Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa raskautta

Vierailija
14.05.2011 |

Olette pakannut ns.sairaalalaukun valmiiksi?

Ja mitä kannattaa ottaa mukaan?

Entäpä koska olette laittaneet esim.sängyt ja muut tarpeelliset tavarat käyttövalmiiksi enne vauvan syntymää???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani pakkasin laukun joskus lasketun ajan paikkeilla. Lisäksi olin osatanut joitakin ihan pieniä vaatteita, kun selvisi, että odotamme kolmikiloista vauvaa ja äitiyspakkauksen vaatteet olivat järkyttävän isoja. Vauva nukkui ensimmäiset kuukaudet äitiyspakkauksen laatikossa. Otettiin se kaapista, kun tultiin kotiin.

Nyt en aio tehdä mitään etukäteen.

Sairaalaan otan puhtaat alusvaatteet, toilettilaukun, rinnansuojia ja terveyssiteitä sekä vauvan vaatteet ja turvakaukalon. Kotiin paketti rinnansuojia ja isoja terveyssiteitä.

Haaveilen polikliinisesta synnytyksestä. Sairaalassa makoilu ei innosta.

Vierailija
2/4 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnis koottin kuukautta ennen kun opetettiin kissoja ettei saa sinne mennä.

Paria viikkoa ennen pesin kaikki vaatteet ja järjestelin vauvan hoitotavarat kaappiin ja omille paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se varmaan riippuu aika lailla siitä millainen raskaus sulla on ja kuinka kaukana on sairaala.

Jos sairaala on ihan lähietäisyydellä, niin eipä sitä tarvitse mitään erityistä pakata. Mies voi hakea vaikka joutuisi kiireellä jäämäänkin.

Mä en ole kummankaan kanssa pakannut sairaalalaukkua. Esikoisen kanssa ehdin pakata ne vähät tavarat sillä hetkellä kun odotin miestä töistä kotiin viemään minua sairaalaan. Tokan kanssa jouduin jäämään päivystyskäynniltä suoraan sisään.

Vaatteet, vaipat ja nukkumispaikka tietysti kannattaa laittaa valmiiksi. Itse olen ajatellut, että kun pitkällisen keskoshoidon riski on vähäinen, niin sitten voi laittaa. Ehkä 35, 36 -viikoilta eteenpäin.

Jokainen tietenkin tekee mikä itsestä tuntuu parhaalta.

Vierailija
4/4 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ja kummassakin otin mukaan vain kameran ja äitiyskortin (tai mikä lie). Mies toi sitten myöhemmin, mitä tarvitsin (dödön, hammasharjan ja hiusharjan). kotiuduin samoissa vaatteissa kuin olin sairaalaan tullutkin. Myös vauvan kotiutumisvaatteet mies toi sitten mukanaan.

Vauvan muut tarvikkeet olivat kyllä suunnilleen valmiina (oli siis hankittu, mutta esim. vaatteita ei välttämättä pesty). Hyvin siinä kotona ollessa oli aikaa moiset puuhat hoitaa vaikka vauva (ja myöhemmin esikoinen) oli siinä vieressä.

Ja meillä sairaalaan matkaa noin 25 kilsaa.