G: Mitä kautta sait viimeisimmän työpaikkasi ja milloin?
Itse aloitin nykyisessä työssä keväällä 2006 kun vanhempainvapaan jälkeen. Työpaikan bongasin paikallislehdestä, hain ja pääsin.
Kommentit (18)
aina ollut aktiivinen työnhakija, joten soitin ympäri saman alan firmoihin ja juuri yhdessä oli päätetty palkata joku, mutta ei avoimen haun kautta, vaan kun sopiva ilmaantuu. eli hullun tuuria oli mulla. Se oli heti vaki työ ja siellä olen ollut nyt 8 vuotta. Eli kyllä kannattaa olla aktiivinen!
soitti ja sanoi että ottaa heidän pomoon yhteyttä, heillä kun on pula sijaisista. Tämä siis oli nyt maaliskuussa. Pääsin töihin heti.
Olin juuri ehtinyt vetää hakemukseni pois jäädäkseni kotirouvaksi, mutta yksi pulassa oleva osasto oli ehtinyt saada puhelinnumeroni. Taivuin menemään keikkatöihin muutamaksi kuukaudeksi, mutta lopetin sitten. En tajua miten ihmiset jaksavat olla töissä tk:n vuodeosastolla. Ihan kidutusta.
Olin juuri ehtinyt vetää hakemukseni pois jäädäkseni kotirouvaksi, mutta yksi pulassa oleva osasto oli ehtinyt saada puhelinnumeroni. Taivuin menemään keikkatöihin muutamaksi kuukaudeksi, mutta lopetin sitten. En tajua miten ihmiset jaksavat olla töissä tk:n vuodeosastolla. Ihan kidutusta.
Tunsin toimitusjohtajan edellisestä työpaikastani (siis edellisestä kuin missä sillä hetkellä olin töissä) ja soitin hänelle kysyäkseni ottaisiko töihin.
Oli ihan virallisesti haettavana, taisin olla ainoa kelpoisuusehdot täyttävä hakija.
kun itse ehdotin itseäni hänelle töihin
Entisen työpaikkani kautta olin asiakasuhteessa nykyiseen työnantajaan ja sitä kautta aukesi sopiva pesti. Tästä on nyt pari vuotta. Nyt soitti head hunter ja tästä toivottavasti aukeaa uusi pesti muualla:D Jos ei aukea, ajattelin hakea paria ihan julkisessa haussa olevaa paikka.
Eli se vähän "nolompi" tarina.
Isin firmaa alan kohta luotsaamaan itsenäisesti.
Pyysi todistusten kanssa haastatteluun, 2 viikon kuluttua tuosta olin töissä. 2 vuotta sijaisena, sitten vakinaistettiin
ilmoituksen, hain, kävin kahdessa haastattelussa ja pääsin.
Hankin yliopisto-opintoihin tarvittavan harjoittelupaikan soittelemalla alan firmoja läpi, harjoittelun jälkeen jäin "oikeaksi" työntekijäksi firmaan. Tapahtui 2006.
kaksi päivää myöhemmin olin työhaastattelussa ja ensimmäiset projektimateriaalit laukussa lähdin kotiin.
monipuolinen työnkuva, haastava ja saan tehdä töitä kotona.
kävin työpaikkahaastattelussa ja tulin valituksi. Vaikka usein puhutaan, että työpaikat saadaan yleensä suhteilla, ei aina käy niin. Tunnen monia muitakin, jotka ovat tällä tavalla 'vanhanaikaisesti' tulleet valituiksi avoinna oleviin toimiin.
Kuulin äidiltäni että olisi töitä tarjolla ja lähetin sähköpostia pomolle ja sain paikan.
työpaikan hakuun.
Olin ollut 10 vuotta kotona ja menin kauppaan töihin (ei ole koulutustani vastaavaa, mutta sopii tähän elämänvaiheeseen). Tästä on kolme vuotta. (Kylläpä aika menee nopeasti!)