Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultaseppä nälvi lapsemme nimeä korua kaivertaessaan

Vierailija
28.10.2005 |

Lapsemme kummi kävi kaiverruttamassa Helsingin City-käytävällä olevassa kultasepänliikkeessä lapsellemme hankkimaansa rannekoruun lapsemme nimen.

Myyjä katsoi asiakseen nälviä oikein olan takaa suureen ääneen lapsemme nimeä. Hän oli erittäin nyrpeä, hänen mielestään nimeä ei voinut olla olemassakaan ja että se on aivan älytön ja närppi kaikkien muiden työntekijöiden ja asiakkaiden kuullen, että MIKÄ MUKA TÄMÄ TÄLLAINEN NIMI ON ja että kyllä kultaseppäkin IHMETTELI. En ole varma, mitä kaikkea hän sanoi, mutta kummin mukaan käyttäytyi todella ala-arvoisesti ja kummi pahoitti mielensä ja aikoo tehdä valituksen myyjän esimiehelle. Myyjä tosin sanoi, ettei esimieheen saa yhteyttä.

Mitä teen? Eihän tuollaisessa työssä olevalla ihmisellä ole mitään oikeutta vastaavaan käytökseen. Hän ei myöskään voinut pätkääkään tietää lapsen kulttuuritaustasta tms. Eikä nimi nyt mitenkään niin omituinen edes ole.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän olet kokoajan hokenut ettet halua muiden mielipieitä nimestä. Miksi siis välität myyjänkään mielipiteestä? Miksi tehdä asiasta noin iso haloo?

Vierailija
22/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen nimi on vaikka jesse ja se on minusta sopiva nimi koiralle niin minähän voin sen sanoa ääneen. Eri asia sitten pidetäänkö minusta sen jälkeen, vai ei. Mutta sehän on minun oma riskini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAAN SIITÄ MITEN ASIAKASPALVELUTEHTÄVISSÄ KUULUU ASIAKASTA PALVELLA!!!!!

ELI TÄSSÄ TILANTEESSA ASIAKAS SAI ALA-ARVOISTA PALVELUA JA SIITÄ KUULUU EHDOTTOMASTI TEHDÄ VALITUS!!!!!!!

Vierailija
24/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi ap ei ole ollut itse paikalla. Kummi on voinut värittää tarinaa vaikka kuinka.

Vierailija
25/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ap ei ole itse ollut paikalla niin tarkkaa tietoa mitä on todella tapahtunut ei ap:lla ole. Asia voi olla näin tai sitten (niin kuin helposti käy) juttu on paisunut. Myyjä on voinut kysyä nimeä, tarkistanut kirjoitusasun jotta tulee oikein ja ehkä todennut että on hänelle vieras nimi ja ettei ole kuullut kyseistä nimeä aiemmin. Tämä on sitten muuttunut kummin muistissa, tai kummi on käsittänyt tarkoitus perän väärin. Tai sitten ei, mutta koska emme olleet paikalla, emme tiedä.

Miksi kummi kertoi moisesta ap:lle? En ymmärrä, jos mulla olis sukulaislapsella erikoisempi nimi jota joku kommentoisi niin en ainakaan menisi kertomaan lapsen äidille asiasta. Ei vaan musta ole hyvää käytöstä sekään.

Vierailija
26/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itsehän olet kokoajan hokenut ettet halua muiden mielipieitä nimestä. Miksi siis välität myyjänkään mielipiteestä? Miksi tehdä asiasta noin iso haloo?

Koitahan nyt oikeasti vähän miettiä.

Menet siis kauppaan, maksat kortilla ja myyjä alkaa kovaan ääneen nauramaan.Sitten hän alkaa huutelemaan muille ihmisille ja haukkumaan sinun nimeäsi.Tai ehkä myyjä ei pidäkään sinun vaatetyylistäsi ja alkaa sitä naureskelemaan.

Tuo olisi sinusta siis ihan on??Ymmärtäisit myyjän reaktion, olethan itse vaatteesi valinnut.Olet siis ottanut riskin, etteivät kaikki muut pidä niistä?

Varmaan joo!!!!Kyllä sinäkin siinä närkästyisit, aivan satavarmasti.

Vierailija
27/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kummilta yksityiskohtaisen selostuksen, kun hän soitti järkyttyneenä suoraan liikkeestä. Myyjä oli siis ollut töykeä jo korua ostaessa ja muutenkin oli tosi penseä. Sama meno jatkui tänään, kun kummi meni noutamaan kaiverrettua korua. Luulen, että sain ihan selvän kuvan tapahtumista, luotan kyllä tähän kummiin.

Luulen, että kertoi minulle siksi, että oli itse kokenut tilanteen niin loukkaavaksi ja kiusalliseksi. Hän tavallaan joutui selittelemään erikoisempaa nimeä. Ymmärrän kyllä, että diskreetimpi olisi jättänyt asiasta mainitsematta minulle, mutta en minä nyt tästä kertomisesta tosiaan loukkaantunut.

Kyse oli tosiaan asiakaspalvelusta, jossa myyjällä ei ole mitään sijaa arvostella negatiivisesti mitään asiakkaassa. Ylipäätään ajattelen, että ihmisten nälviminen kannattaisi tehdä ihan oman päänsä sisällä tai korkeintaan kotioloissa, niin eipähän itsekään nolaa itseään. Ei ole meinaa kovin mieltä ylentävää se nälviminen!

Vierailija
28/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se oli hirveä ja sanoin kyllä vanhemillekin, että ovatko tosissaan, mutta näköjään kaikkeen tottuu. Jospa kummi sittenkin vähän " heitti vettä kiukaalle" , kyllä minä ainakin epäilen sitä.

Vierailija
29/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minähän yritin juuri kertoa, etten kaipaa kenenkään ulkopuolisen arviota lapsemme nimestä :)

Ap

Vierailija
30/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälvimään jatkossakin.

Aijotko nostaa syytteen/valituksen jokaisesta poikkipuolisesta sanasta hamaan vanhuuteen asti, mitä kommentteja nimi tuo tullessaan???

Vierailija
31/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut sulle tästä tapahtumasta. Eli luultavimmin kummi halusikin, että saisit tietää asiasta. Eli nimi on varmaan tosi ankea...

Vierailija
32/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän se järjen jättiläinen olit; kaiketi kummi nyt tahtoi minun tietävän asiasta, kun siitä kertoi! Olen jo sanonut mitä mieltä olin tästä kertomisesta. Mulle on aivan asia erikseen mitä tavalliset ihmiset sanovat nimestä, mutta asiakaspalvelu on asia erikseen.

Valitettavasti nimi on kaunis, sopii suomalaiseen äännemaailmaan, eikä minulla ole mitään aikomusta sitä teille kertoa;)

ap

Vierailija
33/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sinähän se järjen jättiläinen olit; kaiketi kummi nyt tahtoi minun tietävän asiasta, kun siitä kertoi! Olen jo sanonut mitä mieltä olin tästä kertomisesta. Mulle on aivan asia erikseen mitä tavalliset ihmiset sanovat nimestä, mutta asiakaspalvelu on asia erikseen.

Valitettavasti nimi on kaunis, sopii suomalaiseen äännemaailmaan, eikä minulla ole mitään aikomusta sitä teille kertoa;)

ap

Vierailija
34/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa siitä.

No, siihen on teidän ja lapsen tottuminen, että haukutaan ja nälvitään. Nimi on oivallinen kohde, kun lapset etsii syytä kiusata

Vierailija
35/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme nimeksi tulee Jemmica Narcissa Yasmiina. Nimi on erittäin kaunis, eikä todellakaan kiinnosta mitä mieltä joku kultaseppä siitä on.

T. ap.

Vierailija
36/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsemme nimeksi tulee Jemmica Narcissa Yasmiina. Nimi on erittäin kaunis, eikä todellakaan kiinnosta mitä mieltä joku kultaseppä siitä on.

T. ap.

Vierailija
37/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieminen, Virtanen, Järvinen yms. harvinainen sukunimi?

Vierailija
38/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T. ap.

Vierailija
39/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nieminen, Virtanen, Järvinen yms. harvinainen sukunimi?

Oikeesti...te olette harvinaisen yksinkertasta porukkaa...

Vierailija
40/41 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia, mutta Porvoossako näin tapahtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan