Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultaseppä nälvi lapsemme nimeä korua kaivertaessaan

Vierailija
28.10.2005 |

Lapsemme kummi kävi kaiverruttamassa Helsingin City-käytävällä olevassa kultasepänliikkeessä lapsellemme hankkimaansa rannekoruun lapsemme nimen.

Myyjä katsoi asiakseen nälviä oikein olan takaa suureen ääneen lapsemme nimeä. Hän oli erittäin nyrpeä, hänen mielestään nimeä ei voinut olla olemassakaan ja että se on aivan älytön ja närppi kaikkien muiden työntekijöiden ja asiakkaiden kuullen, että MIKÄ MUKA TÄMÄ TÄLLAINEN NIMI ON ja että kyllä kultaseppäkin IHMETTELI. En ole varma, mitä kaikkea hän sanoi, mutta kummin mukaan käyttäytyi todella ala-arvoisesti ja kummi pahoitti mielensä ja aikoo tehdä valituksen myyjän esimiehelle. Myyjä tosin sanoi, ettei esimieheen saa yhteyttä.

Mitä teen? Eihän tuollaisessa työssä olevalla ihmisellä ole mitään oikeutta vastaavaan käytökseen. Hän ei myöskään voinut pätkääkään tietää lapsen kulttuuritaustasta tms. Eikä nimi nyt mitenkään niin omituinen edes ole.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa hän itse on halunnut sanoa asian sinulle jo pitkään, mutta ei ole viitsinyt. Kekseliäs täti, laittoin sanat toisen suuhun:-)

Sori, että paljastan totuuden. KUKAAN oikealla asialla oleva kummi ei sanoisi tällaista ääneen, se on aivan tarpeetonta. Oletpa valinnut HUONON kummin!

Vierailija
2/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta vaan eteenpäin! Tais säikähtää, että ei saa esimieheen yhteyttä :) Kyllä varmana saa! Eipä anna kovin hyvää kuvaa tuosta paikasta, kyllä varmasti esimiestä kiinnostaa kuulla tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa ja kyseinen henkilö on omistaja itse niin sitten kannattaa kirjoittaa yleisönosastokirjoitus kyseisestä tapauksesta, jolloin saa huonoa mainosta.

Vierailija
4/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnemme hänet erittäin hyvin. Sanoo kyllä suoraan, jos ei jostain ratkaisustamme pidä.

Niin, voi toki olla, että olisi ollut hänen viisasta olla meille kertomatta, mutta toisaalta välimme ovat sen verran avoimet, että tuollaiset asiat jaetaan. Hän tosiaan aikoo tehdä vielä laajemman valituksen asiasta ja minä mahdollisesti menen mukaan.

Tekisi mieli tempaista sitä vittumaista myyjää!

Vierailija
5/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on selvästikin huonosta asiakaspalvelusta. Eihän myyjä tosiaan ole voinut tietää lapsen perheestä mitään.

Vierailija
6/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän yritin juuri kertoa, etten kaipaa kenenkään ulkopuolisen arviota lapsemme nimestä :)

Ap

Vierailija
7/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tekisi mieli tempaista myyjää turpaan..." tms. Outo kommentti ja alatyyliin kirjoitettu. Tätä myöten osaan arvata, että lapsennekin nimi on tyyliin Tinjaminnanicita Möttönen" . On kestettävä, jos laittaa lapselle erikoisen nimen.

Ja ennenkaikkea: nyt sait tuntea, millä tavoin lastasi tullaan tulevaisuudessa kiusaamaan!

Vierailija
8/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisia saa kiusata, jos ei itse pidä jostain heidän ominaisuudestaan?

Lapsen nimi ei ole mitenkään väkisin väännetty eikä itsekeksitty. Se on ulkomaalainen, mutta tarkoituksella valittu suomen kieleen sopiva. Sukunimi ei ole suomenkielinen.

Lapsemme nimi liittyy vahvasti kulttuuritaustaamme, uskontoon ja elämänkatsomukseen. Etenkin Helsingissä asuu monenlaisia perheitä monenlaisine taustoineen, joten ihmettelen suuresti, ettei myyjä tällaista asiaa ole tajunnut.

Vierailija
9/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kanssa tai ilman.

Neuvoja? Mitä sanoisin siellä, miten toimisin? En ole koskaan aiemmin tehnyt tuollaista valitusta.

Ap

Vierailija
10/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommosesta tarvitse ottaa hernettä nenään. Myyjän mielestä nimi on ehkä aivan kamala jos itse olet tyytyväinen lapsesi nimeen niin unohda moinen tyyppi. Eiköhän tässsä maailmassa ole isompiakin murheita tai olen onnellinen jos tämä asia on isoin murheesi.:)

Vierailija
11/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kysy myymälävastaavaa tms. ja kerrot asian yhtään kaunistelematta. Ala-arvoista käyttäytymistä myyjältä!

T: Se joka menisi itse liikkeeseen

Vierailija
12/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, juuri tällä hetkellä tuo on ison murheeni, mistä olen tosiaan kiitollinen! On niitä murheita riittänyt.

Mutta vaikka maailmassa olisi mitä murheita, ei se oikeuta asiakaspalvelutyössä olevaa henkilöä käyttäytymään moukkamaisesti.

Ap

Vierailija
13/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kyseinen henkilö oli moukka, mutta oikeasti niitä on ja valitettavasti uskon, että lapsesi saa kuulla nimestään jos se niin erikoinen on. Katsos kultaseppäkin näkee niitä nimiä aika paljon.. Ehkä kannattaa muuttaa sinne kulttuuriin mihin se nimi kuuluu, sopeutua tänne Suomeen tai vaihtaa nimi.. Tämä kaikella ystävällisyydellä.

Vierailija
14/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan aio aina tehdä virallista valitusta, mikäli joku lapsen nimestä jotain negatiivista sanoo. RIIPPUEN sanojan asemasta. Eli jos tuollaisessa tilanteessa haukutaan, niin teen valituksen. Jos taas joku satunnainen ohikulkija haukkuu, en tee.

Asiakaspalvelun alkeet pitäisi jokaisen myyjänkin sentään osata. Ja toivon, että jos teen valituksen, joku muu saa seuraavaksi parempaa kohtelua.

Ap

Vierailija
15/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehelle.

Vierailija
16/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista, että Suomessa ei kukaan tunnu uskaltavan antaa palautetta huonosta palvelusta, itsekseen vaan jupistaan tai täällä palstalla meuhkataan.

Kaupoissa & ravintoloissa saa tosi usein töykeää palvelua, ainakin jos vertaa Ruotsin, Englannin tai monen muunkin maan palvelun ystävällisyyteen. Suututtaa!!

Vierailija
17/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista käytöstä kenekään tarvitse suvaita. Luonnollisesti seuraava askel on tehdä valitus myyjän moukkamaisesta käytöksestä.

Vierailija
18/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myyjä toimi aivan oikeutetusti. Koska jostainhan niitä huonoja asiakaspalvelijoita aina löytyy. Tämän ketjun nälvijät voivatkin miettiä, millaista käytöstä itse harrastavat työssään.

Vierailija
19/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on vain yksi kulttuuri ja sen edustajia? Ja että Suomi kuuluu asuinpaikaksi vain heille? Huh huh!

Vierailija
20/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehen yhteystietoja tai katso netistä/puhelinluettelosta, jos eivät kerro. Jos saa huonoa palvelua rahansa vastineeksi, asiakkaan nimenomaan pitää valittaa. Se on sitä markkinatalouden tuntemaa demokratiaa. Oikeastaan lapsenne nimi ei liity tähän mitenkään, mistä tahansa huonosta palvelusta on asiakkaalla oikeus kertoa mielipiteensä.

Valituksen tekemisessä auttaa, jos osaa kuvailla minä päivänä ja mihin aikaan ja kuka " palveli" :

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi