Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako jos sisarusten nimet eri aikakausilta?

Vierailija
13.05.2011 |

..jos äänteellisesti kuitenkin sopivat yhteen? Esikoiselle tuli annettua ns. nykynimi ja nyt tulevalle lapselle tekisi mieli antaa vähän vanhempaa perua oleva nimi. Molemmat lyhyitä ja napakoita nimiä, eli ei mitään Jiri / Ermelinda -tyyppistä yhdistelmää, enemmän Lumi / Luukas -tyyppiä tuo ero. Mitä mieltä? Pitäisikö etsiä kuopuksellekin uusionimi vai käykö äänteellisesti samantyylinen nimi, vaikka eroa nimien alkuperällä on sellaiset sata vuotta ainakin... Nimet ihan esimerkinomaisia, mutta saanette pointista kiinni. Mielipiteitä kiitos! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ihan erilaiset nimet. Ekan päätti mies, tokan minä. Ne on yksilöitä mun silmissä eikä mitään sarjaa, mutta ymmärrän toki jos joku haluaa lastensa nimien sointuvan yhteen.

Eli mun puolesta annat ihan sen nimen minkä haluat.

Vierailija
2/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyydy yleisiin. Sinähän sen joudut päättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei pidä muutenkaan miettiä liikaa muuta kuin, että antaa lapselle sen nimen, joka tuntuu parhaalta.

Vierailija
4/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sillä mun mielestä väliä miltä "aikakaudelta" on.

Vierailija
5/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään tapauksessa koita alkaa vaihtamaan tai keksimään tilalle jotain toista nimeä vain sen takia että nimet ovat eri aikakaudelta. jos nimi miellyttää teitä vanhempia niin asiahan on silloin kunnossa :)

Vierailija
6/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne on nimet, jotka tuntuivat heille sopivilta. Sen verran nimissä on yhteistä, että ovat kaksitavuisia ja päättyvät A-kirjaimeen, muttei sekään mitenkään suunniteltua ollut.

Vierailija
7/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsistani toisella on raamatullinen nimi ja toisella sellainen joka oli muotia 60-70-luvuilla muttei ennen sitä eikä sen jälkeen. Eivät myöskään rimmaa tms.

Pidämme molemmista nimistä, siinä yhteys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi