainen myyjä, brutto 1300, netto 1100, ja hengissä ollaan edelleen (minä ja 2 lasta)
Kommentit (27)
Kokopäivätyö, työaika 43,5 tuntia viikossa. Varmaan jo jotkut arvasi, että olen pph.
kun sanoin että on ihana nähdä muitakin tällä sivustolla :D täällä tuntuu olevan suurin osa niitä joitten brutto palkka on 3000€ -
meitä kolme ja eletään miehen palkalla josta jää käteen verojen ja lainan maksun jälkeen 1000€ itse olen opiskelija, tällä hetkellä kotona lapsen kanssa. tuloja ei minulla ole kun kelan kanssa tapellaan =/ kyllä sitä jotenkin vaan pärjätään, helppoa ei ole mutta voisi ne asiat huonomminkin olla :) 
Olen tällä hetkellä opiskelija (siis kesän ajan kotona lasten kanssa, tulot lapsilisä). Meitä on 4 henkeä ja hyvin pärjätään vaikka miehellä ei nyt niin kauhean hurja palkka olekaan. Asuntolainat ja laskut ajallaan maksettuina, ruokaa aina kaapissa, tietenkin.
Ja kun palaan töihin, ei palkkani silloinkaan päätä huimaa, olen ravintola-alalla (lounas). Mutta elämämme on hyvää emmekä valita.
jossa palkka on huimat 1100€/kk? Ilman sarvia ja hampaita kyselen, kun en ymmärrä. Itselläni bruttopalkka on 3000€ ja siltikin haluaisin enemmän..
mies koko päivätöissä ja minä kotihoidontuella
kaksi lasta... eikä meillä ole puutetta rahasta, mutta pienituloisia ollaan
Mulla on kk-palkka 690ekua, olen pph:a! Ukon palkalla mekin mennään! Nyt kyllä niin huonolla menestyksellä, että mun on pakko mennä muualle töihin! Meitä on siis perheessä neljä!
Minkä ihmeen takia piti tulla tähän ketjuun nyt elbailemaan ja vittuilemaan, vai tulitko ihan vain kehuskelemaan ihan normiliksallasi.
jossa palkka on huimat 1100€/kk? Ilman sarvia ja hampaita kyselen, kun en ymmärrä. Itselläni bruttopalkka on 3000€ ja siltikin haluaisin enemmän..
joka kyselet ilman sarvia, että miksi... Joskus on vain pakko! Ei kaikilla ole koulutusta tai mahdollisuutta! Mitä sää sitten oikeen työksesi teet, kun noin kova palkka on?
Minkä ihmeen takia piti tulla tähän ketjuun nyt elbailemaan ja vittuilemaan, vai tulitko ihan vain kehuskelemaan ihan normiliksallasi.
vääntyy alalle, jossa liksa on noin huono? Ei tulisi mieleenkään, suunnan on oltava ylöspäin
Minulle ei raha merkkaa oikeastaan mitään, haluan tehdä työtä josta nautin täysillä ja tämä on se oikea ala minulle.
(ilman hernettä nenässä :D) 5
joka kyselet ilman sarvia, että miksi... Joskus on vain pakko! Ei kaikilla ole koulutusta tai mahdollisuutta! Mitä sää sitten oikeen työksesi teet, kun noin kova palkka on?
opinnot ovat kesken ja tulevat olemaankin, kunnes lapset ovat isompia. Olen IT-alalla ja lähes täysin työssäoppinut ja työnanataja kouluttanut.
on kuitenkin jonkun tehtävä, olkaa te rikkaat iloisia kun "joku muu" tekee nämä vaatimattomatkin duunit ja on vielä tyytyväinen elämäänsä :D t. myyjä myöskin
...että jos tienää 3000€ niin on jotenki onnellisempi työssään tai elämässään yleensäkkään.
Omat kuukausitulot on 1300 netto ja mielelläni toki ottaisin enemmänkin, mutta nyt saan olla ma-pe 8-16:00 töissä eikä tartte ajatella hetkeäkään töitä kun laitan työpaikan oven kiinni. Kukaan ei soittele töihin vapailta ja työtahti on hyvinkin leppoisa. Tämä työ sopii nyt minulle oikein hyvin kun on pieniä lapsia. Uraa voi tehdä sit kun on sen aika, jos kiinnostaa.
En vois kuvitellakkaan olevani joku sylkykuppi assari jota juoksutetaan narun nokassa niinku koiraa k*sella jos siitä vaan maksettais enemmän, ei ei. 
te rikkaat viette mukulanne hoitoon, kun menette tekemään sitä kovapalkkaista hommaanne! Jonkun ne paskahommatkin on tehtävä!
te rikkaat viette mukulanne hoitoon, kun menette tekemään sitä kovapalkkaista hommaanne! Jonkun ne paskahommatkin on tehtävä!
ammattiin ahkeutumiseen, niin en todellakaan ole rikas. Vanhempani ovat siivooja ja bussinkuljettaja ja sitä rahattomuutta pienen ikäni katselleena/kokeneena en itse halua enää samaa. Siksi kyselen ja en kyllä ketään halua tällä loukata. Tosi kyllä on, kuten joku mainitsi, että esim. mun hommaan kuuluu asiakaspalvelu ja siellä moni luulee, että olen töissä 24/7/365...
Just näin. Ja kuka valmistais teidän lounasruoan tai siivoais toimiston ja täyttäis kaupanhyllyt yms.?
Ei kaikille palkka ole SE juttu työssä.
Käteen jää jotain 1400€. Työ on aika kuormittavaa -kiirellistä projektia toisen perään. Opiskelu ei näköjään kannata ainakaan rahallisesti ;) Ei niitä hyviä ja kovapalkkaisia töitä puissa kasva, joten toistaiseksi on tyydyttävä tähän.
me huonopalkkaiset hommat tekemättä ja annetaan ne somaleille ja mustalaisille niin sais nekin töitä ja ei tartte suomalaisia rasisteiksi haukkua.
Mutta tuliko muuten mieleen, että ihmiset saattavat tykätä tehdä töitä vaikka olisi huonopalkkainen?
Tai onko tullut mieleen, että ei pääse parempi palkkaiseen hommaan vaikka kuinka hakisi?
Tavattiin tässä taannoin miehen kanssa mustalaismies, jolla oli vm 65 volvo ja oli todella priimakuntoinen.
Mies siinä jutteli mukavia ja totesi, ettei ajoja ole tullut kuin 5000km. Ja me siihen kysyttiin; miten on mahdollista, että auto on niin hyväkuntoinen ja vähän ajettu. Mies vaan tokaisi, jotta työajojahan on tullut vaan ajettua.
Just näin. Ja kuka valmistais teidän lounasruoan tai siivoais toimiston ja täyttäis kaupanhyllyt yms.?
Ei kaikille palkka ole SE juttu työssä.
rahan vähyydestä, jos palkka ei ole SE juttu?
netto 1300. Kokoaikatyö. :(